וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה העיקרית לכך שתושבי בת ים מתנגדים לאיחוד עם תל אביב

8.2.2018 / 14:28

מנתוני סקר של "מאגר מוחות" עולה ש-59% מתוך מתנגדי האיחוד בין הערים חוששים שבת ים תהפוך להיות לחצר האחורית המוזנחת של תל אביב. כ-34% מהתומכים במהלך ענו כי הסיבות לתמיכתם הוא כי יהיו יותר השקעות בעיר והעיר תגדל ותתחזק

חוף הסלע, העיר בת ים. ShutterStock
רוב התושבים מתנגדים לאיחוד המתוכנן של בת ים עם תל אביב. חוף בת ים/ShutterStock

בקיץ 2017 דחה שר הפנים אריה דרעי את הדיונים באשר לאיחוד בין תל אביב לבת ים לשנת 2023, אולם הרעיון שבו יורחבו גבולותיה המוניציפליים של בת ים רחוק מלהיגנז. בת ים נמצאת בגירעון תקציבי רב שנים ואחת הדרכים שנבחנות כדי לחלצה ממנו הוא להרחיב את אזורי התעסוקה שלה כדי שהכנסות העירייה מארנונה ומעסקים יגדלו. אולם בת ים סובלת ממיעוט של שטחים המיועדים לכך ולכן עלה הרעיון לאחדה עם שכנתה הגדולה מצפון.

לאחרונה נערך סקר דעת קהל בנושא איחוד הערים בת ים עם תל אביב יפו, על ידי "מאגר מוחות", במטרה לבחון את עמדת תושבי בת ים ביחס לתוכניות האיחוד. כמו כן בדק הסקר את מידת החשיבות המיוחסת ליישומם של נושאים מוניציפליים עיקריים בעיר המאוחדת שייתכן שתקום, וממצאיו מעניינים.

בסקר נשאלו תושבי בת ים האם שמעו על תכניות האיחוד של עירם עם תל אביב-יפו, ועד כמה הנושא מעניין אותם, ו-74% ענו כי הנושא מעניין אותם במידה רבה. עוד נבדק מהו מספר התומכים או המתנגדים לאיחוד העיר ונמצא כי רוב התושבים מתנגדים לאיחוד המתוכנן, וכי ישנו מיעוט של תומכים באיחוד, כשהשאר מתלבטים או אינם יודעים.

מבט אווירי על חוף בת ים, יפו העתיקה, חוף תל אביב. ShutterStock
הבת ימים לא רוצים להיות החצר האחורית של תל אביב/ShutterStock

הסיבה העיקרית של 59% מתוך מתנגדי האיחוד בין הערים הוא החשש שבת ים תהפוך להיות לחצר האחורית המוזנחת של תל אביב- יפו. 22% השיבו כי הם מעדיפים שבת ים תישאר עיר השומרת על אופייה.

את המאבק נגד האיחוד מוביל המועמד לראשות העיר אורי בוסקילה, שכיהן בעבר כממלא מקום ראש העיר. בוסקילה מזהיר כי על רקע מדיניות הממשלה נגד המסתננים מאפריקה, איחוד עתידי בין בת ים לתל אביב יהפוך את בת ים לחצר האחורית של תל אביב וכי הלחץ שמופעל כעת על המסתננים בדרום תל אביב, יביא בהכרח לגלישתם אל תוך השכונות של בת ים.

כ-34% מהתומכים במהלך ענו כי הסיבות לתמיכתם הוא כי יהיו יותר השקעות בעיר והעיר תגדל ותתחזק. 22% מאמינים כי התדמית של העיר תשתפר, העיר תשודרג, רמת התרבות והחינוך יעלו, ו-27% תומכים במהלך כי יהיה ניהול טוב יותר, סילוק השחיתות, הארנונה תרד ומחירי הדירות יעלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כשנשאלו עד כמה חשוב שמחירי הארנונה בעיר המאוחדת ירדו, כ-90% רוב התושבים ענו כי חשוב וחשוב מאוד שמחיר הארנונה ירד. כ- 81% ענו שחשובה להם נציגות נפרדת לתושבי בת ים ותקציבים לביצוע פעולות שונות, ולרובם, כ-91%, חשוב שיהיה ניתן להמשיך להשקיע ולפתח את העיר החדשה בתחומי במסחר ובתעסוקה.

כ-90% השיבו כי חשוב שפיתוח תכניות התחדשות עירונית, פינוי ובינוי ותמ"א 38 יימשכו בעיר החדשה. בנוסף, 98% השיבו כי הבקרה על השירותים העירוניים שניתנים, דוגמת איסוף אשפה ותיקון תשתיות, חשובים מאוד עבורם בעיר המאוחדת.

וואלה! NEWS בשיתוף מטה בוסקילה
  • עוד באותו נושא:
  • בת ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully