וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: באיזו עיר הכי כדאי לכם לפתוח עסק ב-2018?

25.6.2018 / 8:00

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, ערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט מיפוי של מצב העסקים בישראל, במסגרתו נבדק אחוז הגידול בפתיחת עסקים בערים השונות מתחילת השנה. איזה יישוב הגיע לראש הרשימה? צפו בטבלאות שמציגות את הדירוג המלא

שלט פתוח בבית קפה. ShutterStock
פתיחת עסק/ShutterStock

ירושלים היא העיר הטובה ביותר לעסקים לשנת 2018 - כך עולה מסקירה שפרסמה אתמול (ראשון) חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט ישראל, לקראת שנת הבחירות הקרובה ברשויות המקומיות. במסגרת הסקירה, שמיפתה את מצב העסקים בישראל, נבדק אחוז הגידול בפתיחת עסקים בערים השונות מאז תחילת השנה. שיטת הדירוג מתייחסת לשקלול בין אחוז הגידול נטו ובין אחוז הפתיחות באותה עיר, ובכך מבטאת את ההתפתחות העסקית באותה עיר.

בהשוואה בין הערים הגדולות, העיר ירושלים דורגה כעיר הטובה ביותר לעסקים, ובכך עקפה את העיר פתח תקווה, שדורגה במקום הראשון בשנת 2017; ואת תל אביב, שירדה מהמקום השני לשלישי. בדן אנד ברדסטריט מסבירים כי 3 הערים המובילות בדירוג מובילות באופן משמעותי על יתר הערים, וזאת הודות לקצב גידול נטו גבוה משמעותי ביחס לאחרות. העיר הגדולה היחידה שחוותה השנה ירידה במספר העסקים היא באר שבע.

עוד עולה מהממצאים, כי בקרב הערים הבינוניות מודיעין-מכבים-רעות מובילה את הדירוג בפער ניכר, כאשר גבעתיים ורחובות נמצאות מיד אחריה. העיר הבינונית שירדה הכי הרבה במספר העסקים היא אילת. בסך הכול, 20 ערים הציגו תוספת חיובית של עסקים לעומת 9 ערים שהציגו תוספת שלילית.

פתיחת עסקים רשויות מקומיות. דן אנד ברדסטריט,
דירוג הערים הגדולות/דן אנד ברדסטריט

מרבית הערים הבינוניות בראש הרשימה נמצאות באזור המרכז, בעוד שמרבית הערים באזור הצפון והדרום נמצאות בתחתית הדירוג. בחברת המידע העסקי מציינים כי אחת המגמות המדאיגות בטבלה היא שבמרבית ערי הפריפריה נרשם גידול נטו שלילי, ולכך השפעה על מספר מקומות העבודה באותן ערים.

בהסתכלות על התפתחות העסקים לפי אזור גיאוגרפי (החישוב כולל את כל הערים באותם אזורים גיאוגרפים), ניתן לראות בבירור כי באזור הצפון והדרום התפתחות העסקים נמוכה או שלילית. לעומת זאת, באזור ירושלים והסביבה התפתחות העסקים חיובית מאוד ואף עולה על אזור המרכז.

פתיחת עסקים רשויות מקומיות. דן אנד ברדסטריט,
דירוג הערים הבינוניות/דן אנד ברדסטריט

לדברי צח ברקי, מנהל אגף כלכלה, מידע ומחקר בדן אנד ברדסטריט, "ניתן לאמוד את תפקודם של ראשי הרשויות המקומיות לפי התפתחות העסקים בעיר, כמו למשל אחוז הגידול נטו בכמות העסקים. תפקידה של הרשות המקומית בהקשר הזה הוא מכריע, מכיוון שהיא זו שיכולה להשפיע על התפתחות העיר, על מיתוגה, על משיכת אוכלוסייה חזקה, על רמת השירותים העירוניים, על תמהיל בנייה נכון ועל הגדלת מקומות תעסוקה בעיר".

בשורה התחתונה, אומרים בדן אנד ברדסטריט, ככל שמספר פתיחות העסקים עלה ומספר סגירות העסקים פחת, ניתן לומר שהסביבה המקומית שבה אותם עסקים פועלים, היא סביבה טובה לפעילותם העסקית. כמו כן, למצב העסקים באזור גיאוגרפי יש השפעה מהותית על המעמד הסוציו-אקונומי של תושבי אותו אזור. מעבר לכך שהם מהווים מקור חשוב למקומות תעסוקה, מיקוד במשיכת עסקים קטנים לאותו אזור גיאוגרפי, מייצר פוטנציאל תעסוקתי גדול, בזכות קצב הצמיחה הגבוה של עסקים קטנים, בהשוואה לעסקים גדולים.

אחוז גידול נטו של עסקים על פי אזור. דן אנד ברדסטריט,
שיעור העסקים ב-2018 לפי חלוקה גיאוגרפית/דן אנד ברדסטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully