וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה חדשה מול הים בפחות מ-1.5 מיליון שקל - יש דבר כזה?

27.7.2018 / 0:00

חלום הדירה מלווה, לעתים, בחלום רטוב עוד יותר: נוף לים התיכון. בדקנו כמה עולות דירות בפרויקטים חדשים בערי חוף מרכזיות - ומה ההבדל לעומת דירות יד שנייה. התוצאות לפניכם

מערכת וואלה!

(בווידאו: הכול על תוכניות הבנייה החדשות בעיר אילת)

בשבוע שעבר ניסינו לענות על השאלה - מדוע ישנם פערי מחירים משמעותיים בין 2 דירות זהות באותה השכונה. התשובה הייתה ברורה: הכול תלוי בנוף שנשקף מהחלון או מהמרפסת. אז אחרי שבדקנו את מחירי הנכסים שמשקיפים על שמורות טבע בערים מרכזיות ברחבי הארץ - כעת החלטנו לבדוק את מחירי הדירות החדשות שמתפארות בנוף לים.

בדיקה של וואלה! נדל"ן, בסיוע סוכנות התיווך הארצית אנגלו סכסון וחברת השיווק בי נדל"ן, בחנה דירות בנות 4 חדרים בפרויקטים חדשים שנבנים בימים האלה מול חופי ישראל. במסגרת הבדיקה נבחרו פרויקטים של חברות נדל"ן באופן רנדומלי, וכן הוצגו מחירים ממוצעים של דירות חדשות ודירות מיד שנייה שמשקיפות לחוף הים התיכון - כדי לעמוד על ההבדלים במחירים. הממצאים מצביעים על כך שהמחירים משתנים בין עיר לעיר, וככל שמתרחקים מאזורי הביקוש כך הם יורדים. הפערים יכולים להגיע לעשרות אחוזים גם בערים הסמוכות אחת לשנייה.

"מיזמי מגורים על קו החוף תמיד היו מבוקשים מאוד, והביקוש הזה מתבטא כמובן במחיר הדירה", מסביר מנכ"ל חברת בי נדל"ן, עו"ד נדב בריח. לדבריו, "יש אנשים שמוכנים לשלם יותר כדי להתעורר מול חוף הים, אך לא מעט נאלצים לוותר על החלום להשקיף על הים מהדירה בשל העלות. אבל מי שיהיה מוכן להתפשר במעט ולהגדיל את רדיוס חיפוש הדירה, ימצא דירות חדשות על קו החוף במחיר נמוך משמעותי מהעיר השכנה".

מחירי דירות על קו החוף בערים השונות. מערכת וואלה!
השוואת מחירי דירות על קו הים/מערכת וואלה!
seperator

עכו: דירה מיד שנייה מול הים יכולה לעלות יותר מדירה חדשה

חוף עכו. מרכז להב"ה בית שאן, ספיר אוזן, מתוך אתר פיקיויקי, מערכת וואלה! NEWS
בתי מגורים משקיפים על חוף עכו/מערכת וואלה! NEWS, מרכז להב"ה בית שאן, ספיר אוזן, מתוך אתר פיקיויקי

דירת 4 חדרים חדשה בשטח של 105 מ"ר עם מרפסת בשטח של 20 מ"ר, בקומה הראשונה מתוך 14 קומות בפרויקט "מנרב על הים" של חברת מנרב פרויקטים, המרוחק כ-300 מטרים מחוף ימה של עכו, תעלה לכם 1.4 מיליון שקל.

מה ההבדל בין דירה חדשה לדירה מיד שנייה בעכו? דירות 4 חדרים מיד שנייה עם נוף לים בעכו יכולות להימכר במיליון שקל בממוצע. בהשוואה לקריית ים השכונה, שם נמכרת דירת 4 חדרים תמורת 1.43 מיליון שקל, מדובר בפער של 43%.

ואולם, לדברי פרדי מנצור, זכיין אנגלו סכסון עכו, "בעכו העתיקה, שם האוכלוסייה מעורבת, המחיר יכול לטפס גם ל-1.4 מיליון שקל; ובחוף הצפוני הקלאסי של עכו, היכן שהחול יותר סלעי, ניתן למצוא רק דירות רק יד שנייה במחירים גבוהים יותר - החל מ-1.6 מיליון שקל".

seperator

נהריה: דירת יד שנייה ליד חוף הים עולה פחות מדירה חדשה

חוף נהריה. מרכז להב"ה מגאר, מתוך אתר פיקיויקי, מערכת וואלה! NEWS
בתי מגורים מול חוף נהריה/מערכת וואלה! NEWS, מרכז להב"ה מגאר, מתוך אתר פיקיויקי

דירת 4 חדרים חדשה בנהריה, בשטח של 104 מ"ר עם מרפסת בשטח של 14 מ"ר בקומה השנייה מתוך 8 קומות בפרויקט "אכזיב" של החברות אלקטרה מגורים וצמח המרמן, המרוחק כ-300 מטרים מחוף ימה של נהריה, תעלה לכם 1.28 מיליון שקל.

מה ההבדל בין דירה חדשה לדירה מיד שנייה בנהריה? על פי אנגלו סכסון, ניתן למצוא דירות יד שנייה במרחק מספר צעדים מהים במחיר של כ-900 אלף שקל לדירת 4 חדרים בשטח של 105 מ"ר בקומה השלישית מתוך 4 קומות בבניין מגורים. הפער עשוי לנבוע מהעובדה שלרוב מדובר בבניינים ישנים בני עשרות שנים, שאינם כוללים מתקנים שמציעים כיום פרויקטים חדשים, אשר מגולמים במחירי הדירות.

seperator

נתניה: מחירי הדירות מול הים מתחילים לטפס

חוף נתניה. הודיה בניזרי, מתוך אתר פיקיויקי, מערכת וואלה! NEWS
מגדלי מגורים משקיפים על חוף נתניה/מערכת וואלה! NEWS, הודיה בניזרי, מתוך אתר פיקיויקי

דירת 4 חדרים חדשה בשטח של 124 מ"ר עם מרפסת בשטח של 15 מ"ר, בקומה הראשונה מתוך 24 קומות בפרויקט "דמרי בשמורת ים" של חברת י.ח דמרי, המרוחק כ-450 מטרים מחוף ימה של נתניה, תעלה לכם 2.35 מיליון שקל. בקומות גבוהות יותר המחיר יטפס ל-3 מיליון שקל. בחדרה, אגב, המחיר עומד על 2.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים חדשה בקומה גבוהה - מדובר בפער של כ-20%.

מה ההבדל בין דירה חדשה לדירה מיד שנייה בנתניה? לדברי ענת ריזנברג, זכיינית אנגלו סכסון נתניה, "דווקא מחירי דירות יד שנייה באזור שליד הים יכולים לעתים להיות גבוהים ממחירי דירות חדשות. כך למשל, דירת יד שנייה ברחוב אהוד מנור, בשטח של 138 מ"ר בקומה 10, מוצעת למכירה תמורת 2.485 מיליון שקל. המחיר הגבוה נובע מרמת השקעה בדירה וכן ממועד אכלוס, שכן דירות בפרויקטים החדשים על הים נמכרות לרוב על הניר. אם מתרחקים משכונת עיר ימים, ניתן למצוא דירות 4 חדרים מול חוף ארגמן, במחיר של 2.5 מיליון שקל".

כאן יש לציין שאמנם יש פער במחיר של הדירה החדשה שהובאה כאן כדוגמא לדירה מיד שנייה שהובאה כדוגמא, אולם הדירה החדשה ממוקמת בקומה הראשונה, לעומת הדירה מיד שנייה הממוקמת בקומה העשירית.

seperator

תל אביב: ליד הפריים לוקיישן אפשר למצוא דירות בקרוב ל-6 מיליון שקל

חוף תל אביב. ShutterStock
מגדלים מול רצועת החוף של תל אביב/ShutterStock

הגענו לעיר ללא הפסקה, שם דירת 4 חדרים חדשה בשטח של 126 מ"ר בקומה הראשונה מתוך 10 קומות בפרויקט "לוקיישן 187" ברחוב גאולה 14 של היזם ניצן גרופ, הממוקם כ-180 מטרים מחוף הים, תעלה לכם החל מ-5.8 מיליון שקל, ויכולה להגיע ל-6.75 מיליון שקל.

מה ההבדל בין דירה חדשה לדירה מיד שנייה בתל אביב? לדברי רועי הרוש, מנכ"ל משותף באנגלו סכסון תל אביב, "מחירי דירות חדשות ברחובות הקטנים שיורדים אל הים בעיר נעים סביב 55-60 אלף שקל למ"ר וכוללים חניה. אם ניקח דירות יד שנייה עם חניה בטאבו, שהיא מוצר חסר בתל אביב, המחירים ינועו בין 48-55 אלף שקל למ"ר, כאשר לרוב בבניינים הללו אין מרפסות. הפער הוא בין 10%-15% וכמובן שככל שהדירה צריכה שיפוץ, הפער הולך וגדל".

הרוס מוסיף כי "באזור רחוב גאולה והרחובות המצויים ממערב לרחוב דיזנגוף, דווקא ככל שהדירה קטנה יותר - כך עולה המחיר למ"ר. לאחרונה מכרנו דירת 40 מ"ר בבניין ישן במחיר של כ-60 אלף שקל למ"ר (2.4 מיליון שקל). דירת יד שנייה עם 4 חדרים ששטחה 100 מ"ר עם מעלית וחניה תעלה בסביבות 5-6 מיליון שקל. חשוב לסייג ולציין שדירות ברחוב הירקון ובטיילת הרברט סמואל הם מוצר שונה לחלוטין - שם מחירי הדירות מטפסים לכ-100 אלף שקל למ"ר".

seperator

בת ים: מחירי הדירות החדשות מול הים צונחות משמעותית

שרב כבד בחוף בבת ים אוגוסט 2010. נמרוד סונדרס
מגדלים מול חוף בת ים/נמרוד סונדרס

אצל השכנה בת ים, שבימים אלה עוברת מתיחת פנים משמעותית ומקדמת פרויקטים רבים במסגרת של התחדשות עירונית, בין היתר גם מול חוף הים, דירת 4 חדרים חדשה בשטח של 87 מ"ר בקומה החמישית מתוך 7 קומות בפרויקט תמ"א 36 שנקרא "בלפור 146" של קבוצת קבוצת דוד אזולאי, הממוקם כ-600 מטרים מהים, תעלה לכם 1.65 מיליון שקל בלבד.

זה נשמע לא רע בכלל, אבל בפרויקטים בקו ראשון לים דירת 4 חדרים חדשה בקומה גבוהה כבר תעלה בממוצע כ-2.45 מיליון שקל. בכל מקרה, מדובר בפער של לא פחות מ-175% לעומת תל אביב.

מה ההבדל בין דירה חדשה לדירה מיד שנייה בבת ים? על פי נתוני אנגלו סכסון, דירת 4 חדרים מיד שנייה תעלה כ-1.45 מיליון שקל, כאשר מדובר בקו שני מהים.

seperator

אשדוד: בחלק מהשכונות מחירי הדירות החדשות והישנות מול הים זהים

העיר אשדוד חוף הים נדל"ן מגדלים. ShutterStock
חוף אשדוד/ShutterStock
seperator

מעט דרומה משם (אבל רק חצי שעה נסיעה בלי פקקים), דירת 4 חדרים חדשה בשטח של 137 מ"ר, עם מרפסת בשטח של 17 מ"ר בקומה הראשונה מתוך 12 קומות בפרויקט "UP TOWN" של חברת אחים דוניץ, הממוקם כ-450 מטרים מהים, תעלה לכם החל מ-2.27 מיליון שקל.

מה ההבדל בין דירה חדשה לדירה מיד שנייה באשדוד? לדברי זכיין אנגלו סכסון אשדוד, מיכאל בנימיני, "דירות 4 חדרים יד שנייה באזור המע"ר (מרכז עירוני ראשי) ינועו בין 1.8 ל-2.3 מיליון שקל. גם ברובע המרינה היוקרתי ניתן למצוא דירות יד שנייה במחיר של כ-2.3 מיליון שקל. ברובע י"א, ברחובות שמרוחקים עד 400 מטר מהים, ניתן למצוא דירות 4 חדרים יד שנייה החל מ-1.8 ל-2 מיליון שקל".

seperator

אשקלון: פער של כ-50% במחיר לעומת אשדוד

חוף אשקלון. פיקיויקי, מערכת וואלה! NEWS
חוף אשקלון/מערכת וואלה! NEWS, פיקיויקי

באשקלון, דירת 4 חדרים חדשה בשטח של 105 מ"ר עם מרפסת בשטח של 12 מ"ר בקומה השמינית מתוך 25 קומות בפרויקט: "SEA@SKY" של חברת יורו ישראל, המרוחק כ-100 מטרים מהים, תעלה לכם בין 1.5-1.6 מיליון שקל - פער של כ-53% לעומת אשדוד.

מה ההבדל בין דירה חדשה לדירה מיד שנייה באשקלון? על פי נתוני אנגלו סכסון, דירת 4 חדרים בשטח של 90 מ"ר בקומה שביעית מתוך 7 קומות ברחוב הנמל שממוקם בקרבת חוף הים מוצעת למכירה תמורת 1.4 מיליון שקל.

seperator

אילת: משלמים את אותו המחיר עבור נוף לים האדום

העיר אילת חוף הים האדום ים סוף. ShutterStock
חוף אילת/ShutterStock

את הבדיקה נסיים בעיר הנופש הישראלית אילת, שם דירת 4 חדרים חדשה בשטח של 109 מ"ר עם מרפסת בשטח של 47 מ"ר בקומת קרקע מתוך 8 קומות בפרויקט "גולף רזידנס" של חברת יוסי אברהמי, המרוחק כ-500 מטרים מהים, תעלה לכם החל מ-1.97 מיליון שקל (עם מיתוג הדירה כמיני פנטהאוז).

מה ההבדל בין דירה חדשה לדירה מיד שנייה באילת? על פי נתוני אנגלו סכסון, דירת 4 חדרים מיד שנייה בשטח של 135 מ"ר בקומה השנייה מתוך 5 קומות בבניין מגורים מול הים האדום, מוצעת למכירה ב-1.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully