וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההתנגדויות: אושרה תוכנית לבניית אצטדיון כדורגל ברחובות

19.2.2018 / 13:15

עבודות התשתית עבור קידום התוכנית המקורית להקמת האצטדיון החלו עוד ב-2012 בחלק הדרום-מערבי של העיר, אולם בעקבות התנגדויות התושבים המתחם הועתק לחלקה הצפוני. האצטדיון יהיה חלק מפארק נופש ענק בשטח של 126 דונם וישתרע על כ-40 דונם

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: תום זואילי

(בווידאו: סיור באתרי בנייה של מחיר למשתכן)

הוועדה המחוזית מחוז מרכז שבמנהל התכנון אישרה השבוע תוכנית להקמת אצטדיון כדורגל, כחלק מפארק נופש עירוני ענק ברחובות. האצטדיון ישתרע על שטח של כ-40 דונם ויכלול 5,000 מושבים, שטחי מסחר וחניה - וזאת כחלק מפארק על שטח של 126 דונם.

התוכנית, ביוזמת עיריית רחובות, אושרה למתן תוקף וכעת הרשות המקומית תוכל להנפיק היתרי בנייה. מתחם האצטדיון ממוקם בחלק הצפוני של העיר, מצפון לדרך מנחם בגין סמוך למסילת הרכבת ברחובות. בנוסף לאצטדיון, במסגרת התוכנית יהיה שטח ציבורי פתוח של כ-75 דונם, הכולל שימור שביל טרזינות היסטורי ששימש קרוניות להובלת פרי, הקמת גשר הולכי רגל מעל מסילת הרכבת, מתקני משחקים, שטחי גינון, נטיעות עצים ומרחבים טבעיים לרווחת התושבים.

התוכנית המקורית להקמת האצטדיון הייתה בחלק הדרום-מערבי בעיר רחובות, שם החלו ב-2012 לבנות את התשתית. עקב התנגדות התושבים, הועתקה התוכנית לפארק תמר ונערכו בה ההתאמות הרלוונטיות. בדיון האחרון בטרם החלטת האישור, הופיע ראש העירייה, רחמים מלול, בפני הוועדה באופן אישי וטען בדבר חיוניותו של אצטדיון עירוני בעיר והצורך באישורו.

תהליך ההקמה צפוי לארוך כשנתיים וחצי. מגרשי הכדורגל הקיימים של קבוצות הכדורגל ברחובות צפויים להפוך למתקני אימונים, והקבוצות יערכו את המשחקים הרשמיים באצטדיון העירוני. זאת, בנוסף ל-2 מגרשים לאימוני כדורגל שכבר הוקמו במתחם ויסגל בדרום-מערב העיר. במקביל ב-3 השנים הקרובות צפויה להסתיים בנייה של 3 אולמות כדורסל בעיר.

מתכנן מחוז מרכז, גיא קפלן ציין: "חשיבות התכנית מתבטאת בכך שלצד הקמת אצטדיון מודרני לרווחת כלל תושבי העיר והאזור, התוכנית נותנת מענה גם עבור פתרונות ניקוז של מי גשמים. כמו כן, התוכנית עושה את האיזון הראוי בין פיתוח ובין שמירה על ערכי הטבע שבמקום". התוכנית תוכננה ע"י אדריכל יוסי בן נעים.

עוד באותו נושא

קירוי אצטדיון טדי יושלם בחודשים הקרובים: "החזון הפך למציאות"

לכתבה המלאה
איצטדיון ברחובות הדמייה. אדריכל יוסי בן נעים.,
האצטדיון המתוכנן ברחובות/אדריכל יוסי בן נעים.
איצטדיון ברחובות הדמייה. אדריכל יוסי בן נעים.,
האצטדיון המתוכנן ברחובות/אדריכל יוסי בן נעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully