וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר נדל"ן רוכשים מרכזי קניות בגרמניה

אסף רותם

19.2.2006 / 14:24

החברה תקנה השטחים יחד עם אנשי העסקים איל וארי אלקון. חלקה של לידר בעסקה: כ-67%. משפחת אלקון פועלת בגרמניה כ-3 שנים

לידר נדל"ן ואנשי העסקים איל וארי אלקון רוכשים מרכזי קניות מעוגני מרכולים בכל רחבי גרמניה, בהיקף כולל של כ-120 מיליון יורו. חלקה של לידר בעסקה בעקיפין הינו 67.5%, וסך השקעתה של לידר נדל"ן עומד על כ-6.6% מהיקף העסקה. עוד הוסכם עם השותפים כי קיימת אפשרות - לפי שיקול דעתה של לידר נדל"ן - לצרף לעסקה משקיע נוסף, באופן שחלק החברה בעסקה בעקיפין יירד עד לשיעור של כ-47%.



מדובר במרכזי קניות המושכרים לתקופות ארוכות לשוכרים בעלי איתנות פיננסית גבוהה. העסקה ממומנת על ידי בנק זר, במימון של כ-90% על סך כל עלות העסקה. מימון משלים נוסף בשיעור של כ-3% מהיקף העסקה, יועמד על ידי שותפות בניהול משותף של שני תאגידים, שהאחד מהם בשליטת בעלת השליטה בחברה. עורכי הדין המלווים את העסקה הם יורם ל. כהן, דנה ליבנה?זמר וסטנלי פריש ממשרד יורם ל.כהן, אשלגי, פישר ושות'.



יאיר פודים, מנכ"ל לידר החזקות, מסר כי זוהי עסקה שנייה שלידר נדל"ן מבצעת בפורמט של מקבצים, ועסקה שלישית בגרמניה. זאת לאור העובדה שלידר רואה בשוק הנדל"ן באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, שוק אטרקטיווי ובעל פוטנציאל רב, ולכן החליטה למקד בו את השקעותיה.



איל וארי אלקון פועלים בגרמניה כ-3 שנים, במהלכה רכשו נכסים בסדר גודל של כ-2.5 מיליארד שקל, בין היתר בעסקה שביצעו בשיתוף עם אמות השקעות, במסגרתה רכשו פורטפוליו של 5 נכסים בהיקף של כ-600 מיליון שקל. עסקה זו הועברה לבעלות אלוני חץ לאחר שזו רכשה את חברת אמות השקעות.



לפני כחודשיים הקימה לידר את לידר נדל"ן, כחברה בת שתרכז את פעילות הנדל"ן שלה באירופה בניהולו של אמנון ספרן.



הינה החברה המרכזית בקבוצת שרפ"ק, שעיקר פעילותה בתחומי שוק ההון. כמו כן, שולטת לידר בפולאר השקעות ואורדן תעשיות. לידר סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של השנה ברווח נקי של 92.5 מיליון שקל.



מתחילת 2006 טיפסה מניית לידר 11.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully