וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היצע וביקוש: אלה הערים הכי מבוקשות למגורים ב-2017

6.4.2018 / 0:00

מדד וואלה! נדל"ן ויד2 מצא את הערים שאופיינו בביקוש הגבוה ביותר לרכישת דירה מיד שנייה - מול היצע הדירות שהוצעו למכירה בלוחות המודעות. אז איפה העיר שלכם ברשימה?

עריכת וידאו: ניתאי דגן

(בווידאו: טיפים לבעלי הדירות לפני חתימה על חוזה)

איפה הישראלים התעניינו ברכישת דירה בשנה החולפת? מדד וואלה! נדל"ן ויד2 בחן את דפוסי הגלישה של משתמשי האתר בשנת 2017 ומצא את הערים שאופיינו בביקוש הגבוה ביותר לרכישת דירה מיד שנייה - מול הערים עם היצע הדירות הגדול ביותר למכירה שהופיעו בלוח המודעות.

על פי הממצאים, הערים המבוקשות ביותר לרכישת דירת יד שנייה הן חיפה, תל אביב-יפו וראשון לציון. בערים אלה מספר החיפושים בקרב גולשי האתר היה הגדול ביותר, ועמד על מעל ל-4 מיליון בכל עיר. מהבדיקה עולה כי נתון זה משקף עלייה בשיעור של 8%-10% בביקושים בהשוואה לנתוני החיפושים בשנת 2016. עוד ברשימת הערים המובילות בהיקף הביקושים: ירושלים, שרשמה כ-3.9 מיליון חיפושים; ובאר שבע עם כ-3.6 מיליון חיפושים.

בבחינת היצע הדירות ב-2017, המבוסס על מספר המודעות של דירות יד שנייה שפורסמו למכירה בלוח יד2 באותה השנה, עולה כי תל אביב-יפו היא העיר שבה היצע הדירות למכירה הוא הגבוה ביותר. כך, על פי הנתונים, ב-2017 היצע הדירות שפורסמו למכירה בלוח עמד על כ-25 אלף - נתון שמגלם ירידה של כ-4% ביחס לשנת 2016.

אחריה בפער ניכר ניצבת העיר חיפה עם כ-15 אלף דירות יד שנייה שפורסמו למכירה; וירושלים עם כ-14 אלף דירות. ערים נוספות שאופיינו בהיצע דירות גבוה בלוח הדירות של יד2 הן באר שבע, עם כ-12,300 דירות; וראשון לציון עם כ-10,200 דירות.

20 הערים המובילות היצע דירות 2017 מדד נדלן יד 2 נדל"ן. מקור: אתר יד2,
20 הערים המובילות בהיצע הדירות ב-2017/מקור: אתר יד2

עוד באותו נושא

מפרץ החלום המוזהב: הפרויקט השאפתני של האדריכל הישראלי בסין

לכתבה המלאה
10 השכונות המובילות בהיצע הדירות ב-2017 מדד נדלן יד2 נדל"ן. מקור: אתר יד2,
10 השכונות המובילות בהיצע הדירות ב-2017/מקור: אתר יד2

הוד השרון: העלייה החדה ביותר במספר הדירות למכירה

את החמישייה הראשונה בהיצע הדירות למכירה סוגרת העיר כפר סבא, עם עלייה בשיעור של 11% בהיצע הדירות למכירה בעיר. אלא שעל פי הנתונים, אמנם כפר סבא נהנית מהיצע גדול - אך לא מביקוש רב

מבחינת היצע הדירות בהשוואה לשנת 2016, עולה כי הוד השרון רשמה את העלייה החדה ביותר במספר הדירות למכירה. בעוד שבשנת 2016 הוצעו למכירה כ-2,600 דירות בעיר, בשנת 2017 הוצעו למכירה כ-3,200 דירות - עלייה של כ-25%. הבאות בדירוג: בית שמש, שרשמה עלייה של 22%; אחריה חדרה עם עלייה של 15%; ופתח תקווה עם עלייה של 13%.

את החמישייה הראשונה בהיצע הדירות למכירה סוגרת העיר כפר סבא, עם עלייה בשיעור של 11% בהיצע הדירות למכירה בעיר. אלא שעל פי הנתונים, אמנם כפר סבא נהנית מהיצע גדול - אך לא מביקוש רב. מהנתונים עולה כי בשנת 2017 נרשמו 1.4 מיליון ביקושים להתגורר בעיר - נתון שמדרג אותה במקום ה-19 ברשימת הערים המבוקשות ביותר למגורים.

בין הערים שרשמו בשנת 2017 שיא שלילי בהיצע הדירות למכירה, ניתן למצוא את אשקלון, שרשמה את הירידה החדה ביותר בשיעור של 5%. גם תל אביב רשמה שיא שלילי, עם ירידה בשיעור של 4% בהיצע הדירות; אחריה בת ים ובאר שבע עם ירידה בשיעור זהה של 3%; אשדוד, הרצליה וקריית אתא עם ירידה של 2% כל אחת; ואחרונה ברשימה מדורגת נהריה, עם ירידה בשיעור של 1% בהיצע הדירות המוצעות למכירה בעיר.

אחוז השינוי היצע הדירות מדד נדלן יד 2 אינפו נדל"ן. מקור: אתר יד2,
אחוז השינוי בהיצע הדירות/מקור: אתר יד2

הכי נחשקת: שכונת רמות בבאר שבע

"מהנתונים ניתן לראות כי בחלק מהערים יש ביקושים גבוהים לצד היצע דירות למכירה נמוך, דבר שעלול להתבטא בעליות מחירים"

כשבוחנים מהן השכונות המבוקשות ביותר בישראל למגורים, במקום הראשון מדורגת שכונת רמות בבאר שבע. אחריה שכונת פסגת זאב בירושלים, שכונת קריית השרון בנתניה, שכונת גילה בירושלים ואת החמישייה הראשונה סוגרת שכונת נווה זאב בבאר שבע.

לעומת זאת, מבחינת ההיצע, שכונת לב תל אביב כוללת את היצע הדירות הגדול ביותר מבין השכונות בארץ; אחריה שכונת הצפון הישן בעיר ללא הפסקה; ושלישית מדורגת שכונת רמות בבאר שבע. במקום הרביעי ברשימת היצע הדירות למכירה נמצאת שכונת הדר בחיפה וחמישית שכונת פסגת זאב בירושלים.

לדברי גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2, "מהנתונים ניתן לראות כי בחלק מהערים יש ביקושים גבוהים לצד היצע דירות למכירה נמוך, דבר שעלול להתבטא בעליות מחירים. כמו כן, ניתן לשים לב שאין בהכרח קשר ישיר בין הביקוש שנרשם לעיר לבין הביקוש שנרשם לשכונה. הדבר בא לידי ביטוי בדירוג השכונות המבוקשות".

עופרים מציינת כי "עיקר הביקוש לדירו,- מצפון הארץ ועד דרומה, נמצא בערים הגדולות והוותיקות. בערים אלה שכונות בעלות מאפיינים שונים מבחינת מחירי הדיור, סוג בנייה, צביון דתי, וכו' - כך שלרוכשי דירה יש את היכולת לבחור נכס מבין אפשרויות רבות, כמו גם סביבת מגורים שיתאימו לצרכים האישיים שלהם. כך, למשל, לפי אתר יד2, שכונת רמות בבאר שבע מאופיינת בהיצע משמעותי של דירות 5 חדרים עם נגישות לבתי ספר, ולכן מתאימה יותר למגורים בקרב משפחות".

10 השכונות המובילות בביקוש לדירות ב-2017 מדד נדלן יד2 נדל"ן. מקור: אתר יד2,
10 השכונות המובילות בביקוש לדירות ב-2017/מקור: אתר יד2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully