וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוגבל הבנייה למגורים לאורך נתיבי איילון

אבי בר-אלי

30.5.2007 / 8:21

יזמי נדל"ן ניסו להשפיע על חברי ועדת התכנון בתל אביב כך שלא יאושרו הגבלות הבנייה אך הלחצים לא עזרו

מליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב דחתה את הערר שהוגש נגד הגבלת הבנייה למגורים לאורך נתיבי איילון.

לפני כחצי שנה המליצה ועדת המשנה כי שטח הבנייה החדש למגורים במע"ר (מרכז עסקים ראשי) הצפוני בתל אביב, הנמצא בין רחוב על פרשת דרכים לבין מחלף קפלן, לא יעלה על 25% מכלל שטחי הבנייה. עוד המליצה הוועדה כי תיאסר הסבת שטחי תעסוקה למגורים ושטח דירה מינימלי לא יפחת מ-50 מ"ר. זאת, בעיקר תוך ניסיון לבלום את בריחת העסקים מתל אביב וגם מפני דאגה לתנאי מחיה מספקים לאוכלוסייה שגרה באזור הדל בתשתיות חברתיות.

מנתוני העירייה עלה כי מתוך 500 אלף מ"ר המותרים לבנייה במגדלים באזור, כ-150 אלף מ"ר מיועדים למגורים. זאת, כאשר בפני העירייה מונחות בקשות יזמים להסבת 58 אלף מ"ר נוספים למגורים. לכן, החליטה הוועדה להגביל את הבנייה העתידית למגורים באזור זה ולאסור בנייה למגורים ב-10-5 הקומות התחתונות של המבנים.

במפתיע, דווקא יושב ראש סיעת הירוקים, פאר ויסנר, עירער על המלצות הוועדה בטענה כי המלצות ועדת המשנה התקבלו על סמך נתונים שגויים. אולם הערר נדחה לבסוף ברוב דחוק של 9 מתנגדים מול 7 תומכים. ל-TheMarker נודע כי בתקופה האחרונה הופעלו לחצים על כמה מחברי הוועדה שלא לאשר את הגבלת הבנייה. הלחצים הופעלו מצד כמה מהגופים היזמים באזור לאור המחירים הגואים של הבנייה למגורים בתל אביב.

מדיניות התכנון המגבילה חלה גם לאורך המע"ר ההיסטורי שבשדרות רוטשילד - בין רחובות אחד העם, יעקב התלמי, המסילה ונחמני. לפי החלטת ועדת התכנון, תיאסר הסבת שטחים במגדלים המתוכננים למגורים ואלה יישמרו לשימושי תעסוקה ומלונאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully