וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיבות: 4.7 מיליארד שקל להסכם גג שכולל כ-13 אלף דירות חדשות

6.2.2018 / 19:06

נציגי הממשלה, בהם רה"מ נתניהו ושרי האוצר והשיכון, הגיעו לטקס בעיר הדרומית כחודשיים לאחר שההסכם נחתם. המכרז הראשון יכלול 2,045 דירות, מחציתן במסגרת מחיר למשתכן

הסכם גג נתיבות נדלן בנייה משה כחלון יואב גלנט אביגדור יצחקי בנימין נתניהו עדיאל שמרון יחיאל לסרי. צילום: אורטל צבר,
טקס חתימת הסכם הגג בנתיבות. מימין: אביגדור יצחקי, יואב גלנט, בנימין נתניהו, משה כחלון, יחיאל זוהר ועדיאל שמרון/צילום: אורטל צבר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי האוצר והבינוי משה כחלון ויואב גלנט חתמו היום (שלישי) על הסכם גג עם עיריית נתיבות ורשות מקרקעי ישראל שכולל הקמה של 13,103 יחידות דיור בשכונות המערביות של העיר בעשור הקרוב. זאת כחודשיים לאחר שההסכם כבר נחתם על ידי השר כחלון. במסגרת ההסכם תשקיע הממשלה כ-4.7 מיליארד שקל בתשתיות צמודות, מוסדות ציבור ושדרוג שכונות ותיקות.

הסכם הגג מציב יעד אכלוס שעשוי להגדיל את אוכלוסיית העיר בכ-50 אלף תושבים ולהכפיל את מספר תושביה - מה שיהפוך אותה לעיר מחוז מרכזית בנגב הצפוני. עם החתימה על ההסכם, ניתן יהיה לפרסם את המכרז הראשון לשיווק של 2,045 יחידות דיור, מחציתן במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

הבנייה תתבצע ב-5 שכונות חדשות: רמות יורם, שתכלול 5,166 יחידות דיור על פני 1,740 דונם; מעלות הנחל, שתאוכלס ב-3,288 דירות חדשות על פני 2,195 דונם; נווה שרון א' וב', בהן ייבנו 2,696 דירות על פני 1,280 דונם; נתיבות מערב ב' עם 734 דירות חדשות על פני 135 דונם; רמות מאיר שתאכלס 1,244 דירות חדשות על פני 470 דונם; וכן מתחם נתיב המעלה המתחדש בו ייבנו 177 יחידות דיור.

במסגרת ההסכם, הוחלט על יצירת אפיקי תעסוקה חדשים באמצעות פיתוח אזורי תעשייה בהיקף של 2,700 דונם, לצד הקמת מוסדות ציבור וחינוך, שיקום והתחדשות של תשתיות בשכונות ותיקות וכן יישום תוכנית אב מקיפה בתחום התחבורה, לרבות הקמת גשרים והסדרת הכניסות לעיר. עוד הוא כולל פרויקט פיתוח אגם נתיבות, חידוש השוק העירוני, הקמת אמפי תיאטרון, שדרוג ופיתוח גינון ציבורי, הקמת מתקני ספורט ומשחקים, פארק ארכיאולוגי, שדרוג מערכות ניקוז, הקמת מערכת שימוש במי קולחין, הטמנת קווי חשמל, תשתיות עיר חכמה, שדרוג אזור התעשייה ועוד. בסך הכול יוקמו בתי ספר עם 549 כיתות, 126 גנים חדשים, 100 מעונות יום חדשים, קריית חינוך, מתנ"סים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully