וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים לבנות? כך תבחרו את האדריכל המתאים ביותר

אלי מזרחי

11.3.2018 / 7:44

גם אם אתם כבר לחוצים להתחיל בבניית הבית החדש שלכם, לא כדאי לכם להתפשר על האדריכל הלא נכון. איש מקצוע מתאים יוכל לדאוג לתכנון הבית, חזותו ובטיחותו בצורה הטובה ביותר. מה אתם צריכים לבדוק? מדריך

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: הריסת בניין במסגרת תמ"א 38 ברמת גן)

אדריכל הוא שחקן מפתח בכל פרויקט בנייה. הוא אחראי לאספקטים החשובים ביותר - מתכנון המבנה, דרך חזותו ועד בטיחותו ועמידותו בתקנים המחמירים ביותר.

לכן, חשוב מאוד להשקיע בבחירת אדריכל מתאים, אפילו אם אתם ממהרים לעלות על הקרקע או להתחיל בפרויקט. אדריכל איכותי ידע למקסם את הבנייה במסגרת המשאבים העומדים לרשותו, לעבוד תחת האילוצים הנכונים ולהנחות אתכם בצורה המדויקת ביותר, כך שהתהליך יעבור בקלות גם מהבחינה הבירוקרטית וגם מהבחינה הביצועית.

כיצד תוכלו לבחור אדריכל שמחד, אתם מתחברים אל חזונו ואל סגנון עבודתו ומאידך, מגיע עם ההמלצות המעידות על הצלחתו בתחום? לפניכם 4 כללים לבחירת האדריכל.

שני אדריכלים בפרויקט בנייה. ShutterStock
שימו לב במיוחד לפרויקטים שתכנן האדריכל אשר נמצאים כבר בבנייה/ShutterStock

1. בידקו הוכחות בשטח - העבודות מעבירות את המסר

אין הנחתום מעיד על עיסתו - אבל תיק העבודות שלו בהחלט משקף את היכולות שלו בפועל. חשוב לבחון תיקי עבודות ומצגות של אדריכלים שונים על מנת לבדוק מי הם השמות שעולים בהקשר של פרויקטים קיימים הדומים במהותם לפרויקטים שלכם. למשל, באזור המגורים או בהתמחות בחללים מסוימים - וילות יוקרה או משרדים.

שימו לב במיוחד לפרויקטים שתכנן האדריכל אשר נמצאים כבר בבנייה או שאוכלסו אלה מעידים במידה רבה על הוותק והניסיון של האדריכל.

2. חפשו המלצות מהסביבה - על מי ממליצים

אדריכל איכותי הוא אדריכל שמופיע במאגרים שונים כמו אינדקסים של אנשי מקצוע מומלצים. כמו כן, אדריכל כזה יכול לספק עדויות לטיב עבודתו מקהל לקוחות מגוון, וכן מאנשי מקצוע העובדים לצדו. הממליצים קריטיים לבחירה הסופית ויסייעו לכם לגבש פרספקטיבה מקיפה על אישיותו, תהליך העבודה, המקצועיות שלו והמעורבות שלו בפרויקטים.

כדאי לאסוף מספר שמות של אדריכלים כדי שיהיו לכם מספר אופציות לבחור מתוכן את האדריכל המתאים ביותר למשימה.

3. חיקרו מי עומד מאחורי ההמלצה - צאו לפגישה פרונטלית

אחרי שגיבשתם רשימה של אדריכלים מומלצים, חשוב שתראיינו את האדריכלים ותפגשו איתם באופן אישי, פנים אל פנים. המפגש הזה חשוב על מנת לבדוק התאמה, כימיה, זמינות, עלויות וכו. תיתכן סיטואציה של אדריכל מומלץ שמתאים למישהו אחר בפרויקט, אבל לכם הוא יתאים פחות. או אדריכל שאינו פנוי במסגרת לוח הזמנים שהקצתם, או שהעלות שלו גבוהה מדי בשבילכם.

4. מה לבדוק? - קריטריונים להצלחה

מעבר להתרשמות האישית ולתיק עבודות איכותי, בידקו כיצד מתנהל תהליך העבודה עם האדריכל, במיוחד אם מדובר על משרד אדריכלים. האם הוא בעצמו מעורב בתהליך או רק נציג מטעמו, האם הוא מתלווה אליכם לשטח, האם העלות היא מודולרית לכל שלב בפרויקט, האם הוא מביא אנשי מקצוע עמם הוא עובד, או פתוח לרעיון של עבודה עם אנשי מקצוע אחרים שמגיעים מצד הקבלן? אדריכל מקושר הוא נכס אמתי, כיוון שהוא יוכל להציע לכם מעטפת שלמה של פתרונות לפרויקט תחת קורת גג אחת.

אל תתפשרו על האדריכל הבא שלכם. התייחסו לתהליך הבחירה בכובד ראש ובידקו האם הוא מתאים לפרויקט שלכם.

הכותב הוא ד"ר מומחה לאדריכלות, עיצוב פנים ושותף ב-arcdb - פלטפורמה טכנולוגית לאנשי מקצוע בתחום הבנייה, האדריכלות ועיצוב הפנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully