וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירת 3 חדרים ברמת בית הכרם בירושלים?

11.7.2018 / 11:01

דירת 57 מ"ר עם 2 כיווני אוויר נמכרה במחיר נמוך מזה שביקש בעל הבית, ואף בפחות מהממוצע לשאר הדירות בשכונה. האם עסקה משתלמת? בדיקת אתר מדלן לוואלה! נדל"ן

מערכת וואלה!

(בווידאו: בכמה עלו מחירי הדירות בישראל מאז קום המדינה)

לפני כ-3 חודשים נמכרה דירת 3 חדרים ברחוב יעקב שרייבום בשכונת רמת בית הכרם בירושלים תמורת כ-1.835 שקל, כאשר המחיר המבוקש עמד על 1,99 מיליון שקל. מדובר על דירה בשטח של 57 מ"ר, בעלת 2 כווני אויר הממוקמת בקומה 2 מתוך קומות,3 עם 2 חניות פרטיות בבניין שנבנה בשנות ה-2000.

לפי ניתוח של אתר מדלן, המחיר הממוצע בשכונת רמת בית הכרם לדירות 3 חדרים יד שניה עומד על 2.3 מיליון שקל. במבט ראשוני נראה כי הדירה נמכרה במחיר הנמוך מן המחיר הממוצע, אך יש להתייחס לעובדה שמדובר בדירה בשטח של 57 מ"ר בלבד - כלומר, דירה שהיא קטנה יחסית לדירת 3 חדרים טיפוסית. אם מנתחים את המחיר לפי מ"ר, מגלים כי המחיר הממוצע לדירת 3 חדרים טיפוסית בשכונה עומד על 31,400 שקל למטר. הנכס המדובר נמכר במחיר של 32,200 שקל למ"ר. כלומר, הנכס נמכר במחיר גבוה במעט מן הממוצע. את הפער הזה ניתן לייחס לעובדה שמדובר בדירה משופצת לחלוטין, בבניין חדש עם 2 חניות פרטיות צמודות לדירה.

צפו במפה האינטראקטיבית של השכונה

לדברי טלי בוטבול, סוכנת מובילה באזור ממשרד "פרומיס" סניף בית הכרם, שסגרה את העסקה, "הדירה נמצאת בשכונת רמת בית הכרם, אחת השכונות המבוקשות ביותר בירושלים בקרב משפחות צעירות, משפרי דיור ומשקיעים בשל האופי הלא דתי של השכונה. המוכרים הרחיבו את המשפחה ומכרו את הנכס לצורך שדרוג לדירת 4 חדרים".

בוטבול סיפרה כי ביקרו בדירה מעל 30 מתעניינים. "הביקוש הגבוה מצד מתעניינים נבע ממספר פרמטרים ובהם הבנייה החדשה של השכונה, הימצאות מעלית בבניין, חניות מקורות, הנוף המרהיב מהרחוב והשקט. הדירה בסוף נמכרה למשקיעים".

על הסביבה

שלי בלוך, חוקרת שכונות במחלקת המחקר של אתר מדלן, אמרה כי " שכונת רמת בית הכרם היא שכונה קטנה וחדשה יחסית שנוסדה בשנות התשעים, בסמוך לשכונת בית הכרם הוותיקה והמבוקשת. היא ממוקמת על גבעה בין שטחים פתוחים רבים והבנייה בה נמוכה - מרבית הבניינים הם בני כ-6 קומות. כל אלו מעניקים לה אווירה כפרית ונעימה.

תושבי השכונה הם בעיקרם חילונים בני מעמד הביניים ובעל מקצועות חופשיים. היות והשכונה קטנה, אין בה בתי ספר, אך התושבים נהנים ממוסדות החינוך האיכותיים של שכונת בית הכרם הסמוכה. במרחק 8 דקות הליכה מהדירה, ישנו מרכז מסחר גדול ומגוון, ובמרחק דומה נמצא "גן השבשבת", פארק מרכזי ומטופח.

הדירה ממוקמת בסמוך לכביש בגין שמתוכנן בו פרויקט גדול של קירוי הכביש והקמת שכונת מגורים מעליו. מעל הכביש ייבנה פארק גדול ומצדיו בנייני מגורים בני 6-12 קומות. כחלק מהפרויקט, יוקם מצפון-מזרח לשכונה גם מתחם למשרדי הייטק, מסחר ופנאי. קירוי הכביש צפוי לאפשר הגעה נוחה יותר למוקדי עניין סמוכים כמו הסינמה סיטי, קמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית ומוזיאון ישראל. עם זאת, הבנייה המתוכננת עלולה ליצור סוגיה של הסתרת הנוף".

מצב הנדל"ן בשכונת רמת בית הכרם בירושלים. מדלן,
מצב הנדל"ן ברמת בית הכרם/מדלן

בכמה נמכרו דירות יד שנייה ודירות חדשות בשכונה?

בלוח מדלן מוצעת למכירה ברחוב משכן שילה דירת 3 חדרים יד שניה בשטח 65 מ"ר ב-1.75 מיליון שקל. הדירה במצב שמור בקומה 3 מתוך 3 בבניין עם מעלית וחניה.

בלוח מדלן מוצעת למכירה ברחוב דה רוסי, דירת גן בת 3 חדרים יד שנייה בשטח 80 מ"ר ב-3.2 מיליון שקל. הדירה במצב כחדשה ונמצאת בקומת קרקע מתוך 4 עם מרפסת שמש, מעלית וחניה.

בלוח מדלן מוצעת למכירה ברחוב משה קול, דירת 5 חדרים יד שניה בשטח 110 מ"ר ב-4.6 מיליון שקל. הדירה משופצת עם מרפסת בקומה 4 מתוך 4 בבניין עם מעלית ו-2 חניות פרטיות.

אשר לעסקאות אחרונות בשכונה, לפי לוח מדלן, לפני כ-3 חודשים נמכרה ברחוב סימן טוב יעקב 4, דירת 3 חדרים יד שניה בשטח 69 מ"ר ב-2.05 מיליון שקל. הדירה בקומת קרקע מתוך 4 בבניין שנבנה בשנות ה-2000 עם חניה.

לפני כשבועיים נמכרה ברחוב חובב משה 2, דירת 5 חדרים יד שניה בשטח 144 מ"ר ב-3.3 מיליון שקל. הדירה בקומה 3 מתוך 4 עם 30 מטר גג, בבניין עם 2 חניות שנבנה בשנות בסוף שנות ה-90.

חודש מרץ נמכרה ברחוב מרה 1, דירת 4 חדרים יד שנייה בשטח 113 מ"ר ב-3.45 מיליון שקל. הדירה בקומה 4 מתוך 5 בבניין שנבנה בשנות ה-2000, עם 2 חניות ומעלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully