וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפציבה תבנה 3,500 דירות בסנט פטרסבורג ברוסיה

ענת ג'ורג'י

31.1.2007 / 13:00

לטענת החברה, היקף המכירות הכולל הצפוי הוא כ-400 מיליון דולר. בנוסף, סיכמה על בניית 8,000 יחידות דיור במוסקווה

חפציבה דיור ואחזקות, חתמה באחרונה על שתי עסקות בסנט פטרסבורג שברוסיה ובכוונתה לבנות שם 3,500 יחידות דיור בשני מתחמים שונים, כך נודע ל-TheMarker.

במסגרת העסקה הראשונה, רכשה החברה 170 דונם במחיר של 26 דולר למ"ר, עליהם היא מתכוונת להקים כ-3,200 יחידות דיור. המתחם ממוקם צפונית לסנט פטרסבורג, והוא חלק מאזור מגורים חדש ומתפתח במסגרת תוכנית בניית עיר חדשה.

במסגרת העסקה השנייה, רכש יו"ר קבוצת חפציבה, בועז יונה, מתחם במרכז סנט פטרסוברג, עליו ממוקם מפעל המיועד להריסה, בסכום של 7 מיליון דולר. על המתחם יוקם בניין מגורים בשטח של 15,000 מ"ר שיכלול כ-170 יחידות דיור. מחיר הדירות הצפוי יגיע לכ-4,000 דולר למ"ר.

בחברה טוענים כי זהו לא הפרויקט הראשון שהיא מתכננת ברוסיה. חפציבה סיכמה על בניית 8,000 יחידות דיור במוסקווה עם שותף מקומי, על קרקע של כ-600 דונם, ובמרחק של 45 דקות נסיעה ברכבת ממרכז מוסקווה.

יו"ר הקבוצה, בועז יונה, מסר כי מחזור המכירות הצפוי משני הפרויקטים יגיע לכ-400 מיליון דולר. יונה ציין כי הוא רואה פוטנציאל גדול בשוק הנדל"ן ברוסיה, ומוסיף כי בכוונתו להמשיך ולהרחיב את פעילותו באיזור.

במקביל לפעילותה ברוסיה, פועלת חפציבה גם במדינות נוספות במזרח אירופה, ברומניה ובפולין. לאחרונה, רכשה חפציבה מספר מתחמים ברומניה, עליהם מתוכננים לקום כ-2,500 יחידות דיור, באזורי הביקוש בפיפרה וולונטר.

החברה חתמה אתמול על הסכם עקרונות עם חברה רומנית, בכפוף לאישור הדירקטוריונים של שתי החברות, למכירת 50% מאחזקותיה בחברה הרומנית ואי.בי.אס.אן. פיפרה השקעות. החברה צפויה לרשום בעקבות העסקה רווח הון של כ-3.65 מיליון יורו, כ-20 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully