וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 4 חדרים בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה?

24.7.2018 / 8:00

דירת 86 מ"ר עם 3 כיווני אוויר נמכרה במחיר נמוך מזה שביקש בעל הבית, ואף בפחות מהממוצע לשאר הדירות בשכונה. האם עסקה משתלמת? בדיקת אתר מדלן לוואלה! נדל"ן

כפר גנים ג פתח תקווה. google street view, צילום מסך
שכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה/צילום מסך, google street view

לפני כחודשיים נמכרה דירת 4 חדרים ברחוב זמיר עמנואל בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה תמורת 2.015 מיליון שקל, כאשר המחיר המבוקש עמד על 2.19 מיליון שקל. מדובר בדירה בשטח 86 מ"ר עם מרפסת בשטח 11 מ"ר, בעלת 3 כיווני אויר הממוקמת בקומה 1 מתוך 6 קומות עם מעלית ו-2 חניות בבניין שנבנה בשנות ה-2000.

לדברי רונן רוזנטל, מנהל מערך מידענות והתחדשות עירונית באתר מדלן, המחיר הממוצע בשכונת כפר גנים ג' לדירות 4 חדרים מיד שנייה עומד על כ-2.4 מיליון שקל. לכאורה, נראה כי הדירה נמכרה במחיר שהוא נמוך מהמחיר הממוצע, אך את ההפרש ניתן לייחס לעובדה שהשטח הממוצע לדירת 4 חדרים בשכונה עומד על כ-100 מ"ר, בעוד שהשטח של הדירה הנמכרת הוא כ-14 מ"ר פחות - ולכן מחירה הנמוך.

דורון קורן, בעלי משרד דורונדל"ן בקניון גנים שסגר את העסקה, מסביר כי "שכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה הוקמה בשנת 2002 ונחשבת לאחת השכונות היפות בגוש דן. יש בה שילוב של חילוניים ודתיים, ועד שכונה חזק, מוסדות חינוך, בניינים נמוכים לרוב עד 9 קומות, שטחים ירוקים, מרכזי ספורט, 3 מתנ"סים ו-3 מרכזי קניות. הדירה פורסמה במשך כשנה, הן על ידי הבעלים והן על ידי התיווך. היא לא נמכרה מאחר שהייתה בסיסית ולא מושקעת בקומה ראשונה, פונה למגרש חניה וללא מחסן (מוצר נדרש אצלנו בשכונה).כמו כן, שטחה היה קטן יותר מהממוצע של דירות 4 חדרים בשכונה".

קורן מוסיף כי "למרות כל הנתונים האלה, הדירה ממוקמת במיקום מצוין - היא עורפית ברחוב פנימי ושקט, על קרקע פרטית ובת 10 שנים. עיתוי המכירה היה בעייתי - תקופה ארוכה של ירידה משמעותית בכמות העסקאות ומיעוט קונים בשוק. המוכרים רכשו דירה חדשה בשכונה, ולכן היו פתוחים להתגמש במחיר ככל שזמן האכלוס שלהם התקרב. המחיר הראשוני היה 2.25 מליון שקל והם ירדו עד 2.05 מיליון שקל - אך הדירה בכל זאת לא נמכרה, למרות שמחיר המינימום של עסקאות בדירות דומות עמד על כ-2.1 מיליון שקל. לאחר שהמוכרים פינו את הדירה ועברו לדירתם החדשה, הם ביצעו בה שיפוץ משמעותי, כולל החלפת אביזרים סניטריים, דלתות ומשקופים, וירדו משמעותית במחיר. כעבור חודש מהשיפוץ הדירה נמכרה במחיר 2.015 מיליון שקל".

צפו במפה האינטראקטיבית של השכונה

על הסביבה

לדברי תמיר ארביב, חוקר שכונות במחלקת המחקר במדלן, "השכונה מצויה בדרום פתח תקווה ומאופיינת באוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה - חילונית ודתית. מרבית הבניינים בני 8-9 קומות. עם זאת, הקמתה עדיין נמשכת. הבניינים החדשים הנבנים בקצותיה מתנשאים לגובה של 11-17 קומות. עוד בשכונה מוסדות חינוך ומרכזי קניות, ובדרומה, לאורך כביש מכבית (471), הוקמה טיילת באורך 1 ק"מ. לאורכה יש שבילים להליכה, ריצה ורכיבה על אופניים, מתקני כושר ומתקני משחק לילדים".

ארביב מציין כי "הטיילת מתחברת אל פארק גדול במזרח השכונה, ברחוב דוד שמחי, הכולל מדשאות רחבות ומתקני משחק. בדרום מערב השכונה, ברחוב משה נקאש, נמצאים מגרשי כדורסל, גינת כלבים, ומתחם להחלקה על סקייטבורד ואופניים. עם התרחבות השכונה צפויים גם הקמתם של מבני ציבור ושטחים ירוקים נוספים. תושבי השכונה נהנים מנגישות טובה לכביש 471, אך עבור המתגוררים בסמוך לכביש הוא מהווה מטרד רועש".

מצב הנדל"ן בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה. מערכת וואלה!
מצב הנדל"ן בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה/מערכת וואלה!

בכמה נמכרו דירות יד שנייה ודירות חדשות בשכונה?

בלוח מדלן מוצעת למכירה ברחוב בן גוריון 34 דירת 5 חדרים יד שנייה בשטח 120 מ"ר תמורת 2.1 מיליון שקל. הדירה במצב שמור בקומה 1 מתוך 6 קומות עם מרפסת שמש בשטח 13 מ"ר, מעלית וחניה בבניין שנבנה בשנות ה-2000.

ברחוב חיים זכאי 6, דירת 4 חדרים חדשה בשטח 110 מ"ר מוצעת ב-2.49 מיליון שקל. הדירה במצב משופץ בקומה 3 מתוך 8 קומות וכוללת מרפסת שמש, מעלית וחניה בבניין שנבנה בשנות ה-2000.

ברחוב יוסף נקר 33 מוצעת למכירה דירת גג עם 6 חדרים מיד שנייה בשטח 204 מ"ר תמורת 4.5 מיליון שקל. הדירה בקומה 5 מתוך 6 קומות וכוללת מרפסת שמש, מעלית וחניה בבניין שנבנה בשנות ה-2000.

אשר לעסקאות אחרונות בשכונה, לפי לוח מדלן - לפני כ-3 חודשים נמכרה ברחוב הרב אויערבך משה דירת 5 חדרים מיד שנייה בשטח 113 מ"ר תמורת 1.65 מיליון שקל. הדירה ממוקמת בקומה 2 מתוך 6 קומות וכוללת חניה בבניין שנבנה בשנת 2012.

לפני כ-3 חודשים נמכרה ברחוב קפלנסקי שלמה דירת 4 חדרים מיד שנייה בשטח 95 מ"ר תמורת 2.15 מיליון שקל. הדירה ממוקמת בקומת קרקע מתוך 7 קומות וכוללת 2 חניות בבניין שנבנה בשנת 2014.

בחודש אפריל נמכרה ברחוב בן גוריון דירת 6 חדרים חדשה בשטח 167 מ"ר תמורת 3.95 מיליון שקל. הדירה ממוקמת בקומת קרקע מתוך 8 קומות בבניין שנבנה בשנת 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully