וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם כבר לבד - אז שיהיה בדירה

גיא ליברמן

29.1.2008 / 10:07

הרווקים כבר לא מחכים לחתונה כדי לקנות דירה. עם עזרה של 30-40 אלף דולר מההורים, גם הם חוזרים כל יום לבית משלהם

"הרווק כיום כבר לא מחכה לנישואין כדי לרכוש דירה", טוענים בבנק אדנים למשכנתאות. על פי נתוניהם ל-2007, עולה כי בהשוואה לנתוני 2005 ישנה עלייה של 35% בכמות הרווקים שרוכשים דירה.

מה הביא את הרווקים למהר ולרכוש לעצמם דירות? לצורך קבלת תשובה על השאלה הזו שכר הבנק את שירותי מכון ברנדמן, שבדק את התופעה באמצעות קבוצת מיקוד שכללה קבוצה של רווקים ורווקות בני 27-37 מרקע סוציו אקונומי בינוני פלוס, המרוויחים 7,000 שקל ברוטו לפחות. הבדיקה העלתה כי התחושה שצריך וכדאי לקנות דירה מתחזקת אצל רווקים מעל גיל 30. לאחר מכן מתעורר לחץ משפחתי ועמו מתחיל תהליך השלמה של הרווק שלא צריך לחכות לבת זוג כדי להתבסס בדירה משל עצמו.

אצל רווקות המצב מעט שונה. "קיים קשר מנטלי הדוק בין רכישת דירה למציאת בן זוג וקושי מנטלי עצום לחשוב על דירה במנותק ממציאת בן זוג. ואולם, גם בקרב הרווקות, ככל שהגיל עולה ואתו גם הלחץ מההורים, קיימת נכונות רבה יותר לרכישת דירה לפני הנישואין", נכתב במסקנות הבדיקה. הרווקות ציינו כי הן מצפות כי הגבר שלו הן יינשאו יהיה בעל ממון או בעל נכס משלו.

ההורים דוחפים

להורים חלק ניכר בדחיפה לרכוש דירה. "מרבית מהמשתתפים ציינו כי ההורים לוחצים לקנות דירה והם תופשים את רכישת הדירה כסמל לכך שהילדים 'הסתדרו'. התפישה הרווחת בקרב ההורים היא שבשכירות הכסף נעלם ובמשכנתא הדירה תהפוך לנכס. המשתתפים גם ציינו כי ההורים מתכוננים לסייע ברכישת הדירה בסכומים של 30-40 אלף דולר לפחות", נכתב במחקר.

לא רק הרווקים רוכשים יותר דירות מבעבר, נראה כי גם הזוגות הלא נשואים מבקשים כיום, יותר מבעבר, לרכוש דירה. אהוד ברנר (28) וחברתו המתגוררים בשפלה, קנו באחרונה דירה במושב תלמי מנשה שבונה קבוצת חנן מור. בחברה אגב, מדווחים כי 16% מהרוכשים בפרויקט הם זוגות לא נשואים. לדברי ברנר, יועץ השקעות במקצועו, הרכישה לא היתה מתוכננת: "אני מתגורר באזור תלמי מנשה, ולפרויקט הגעתי דרך חבר שמחפש דירה להשקעה. אחרי שהבנו במה מדובר החלטנו לקנות דירה בעצמנו במקום".

לדברי סמנכ"ל השיווק בבנק אדנים, דודי דביר, התופעה של זוגות לפני נישואין שרוכשים דירה פחות מובהקת מציבור הרווקים והרווקות, אך זו מגמה שיש לשים אליה לב. "זה לא סוד שהגיל שבו מתחתנים כיום עולה. מצד שני, אנשים רוצים להפסיק לשלם שכר דירה, שבימינו הוא גבוה מאוד. כל החבילה הזו יוצרת מצב שבו זוגות לפני נישואין מבקשים לרכוש דירה", אמר דביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully