וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שווי דירה בקיבוץ - 40 אלף דולר

עמירם כהן

28.11.2006 / 12:56

140 קיבוצים החלו בהליכים להעברת הבעלות על הדיור מהאגודה השיתופית לחברי האגודה

שווי ממוצע של יחידת דיור בקיבוץ מסתכם ב-40 אלף דולר (לא כולל מחיר המגרש), כך עולה מסקר דיור בקיבוצים, שנערך על ידי "המטה לשיוך דירות" בתנועה הקיבוצית. עוד נמצא בסקר כי שטחן של 6,000 דירות, 30% מכלל הדירות בקיבוצים, קטן מ-55 מ"ר. נתוני הסקר נמסרו בכנס בנושא הדיור בקיבוצים שנערך היום בסמינר התנועה הקיבוצית "אפעל" ברמת אפעל.

עוד עולה מנתוני הסקר כי 140 קיבוצים כבר החלו בהליכים להעברת הבעלות על הדיור מהאגודה השיתופית (קיבוץ הוא אגודה שיתופית) לחברי האגודה (חברי הקיבוץ). שני קיבוצים, גשר הזיו וקדרים, כבר סיימו את ההליכים להעברת הבעלות על הדיור לחברים ושלושה קיבוצים נוספים יסיימו אותו בחודשים הקרובים.

עופר אדר, ראש המטה לשיוך הדירות, אמר בכנס כי הקושי הגדול בקידום מהיר של ההליך הוא המחיר שעל חברי הקיבוץ לשלם למינהל מקרקעי ישראל עבור היוון המגרשים עליהם הוקמו דירות החברים.

הקיבוצים שהחלו בהליכים להעברת הבעלות על הדיור פועלים מכוח החלטת מועצת מנהל מקרקעי ישראל 751, שקובעת כי חברי קיבוץ צעירים ישלמו להיוון מגרש (350 מ"ר) 91% משוויו. שווי מגרש בקיבוץ במרכז הארץ עשוי להגיע ל-100 אלף דולר. הקיבוצים מתנגדים לחייב את החברים הצעירים בתשלום כה גבוה מפני שהדבר ימנע, או לפחות יקשה מאוד, על בני הקיבוץ הצעירים להצטרף כחברים לקיבוץ ותהיה לכך משמעות דמוגרפית שלילית.

קושי נוסף בישום הפרויקט הוא בהעברת הבעלות על הדיור מהקיבוץ לחברים, מפני שהדבר כרוך בהשקעה כבדה בשיקום התשתית הפיסית בקיבוצים. השקעה זו נאמדת ב-235 אלף דולר למגרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully