וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית הרצליה מתנגדת לתוכנית לבניית 1,650 יחידות דיור

אריק מירובסקי

23.9.2019 / 8:42

מאבק נוסף בין העירייה לבין מוסדות התכנון - הפעם בנוגע לתוכנית "קרית שחקים" שצפויה לקום בסמיכות לקניון שבעת הכוכבים

מראה מהאוויר של העיר הרצליה. ShutterStock
נרצליה/ShutterStock

הבנייה המסיבית בשנים האחרונות, כמו גם תוכניות בנייה עתידיות, ממשיכות לגרום למאבקים בין קברניטי עיריית הרצליה וראש העיר, משה פדלון בראשם, לבין מוסדות התכנון. ל"גלובס" נודע שבעירייה מתנגדים לקידום תוכנית "קרית שחקים" שיוזמת הוותמ"ל. ההתנגדות מגיעה זמן לא רב אחרי שבעירייה התנגדו לתוכנית ותמ"לית אחרת באפולוניה, וכן התנגדות מתוקשרת לתוכנית שעניינה מחלף הרב מכר. "קרית שחקים" היא תוכנית בשטח כ-200 דונם צפונית לקניון שבעת הכוכבים. במסגרתה מתוכננות 1,650 דירות, חלקן במסגרת דיור בר השגה, וכן בנייה בהיקף של כ-200 אלף מ"ר בייעוד של תעסוקה ומסחר.

התוכנית כוללת מרכז תחבורתי שיכלול את כל אמצעי התחבורה הציבורית בהרצליה (אוטובוסים, רכבת קלה, רכבת כבדה ומטרו), אלא שבעירייה מודאגים מכך שלא קיימת התניה להקמת התשתיות תחילה. "אנו בתהליך מואץ של בנייה ופיתוח על ידי בניית שכונות חדשות כגון גליל ים; וכן באמצעות התחדשות עירונית רחבת היקף במסגרת מתחמי פינוי בינוי ותמ"א 38. כתוצאה מכך התגלה צורך דחוף בטיפול בתשתיות לאומיות אשר ייתנו פתרון לכל יחידות הדיור הללו", כתבה העירייה במסמך התנגדות שהוציאה. "עיריית הרצליה רואה בדאגה גדולה מאוד כי המדינה אינה מספקת את תשתיות העל בקצב הנדרש. ייתכן מצב שהעירייה לא תוכל לאכלס את כל הבנייה החדשה לאור עיכוב של שדרוג התשתיות", נכתב בהצעת ההתנגדות שעלתה לדיון במסגרת דיון של הוועדה המקומית.

כן מתנגדת העירייה למגדלים בגובה 50 קומות, כפי שמתוכננים כעת. במקביל, פועל חבר המועצה איל פביאן להחתים תושבים מהעיר על כתב התנגדות לתוכנית, ועד כה חתמו למעלה מ-300 תושבים על המסמך.

מהותמ"ל נמסר בתגובה כי "התוכנית מצויה בעיצומו של הליך ההתנגדויות, וההתנגדויות בכללותן, כולל זו של עיריית הרצליה אשר תמכה בתוכנית לכל אורך קידומה, והצביעה בעד הפקדתה לפני חודשים ספורים, ישמעו על ידי החוקר בלב פתוח ובנפש חפצה".

  • עוד באותו נושא:
  • הרצליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully