וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה לגור במכולה? הניסיונות של המדינה לפתרון משבר הדיור

26.9.2018 / 8:00

דיור שיתופי, מגורים בשכירות לטווח ארוך או דירות מוזלות למכירה: קצב עליית מחירי הנדל"ן אמנם הואט בחודשים האחרונים - אך זוגות צעירים עדיין מתקשים להגשים את חלום רכישת הנכס, בעיקר באזורי הביקוש. מה מציעה הממשלה והאם זה משתלם?

מכולות. ShutterStock
הנאים השכנים בעיניכם? מכולות/ShutterStock

למרות הבלימה בקצב עליית מחירי הדירות, קשה מאד למצוא בישראל דירה למכירה או להשכרה במחירי מציאה. מי שמתקשה לעמוד במחירים הגבוהים השוררים עדיין בשוק, יצטרך כנראה לעשות כמה פשרות: לגור באזורים פחות מבוקשים, בדירה קטנה יותר או בבניין ישן ואולי אפילו מוזנח.

אלו זמנים קשים במיוחד למשפרי דיור, שאינם מוגדרים זכאים על פי הקריטריונים שנקבעו במסגרת התוכנית הממשלתית לדיור מוזל "מחיר למשתכן". מחירי הדירות למשפרי דיור, על פי כל המדידות, המשיכו לעלות גם כאשר המדד הכללי של הדיור דשדש. אבל גם לצעירים, זוגות ובודדים, המנסים להגיע לדירה ראשונה במרכז הארץ, סיכויים נמוכים להצליח - הסיכויים יורדים לכ-3% בהגרלות המבוקשות בפרויקטי מחיר למשתכן או דירה להשכיר. גם לאחר הזכיה נאלצים הזוכים לגייס מאות אלפי שקלים כהון עצמי.

מכיוון שלמדינה אין כמעט קרקעות במרכזי הערים, אין גם לזכאים סיכוי לדיור ממשלתי מוזל באזורים אלה. סיכוי משמעותי יותר לדיור מוזל במרכז יש למי שכבר מתגורר בשכירות באזור. בלחץ הרשויות המקומיות וביוזמתן ניתנת עדיפות לתושבי העיר בפרויקטים מוזלים של הממשלה ובלעדיות כאשר מדובר בפרויקטים לבנייה מוזלת של הרשות המקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully