וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטור ממס רכישה גדל

צבי זרחיה

30.10.2007 / 12:52

ועדת הכספים הגדילה הפטור לדירות בשווי של עד 925 אלף ש'. אובדן ההכנסות למדינה כתוצאה מהעלאת הפטור - 600 מיליון ש' בשנה

הפטור ממס רכישה על דירת מגורים יחידה יועלה מ-600 אלף שקל ל-925 אלף שקל החל מה-1 בנובמבר 2007. כך החליטה בצהריים ועדת הכספים בדיוניה בחוק ההסדרים במשק.

משרד האוצר הציע להעלות הפטור ל-850 אלף שקל החל מה-1 באוגוסט 2007 אך יו"ר ועדת הכספים, סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), דרש להעלות את הפטור ל-950 אלף שקל.

כפשרה הוצע שמי שרכש דירה חדשה בין ה-1 באוגוסט ל-31 באוקטובר 2007 ייהנה מפטור ממס רכישה עד ל-850 אלף שקל. מי שירכוש דירה לאחר 1 בנובמבר 2007 יהנה מפטור עד 925 אלף שקל.

ממלא מקום מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, אמר כי אובדן ההכנסות לקופת המדינה כתוצאה מהעלאת הפטור ממס רכישה ל-925 אלף שקל עומד על 600 מיליון שקל בשנה. בתגובה לתלונות ח"כים על הכללת הסעיף בחוק ההסדרים אמר כי האוצר רצה להגיש לכנסת רפורמה במסי מקרקעין כמקשה אחת.

נסיון למחטף סעיפים?

בעקבות יוזמתה של יו"ר הכנסת ח"כ דליה איציק (קדימה) פוצל הסעיף הזה מחוק ההסדרים והוחלט לחוקקו במהירות בנפרד מחוק ההסדרים.

עם זאת, משרד האוצר לחץ בימים האחרונים על הכנסת לאשר במקביל להעלאת הפטור ממס רכישה סעיפים אחרים בחוק ההסדרים, כמו העלאת את מס שבח בגין קרקעות ודירות שנרכשו בין השנים 1948-1960.

משרד האוצר איים בימים האחרונים על הכנסת, שאם תאשר את העלאת הפטור ממס רכישה בלא סעיף שיכלול את העלאת מס השבח, הממשלה עלולה למשוך את הסעיפים המתייחסים להעלאת הפטור בעת שיועלו להצבעה בקריאה השנייה והשלישית.

ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) מחה על כך שהממשלה התנגדה לפני מספר חודשים להצעות חוק פרטיות בעניין שהוגשו על ידי ח"כים ובהם משה גפני (יהדות התורה). "האם היו כוונות נסתרות מצד הממשלה או שפשוט היא לא רצתה לאפשר לח"כים לקדם הצעות חוק פרטיות בעניין?" - שאל. הוא גם קבל על כך שההצעה כלולה במסגרת חוק ההסדרים במשק ומחה על כך שבאותה הזדמנות מבקשת הממשלה להעלות את המס על קרקעות ודירות שנרכשו בשנים 1948-1960.

ח"כ ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל) טען אף הוא שלא היה צורך לכלול את הסעיפים הללו בהצעת חוק ההסדרים.

נסרדישי השיב שהצעת החוק שהגיש גפני לא היתה מתואמת לסכומים שהוצעו בהצעת החוק הממשלתית. בהתייחסו לטענה שלפיה האוצר כלל גזירות במיסוי מקרקעין יחד עם ההקלות במס רכישה אמר נסרדישי כי "רבות ההקלות מאשר ההקשחות. המדובר בעדכון מדרגות מס הרכישה, וביטול מס המכירה במקביל למיסוי דירות וקרקעות שנקנו ב-1948-1960".

נסרדישי השיב בשלילה לפניית גפני להקדים את העלאת הפטור ליוני 2007 ולא לאוגוסט 2007. הוא אמר כי הדבר אינו אפשרי ואינו ישים בשל בעיות תפעוליות קשות.

יוסי גורדון, מנכ"ל התאחדות הקבלנים, אמר כי מס הרכישה הוא מס מחזור המוטל על ביצוע העסקה ולא על רווח. "מדובר במס מיותר שיש לבטלו לחלוטין. לאור עודפי הכנסות גבוהים ניתן להעלות את הפטור ממס רכישה ל-1 מיליון שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully