וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוכנית מחיר למשתכן שכחה את הגרושים עם משמורת משותפת"

21.2.2018 / 7:00

בזמן שתוכנית הדיור המוזל נמצאת בעיצומה, וחלק מהפרויקטים נמצאים כבר בדרך לאכלוס - עדיין יש מי שטוען לאפליה. הפעם מדובר בפרצה לגבי הורים יחידניים. משרד השיכון: "במקרים של משמורת משותפת מלאה בין בני זוג נבחן את המקרה פרטנית"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: תום זואילי

(בווידאו: סיור עם שרי האוצר והשיכון באתרי מחיר למשתכן)

קרוב ל-30 אלף זכאים נרשמו בסוף 2017 להגרלה השלישית הגדולה של תוכנית מחיר למשתכן, שמציעה דירות מוזלות בשיעור של עד כ-30% לזכאים. אותם זכאים אלה זוגות נשואים (או ידועים בציבור) ורווקים ורווקות (בהם גם גרושים/אלמנים) בני 35 ומעלה שהם חסרי דירה. ברשימת הזכאות נמצאים גם הורים יחידניים עם ילד אחד לפחות, שזכאים לרכוש דירה מוזלת במסגרת תוכנית הדגל של משרדי האוצר והשיכון.

אלא שפנייה שהגיעה לוואלה! נדל"ן מגלה פרצה, לפיה למרות שהתוכנית יצאה לפועל כבר לפני 3 שנים ונמצאת בעיצומה, כאשר חלק מהפרויקטים כבר לקראת אכלוס ואתרים נוספים בהליכי בנייה, ייתכן שיש מי שעדיין מופלה לרעה. אף שלפי הגדרת הזכאות, כפי שמוצגת באתר הרשמי של התוכנית, גרושים והורים עצמאיים (יחידניים) זכאים להירשם להגרלות, חלק מההורים הגרושים במשמורת משותפת מפספסים את הזכות לקנות דירה בהנחה.

"התוכנית מיועדת לסוגי המשפחות האלה: זוגות נשואים או ידועים בציבור; יחידים (רווקים, גרושים אלמנים) מעל גיל 35; הורים עצמאיים (יחידניים) עם ילד אחד לפחות, שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנה, המתגורר עם ההורה דרך קבע ונמצא בחזקתו, ובכלל זה הורה עצמאי שהיה בעל זכויות של עד 50% בדירה שנמכרה בעקבות גירושין או במהלך הנישואין (קודם לגירושין) 5 שנים טרם הגשת הבקשה ולא היו לו זכויות נוספות בהתאם להגדרות לעיל, ב-6 שנים שקדמו למועד הגשת הבקשה", נכתב באתר מחיר למשתכן.

גם גיל מתל אביב חשב שהוא עומד בקריטריונים של התוכנית. ואולם, הוא גילה לאכזבתו לאחר שהתגרש לפני גיל 35, כי מכיוון שרעייתו לשעבר כבר ניצלה את הזכאות כאם יחידנית, אותה זכאות נמנעת ממנו - למרות שהשניים חתומים על הסכם משמורת משותפת. "יש זכות להורים יחידניים להיות זכאים להירשם לתוכנית מחיר למשתכן, אבל מתברר שכאשר מדובר בזוגות גרושים - רק הורה אחד מקבל את הזכות", אמר לוואלה! נדל"ן, "נראה שתוכנית מחיר למשתכן פשוט שכחה את ההורים הגרושים עם משמורת משותפת".

הילה ציאון בסיור עיתונאים באתרי מחיר למשתכן בראשון לציון, שדרות ואופקים. אבי כהן
אתר בנייה של תוכנית למשתכן בראשון לציון/אבי כהן

משרד הבינוי והשיכון: "עדים לאמון ציבורי גבוה בתוכנית"

משרד הבינוי והשיכון: "במקרה של גירושין לאחר זכייה בהגרלה, הזכאות לדירה שמורה לאחד מבני הזוג בלבד על פי החלטתם"

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "תוכנית מחיר למשתכן היא תוכנית הדגל של הממשלה בתחום הבינוי והשיכון. ההיקפים הם בסדרי גודל חסרי תקדים בישראל, ואנו עדים לאמון ציבורי גבוה בתוכנית, עם למעלה מ-119 אלף משקי בית שכבר הנפיקו אישורי זכאות, ואליהם מצטרפים מדי יום עוד ועוד נרשמים.

"התוכנית מיועדת לזוגות צעירים חסרי דירה, ואליה יכולים להירשם נשואים, ידועים בציבור, גרושים, יחידים - ובלבד שעומדים בקריטריונים הנוגעים לבעלות על דירה. כמו כן, יחידים מעל גיל 35 זכאים בכל מקרה להנפיק אישור זכאות. בהתאם לקבוע בהחלטת מועצת מקרקעי ישראל, לאחר גירושין בין בני זוג עם ילדים, זכאי ההורה שבחזקתו הילדים המתגוררים עמו דרך קבע, להנפיק אישור זכאות כיחיד.

"במקרים של משמורת משותפת מלאה בין בני הזוג, נבחן את המקרה פרטנית לגבי הנפקת אישור זכאות על ידי כל אחד משני בני הזוג. במקרה של גירושין לאחר זכייה בהגרלה, הזכאות לדירה שמורה לאחד מבני הזוג בלבד על פי החלטתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully