וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: דיור להשכרה ארוכת טווח בבאר שבע בחסות המדינה

26.1.2018 / 11:50

במפגש סגור בכנס השנתי של ארגון הקבלנים בב"ש וי-ם התחייב ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי, כי הממשלה תוציא בחודשים הקרובים לשיווק קרקע לפרויקט ראשון מסוגו בעיר ל-500 דירות. בירושלים הושגה הסכמה לגבי שיווק 2,000 דירות בשוק החופשי במורדות ארנונה

שדרות רגר באר שבע. ראובן קסטרו
500 דירות להשכרה לטווח ארוך. שדרות רגר בבאר שבע/ראובן קסטרו

לראשונה דיור להשכרה ארוכת טווח גם בבאר שבע בחסות המדינה. במפגש סגור שהתקיים היום (שישי) בכנס השנתי של ארגון הקבלנים והבונים בבאר שבע והנגב ושל ארגון בוני בירושלים והסביבה, הפתיע ראש מטה הדיור היוצא, אביגדור יצחקי, את הקבלנים ואת נציגי העיריות. בשיחה עם קבלני באר שבע ועם מ"מ ראש העיר, טל אל על, התחייב יצחקי כי הממשלה תוציא בחודשים הקרובים לשיווק קרקע לפרויקט ראשון מסוגו בעיר - עבור יותר מ-500 יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך. הקרקע תשווק ככל הנראה באזור שדרות רגר והסביבה, שעוברת בשנים האחרונות מתיחת פנים משמעותית.

במקביל, יצחקי הגיע להסכמה עם ראשי ארגון הקבלנים בירושלים ומ"מ ראש העיר, מאיר תורג'מן, לפיה במהלך חודש פברואר הקרוב ישווקו בבירה קרקעות מדינה להקמה של לא פחות מ-2,000 יחידות דיור חדשות במתחמי בנייה קטנים בשכונת מורדות ארנונה, וזאת לאחר עיכובים של שנים. בארגון קבלני ירושלים והסביבה אומרים כי מדובר בשיווק קרקע מסיבי ראשון בעיר ב-3 השנים האחרונות. במהלך הכנס הוסיף תורג'מן כי "בכל מקום שבו יעברו קווים נוספים של הרכבת הקלה בעיר, תתאפשר בנייה של מגדלים בגובה של עד 30 קומות".

הרכבת לכותל: 3,000 איש בשעה

"כולם מתרכזים במחיר למשתכן אבל זה ממש לא עיקר העבודה שלנו, אני עוסק בעיקר להביא את ישראל לטווח הארוך"

יצחקי דיבר בכנס על הביקורת שמותחים הקבלנים על שר האוצר. "אני חושב שאתם מפרשים לא נכון את הדברים שאומר שר האוצר - הוא משבח את הקבלנים", אמר. בהמשך הדגיש כי תחומי הנדל"ן והתשתיות אינם נפרדים והתייחס לתוכנית של שר התחבורה, ישראל כץ, לפתוח נתיב של הרכבת עד לכותל. "אנחנו מקווים שהרכבת תצא ממתחם התחנה ותגיע עד עיר דוד, כבר נבחרו תחנות", סיפר, "בשלב השני תצא רכבת מאזור שער האשפות ועיר דוד לכיוון הר הזיתים - והיא תוכל להוביל 3,000 איש בשעה לכותל".

יצחקי הדף את הביקורת על תוכנית מחיר למשתכן וטען כי תפקידו של מטה הדיור הוא בעיקר לאפשר לקבלנים לבנות מספיק דירות על קרקע מדינה בשוק הפרטי. "כולם מתרכזים במחיר למשתכן אבל זה ממש לא עיקר העבודה שלנו", אמר, "אני עוסק בעיקר להביא את ישראל לטווח הארוך, כדי שתהיה יציבות ולא ישאלו כל יום מה יהיה מחר. כששר האוצר אומר יצאנו מהמשבר - יצאנו מהמשבר. כי מה בסך הכול צריך ענף הבנייה? תכנון בהיקפים".

על סוגיית הפועלים הסינים ציין יצחקי: "הקזתי דם לגבי ההסכם עם סין והשגרירות עשתה בעיות, אבל בסוף אישרו לנו הכול ואני מאמין שתוך זמן קצר כמויות העובדים הסינים שיגיעו לפה יהיו הרבה יותר גדולות. הוספנו עוד 7,000 עובדים פלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully