וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: אלה הערים היקרות והזולות ביותר לקנות בהן דירה

9.2.2018 / 0:00

מדד וואלה! נדל"ן ויד2 בדק את מחירי הדירות בנות 4 חדרים בערים מרכזיות ברחבי הארץ במהלך 2017 ובכמה הן התייקרו ביחס לשנה שלפני כן. אז איפה העיר שלכם ברשימה?

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: סיכום 2017 בשוק הנדל"ן)

השבוע פרסם משרד האוצר דוח המסכם 3 שנות פעילות של הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (התמ"ל), שנועדה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך המואץ. המטרה בבנייה מסיבית של דירות היא כמובן להגדיל את ההיצע, כדי להדביק את הביקוש - ולנסות להתמודד עם יוקר הדיור. במסגרת מדד הנדל"ן של אתר יד2 וערוץ וואלה! נדלן, החלטנו לבדוק את מחירי הדירות בשנה החולפת (2017) בערים מרכזיות ברחבי הארץ, ביחס לשנה שלפני כן (2016), כדי לעמוד על השינויים במחירים ולבדוק האם התכנון המואץ מסייע ולו במעט למצב. במסגרת הבדיקה אפשר לראות באילו ערים הכי זול והכי יקר לקנות נכס.

על פי הנתונים, דווקא בערים רמלה ולוד, שבהן נחתמו הסכמי גג לקמת אלפי דירות ומקודמות תוכניות מחיר למשתכן, חלה עליית המחירים הגבוהה ביותר ב-2017, כאשר כל אחת מהן רשמה עלייה בשיעור של 10% במחירים. כך למשל, אם בשנת 2016 מחירי הדירות ברמלה עמדו על 1.4 מיליון שקל, הרי ששנה לאחר מכן המחירים כבר חצו את רף ה- 1.5 מיליון שקל ועומדים בממוצע על 1.54 מיליון שקל לדירות 4 חדרים.

ערים נוספות שרשמו עליית מחירים משמעותית בהשוואה ל-2016 הן גבעתיים, רחובות, חדרה וכפר סבא עם עלייה של 9% בכל אחת מהן. לעומת זאת, הערים בהן נרשמו עליות המחירים הנמוכות ביותר בשנה החולפת הן טבריה וחיפה, כאשר בכל אחת מהן עלו מחירי הנדל"ן ב-1% בלבד.

הערים עם הגידול הגבוה והנמוך ביותר במחירי דירות 4 חדרים. יד2,
שינויים במחירי הדירות/יד2

קונים דירה? תשכחו מתל אביב

כשבוחנים מיהן הערים היקרות ביותר בשנת 2017, המובילה ברשימה היא תל אביב, שם עולה דירת 4 חדרים בממוצע 3.6 מיליון שקל - מחיר המשקף עלייה בשיעור של 7% בהשוואה למחירי 2016. "הנתון הזה אינו מפתיע לאור הביקוש הגבוה לדירות בעיר", מסביר את הממצאים ירון צוברי, סמנכ"ל השיווק בחברת קרסו נדל"ן, הבונה יחד עם חברת צמח המרמן את מתחם בצלאל ליד רחוב המלך ג'ורג' בתל אביב. עם זאת, הוא מדגיש כי "בעיר ללא הפסקה יש מגוון רחב מאוד של אזורים ודירות במגוון רחב של מחירים ולכן הממוצע עלול להטעות".

לדבריו, כך, בלב העיר דירת 4 חדרים תעלה בדרך כלל מעל 4 מיליון שקל מכיוון שאין עתודות קרקע למעט מגרשים בודדים או מיזמי התחדשות עירונית. באזורים המתפתחים בדרום ובמזרח תל אביב ניתן למצוא היצע רחב יותר של דירות במחירים נמוכים יחסית.

שנייה ברשימת הערים היקרות מדורגת גבעתיים, עם מחיר של כ-3 מיליון שקל לדירת 4 חדרים. מדובר בעלייה בשיעור של 9% לעומת אשתקד. רמת השרון מדורגת שלישית, עם מחיר ממוצע של 2.84 מיליון שקל לדירת 4 חדרים. בהשוואה ל-2016 מדובר בעלייה של 4% במחירי הדירות בעיר.

במקום הרביעי ברשימה מדורגת רמת גן, עם מחיר ממוצע של 2.69 מיליון שקל לדירת 4 חדרים - מחיר המשקף עלייה של 7%. את דירוג 5 הערים היקרות ביותר לשנת 2017 סוגרת ירושלים, עם מחיר של 2.6 מיליון שקל לדירת 4 חדרים. מחיר זה גבוה בשיעור של 5% לעומת המחירים בבירה בשנת 2016.

הערים עם ממוצע המחירים הגבוה והנמוך ביותר לדירות 4 חדרים. יד2,
הערים עם ממוצע המחירים הגבוה והנמוך ביותר לדירות 4 חדרים/יד2

עדיף לנסות בפתח תקווה, נתניה או רחובות

על פי הנתונים, מי שמחפש דירות 4 חדרים במרכז הארץ או באזור השרון בפחות מ-2 מיליון שקל יכול לחפש נכס בפתח תקווה, נתניה ורחובות. המחירים באזורים אלו נעו בממוצע ב-2017 בין 1.86 מיליון שקל לדירה ברחובות, 1.89 מיליון שקל לדירה בנתניה ו-1.97 מיליון שקל לדירה בפתח תקווה.
לדברי ליאור ברדוגו, מנכ"ל חברת פרי נדל"ן הבונה פרויקטים למגורים ברחבות, "אפשר לראות מהנתונים שרחובות נותרה אחת הערים המשתלמות לקניית דירה, וזאת לצד נגישות תחבורתית גבוהה, מוסדות אקדמיים רבים וחיי תרבות".

בתחתית הרשימה מדורגת טבריה כעיר הזולה ביותר בשנת 2017, שם דירת 4 חדרים עולה בממוצע כ-827 אלף שקל. בהשוואה לתל אביב, דירת 4 חדרים בטבריה עומדת על מחיר ממוצע הנמוך בשיעור של כ-80%. שנייה ברשימת הערים הזולות לשנת 2017 מדורגת עכו, עם מחיר של כמיליון שקל לדירת 4 חדרים מיד שנייה. בהשוואה לשנת 2016, המחירים בעכו עלו בשנת האחרונה בשיעור של 5%.

בקריית אתא, המדורגת שלישית, נרשמה עלייה של 8% במחירים בהשוואה לשנה שעברה, כאשר מחיר דירת 4 חדרים עמד בממוצע על כ-950 אלף שקל בשנת 2016; ובשנת 2017 כבר חצה את רף מיליון השקלים.

כרמיאל מדורגת במקום הרביעי ברשימת הערים הזולות ביתור לקניית דירה, עם מחיר ממוצע של 1.09 מיליון שקל; ואת הרשימה סוגרת באר שבע עם מחיר של 1.14 מיליון שקל בממוצע לדירת 4 חדרים. מחיר זה משקף עלייה בשיעור של 5% בהשוואה למחירים בעיר בשנת 2016.

גל עופרים, סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2, מציינת כי "הנתונים מראים כי מאמצי הממשלה טרם הצליחו להשפיע על מחירי הדירות בישראל. ניתן לראות כי גם בערים בהן שווקו מאות אלפי יחידות של מיזמי מחיר למשתכן, כגון רמלה, אשקלון וכרמיאל, עדיין נרשמו עליות מחירים הנעות בין 7%-10% בשנה האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully