וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי נגד המשך הפעלת התחנה המרכזית בת"א: "מהווה מטרד"

11.2.2018 / 18:45

במכתב ששלח ראש עיריית תל אביב-יפו לקראת דיון בנושא שיערך בכנסת, כתב רון חולדאי: "פעילות התחנה המרכזית החדשה בדרום העיר מהווה מטרד ויש לפנותה"

רון חולדאי בוועידת הנדל"ן של גלובס תל אביב 26.2.2017. ראובן קסטרו
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי/ראובן קסטרו

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, נגד הכוונה להאריך את החוזה להפעלת התחנה המרכזית החדשה בתל אביב: לקראת דיון שצפוי להתקיים בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת, שלח היום (ראשון) חולדאי מכתב ובו עדכן כי המגעים למהלך כזה לא נעשו בתיאום או בידיעת העירייה.

"גם אנחנו סבורים שיש לשנות את המציאות המטרדית הנובעת מפעילותה של התחנה המרכזית החדשה בלב שכונת שאנן. כידוע הדברים באו לידי ביטוי, בין היתר, בתוכנית המתאר העירונית שהוכנה על ידי העירייה ואושרה סופית לפני שנה", כתב ראש העיר.

חולדאי ענה לפנייתו של ח"כ דב חנין, שיקיים את הדיון בכנסת, לפיה ישמח אם הוא יסייע בהפעלת לחץ מול הגורמים האמונים על הנושא בממשלת ישראל, לשינוי המצב בתחנה המרכזית החדשה; וזאת על מנת שהעירייה תוכל לקדם את מימוש תוכנית המתאר לעיר. בדיון צפויה להשתתף סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי.

בעירייה מציינים כי התחנה המרכזית החדשה שוכנת במבנה מרכזי בעל פוטנציאל תכנוני רב לפיתוח וחידוש האזור, ואשר מהווה מוקד ציבורי חשוב בשכונת נווה שאנן ובדרום העיר. תוכנית המתאר לעיר תל אביב-יפו מציעה כי מסוף התחבורה המטרופוליני יועתק ממקומו לשני מרכזי תחבורה מטרופוליניים (האחד בצפון בסמוך לתחנת רכבת מרכז והשני בדרום בסמוך לצומת חולון), והפיכת המבנה לקומפלקס עסקים, מלונאות, מגורים ושטחי ציבור.

אם יועתקו שימושי התחבורה בעתיד, ניתן יהיה לקדם תכנון כולל לאזור בהתאם להוראות תוכנית המתאר, אשר קבעה את ייעוד האזור כמע"ר (מרכז עירוני ראשי) מטרופוליני, המשלב שימושי מסחר, תעסוקה ומגורים. כמו כן, נקבע כי תתוכנן במקום פונקציה ציבורית משמעותית ומרכז ציבורי-עירוני חדש בדרום העיר. עם זאת, בעירייה מזכירים כי מבנה התחנה המרכזית החדשה הוא נכס בבעלות פרטית, המשרת עשרות בעלי עסקים וחברות תחבורה ציבורית. מכאן שיכולת ההשפעה העירונית מוגבלת - ולכן נדרשת מעורבות הגורמים האמונים על הנושא בממשלה לשינוי המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully