וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה כדאי לקנות דירה - בעיר או בכפר?

מיקי גליה

16.1.2018 / 15:39

השיקול הכלכלי הוא אחד הגורמים המרכזיים בבחירת מיקום הדירה שאתם רוצים לקנות - אך הוא אינו היחיד. גם למגורים בעיר או בכפר יש יתרונות וחסרונות שצריך לקחת בחשבון. מדריך

עריכת וידאו: אביב אירגז

(בווידאו: העורכת הכלכלית של וואלה! NEWS, הילה ציאון, מספקת טיפים לרכישת קרקע חקלאית)

בטרם רכישת דירה או בית וקביעת מיקום המגורים ואורח החיים, יש מספר שאלות חשובות עליהן כדאי שתיתנו את דעתכם. לכל אחת מהבחירות שלכם תהיה השלכה משמעותית על חייכם וכל החלטה מגיעה עם פשרה בצידה.

מה עדיף - בית פרטי, בלי שכנים, וחיים בשקט ובטבע, או דירה בעיר עם קרבה למרכזי תרבות ועם רעשי רקע של שכנים ומכוניות? סקרנו בקצרה את החיים בעיר לעומת החיים בכפר.

תעסוקה

מקום העבודה הוא מרכיב חשוב מאוד בחיינו, אנחנו מקדישים שעות רבות לעבודה, לקריירה ולהגשמה העצמית שלנו. העיר מספקת לנו אפשרויות רבות יותר של מקומות עבודה ומציאת עבודה חדשה בעיר קלה יותר מאשר במקומות מרוחקים. הקרבה למקום העבודה גם מאפשרת יותר שעות פנאי עם המשפחה.

המגורים בבית פרטי בפרבר רחוק, לעומת זאת, מצמצמים את מגוון האפשרויות התעסוקתיות והריחוק מהמרכז מצריך נסיעות ארוכות ומתישות מדי יום. מצד שני, להגיע בכל סוף יום לבית פרטי סובב טבע ושקט זה בהחלט בונוס שאולי שווה את המאמץ.

עוד באותו נושא

אלה השכונות הבאות של ישראל שיעשו קפיצת מדרגה ב-2018

לכתבה המלאה

חינוך

החיים בעיר מאפשרים גישה וקרבה למקומות חינוך שונים ומגוונים, עם אפשרות למצוא לכל ילד את המסגרת החינוכית המתאימה לו, כגון בית ספר לאומנות, בתי ספר לילדים עם צרכים מיוחדים, כיתות מחוננים, כיתות ספורט, דרמה, מוזיקה ועוד. האפשרויות של הילדים להעשרה במסגרת חוגים בשעות אחר הצהריים היא גדולה ונגישה יותר כמו גם האפשרות להעניק להם עזרה בלימודים במסגרת פרטית.

בית בפרבר רחוק לעיתים ממוסדות החינוך ולא תמיד יש בנמצא בתי הספר לילדים עם צרכים מיוחדים, או מוסדות לילדים מחוננים. אם הילד לא מסתדר בסביבה החברתית בה הוא נמצא, קשה מאוד להעבירו למוסד אחר כי יש מעט מאוד חלופות – או שאין בכלל.

אוטובוס דן. שרון בוקוב
בעיר יש לכם אפשרות לבחור אם אתם רוצים לנסוע באופניים, מונית, אוטובוס, או ללכת ברגל/שרון בוקוב

תרבות

האם אתם צרכני תרבות נלהבים, אוהבים לצאת לבלות הרבה, יוצאים לסרטים, הצגות, קונצרטים וכו'? בעיר יש כמובן אפשרויות בילוי ותרבות מגוונות ונגישות. ההחלטה לצאת לבילוי יכולה להיות פשוטה וספונטנית לפעמים אפילו במרחק הליכה מהבית.

בבית פרטי בפרבר כל יציאה לבילוי מצריכה נסיעה ארוכה ותכנון מוקדם. הריחוק ממקומות בילוי פוגע בחשק לצאת מהבית כי כל יציאה כרוכה בנסיעה של 40 דקות לכל כיוון אם לא יותר.

ניידות

אם אתם גרים בעיר, יש לכם אפשרות לבחור אם אתם רוצים לנסוע באופניים, מונית, אוטובוס, או ללכת ברגל. הקרבה לשירותים עירוניים, מרכזי קניות וכו' מקלה בהחלט על החיים.

מי שגר בפרברים ירבה בנסיעות ארוכות ברכב - דבר מתיש, הלוקח זמן. יש גם לקחת בחשבון את העלות הכספית של דלק ותחזוקת הרכב, ובדרך כלל המגורים מחוץ לעיר מצריכים להחזיק יותר מרכב אחד למשפחה.

ילדים

המגורים בעיר והקרבה לחוגים ולמרכזי פעילות שונים מאפשרים לילדים להיות עצמאיים בגיל צעיר. ללכת לבד לחוג, לבית הספר, לתנועת הנוער ועוד. מעגל החברים רחב יותר ואפשרויות הבחירה רבות יותר.

לעומתם, ילדים שגדלים בפרברים, נהנים מהקרבה לטבע, גדלים במרחבים ובנופים יפים ויכולים לגדל בעלי חיים בבית או בחצר. מעגל החברים שלהם מצומצם יותר, ולא תמיד יש להם הרבה ילדים באותה שכבת גיל. ילדים שגדלים בפרברים הם פחות עצמאיים ותלויים בהסעות של ההורים כמעט לכל מקום. התחבורה הציבורית לא תמיד זמינה ולא מגיעה בתדירות גבוהה וכמובן יש את הריחוק ממרכזי הבילוי והחברים.

אמא מלווה את בתה ליום הראשון בגן. ShutterStock
ילדים שגדלים בפרברים הם פחות עצמאיים ותלויים בהסעות של ההורים כמעט לכל מקום/ShutterStock

מבוגרים

המבוגרים שגרים בעיר קרובים למרכזי פעילות לקשישים, לבתי חולים, לחברים. אפשר לקחת מונית או ללכת ברגל. הכל קרוב ונגיש וכשהדירה התרוקנה מילדים אפשר לעבור לדירה קטנה יותר, קרובה לבני משפחה בעיר.

מבוגרים הגרים בפרברים נשארים בבית גדול וריק אחרי שהילדים עזבו את הקן. הם מתקשים בניידות ואין בסביבתם הקרובה מגוון אפשרויות של פעילות כמו בעיר. קשה יותר לתחזק בית פרטי גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת תיקונים וניקיונות.

כבעלים של חברה לניהול נכסים אני רוצה לציין שכשיש תקלה בבית בפרבר מרוחק חלק מבעלי המקצוע מסרבים להגיע או שנוקבים במחיר גבוה מלכתחילה. לוקח זמן ממושך יותר לאתר איש מקצוע ותיקון התקלה יכול לקחת מספר ימים, בעוד שבעיר תיקון תקלה יכול להסתיים תוך מספר שעות בלבד.

שורה תחתונה

למגורים בעיר יש את יתרונות כמו קרבה למקומות בילוי, לשירותים עירוניים, נוחות וגישה לכל מקום. הניידות קלה מבחינת תחבורה ציבורית, ואם יש לכם ילדים בגיל ההתבגרות הם יכולים להתנייד לבד ולא תלויים בהסעות שלכם. החיים בעיר דינמיים, תוססים, הקצב מהיר יותר, מלחיץ יותר ולא מתאים לכל אחד. יש אנשים שאוהבים את האקשן של העיר ונהנים ממנו ויש כאלה שמחפשים רק לברוח לשקט ולשלווה.

מי שגר בפרבר רחוק זוכה לחיי שגרה ונינוחות. אפשר ליהנות מהשקט, מהטבע שמסביב, מהנוף ומהאווירה. ללא שכנים וללא כבישים סואנים.

לא הכל זה שחור או לבן ולא חד משמעי. ההחלטה היא אישית לכל משפחה, לאופייה ולהעדפותיה. לכל אחד מתאים סגנון חיים אחר וכל אחד יכול להעיד על עצמו מה הוא אוהב ומה הכי חשוב לו. אז לפני שאתם מחליטים, חישבו היטב מה מתאים יותר לאופי שלכם ולאורח חייכם - ואז התחילו לחפש את בית חלומותיכם.

הכותב הוא מנכ"ל האוסמנג'ר ניהול נכסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully