וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מגדל ענק אושר ברמת גן: 45 קומות בצומת עלית

14.1.2018 / 13:08

אושרה סופית תוכנית לבניית מגדל תעסוקה ומסחר על שטח של כ-14 דונם. במסגרת התוכנית הוחלט לבטל הקמה של מנהרה תת קרקעית לכלי רכב לטובת שימור מפעל השוקולד המיתולוגי

הדמיית מגדל צומת עלית רמת גן. טיטו אדריכלים,
מגדל התעסוקה בן 45 הקומות בצומת עלית/טיטו אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב שבמנהל התכנון החליטה היום (ראשון) לאשר למתן תוקף תוכנית להקמת מגדל תעסוקה ומסחר בן 45 קומות בצומת עלית ברמת גן. המגדל ישתרע על שטח כולל של כ-14 דונם, בין הרחובות ז'בוטינסקי בצפון, ארלוזורוב בדרום וצומת עלית ממערב.

התוכנית כוללת הקמת מגדל בשטח של 33 אלף מ"ר לתעסוקה ו-3,000 מ"ר למסחר. זאת לצד מגדל מגורים שיתנשא לגובה של כ-60 קומות שנקבע בתוכנית קודמת. בנוסף לשטחים לתעסוקה ולמסחר, נקבעו בתוכנית 1,000 מ"ר שטחים לצרכי ציבור.

עוד כוללת התוכנית מעבר לציבור הולכי הרגל, שיחבר בין מגדל התעסוקה למגדל המגורים ברחוב ארלוזורוב. היא מתייחסת גם לעיצוב אדריכלי ונופי, תוך דגש על יצירת מרחב ציבורי הכולל נטיעות עצים לצד חזית מסחרית לרחוב ז'בוטינסקי.

המנהרה התת קרקעית בוטלה לטובת שימור בית החרושת עלית

במסגרת התוכנית בוטלה מנהרה תת קרקעית לנסיעת כלי רכב, שהייתה אמורה לעבור תחת המבנה ההיסטורי של בית החרושת "עלית" המיועד לשימור. זאת, מתוך כוונה שלא לפגוע במבנה בעל ערך היסטורי ואדריכלי. במקום המנהרה, התוכנית מציעה כניסה חלופית מרחוב ז'בוטינסקי דרך רחוב הגלעד.

בהקשר זה ציינה הוועדה בהחלטתה כי "ביטול המנהרה תורם ליצירת רחובות עירוניים שוקקים, המעודדים תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים, העדיפים על פני רחובות משוקעים המשרתים אך ורק כלי רכב ולא תורמים דבר לאיכות המרחב הציבורי ולכלל המשתמשים בו, ואף יוצרים ברוב המקרים חללים חשוכים".

עוד ציינה הוועדה כי התוכנית מציעה תוספת זכויות בנייה לשימוש תעסוקה ללא תוספת של מקומות חניה במגרש אשר נמצא במתחם הבורסה. על פי תוכנית המתאר המחוזית, מוגדר מתחם זה כאזור מרכז העסקים ראשי במטרופולין תל אביב, הגובל בציר להסעת המונים ובסמיכות של מטרים ספורים בלבד לתחנת הרכבת הקלה, אשר בימים אלו נמצאים בשלבי ביצוע.

התוכנית, שתוכננה על ידי אדריכל יואב אומן ממשרד טיטו אדריכלים וקודמה על ידי חברות גן עלית ועלית טופ, מצטרפת לשורה של תוכניות הגובלות בדרך ז'בוטיסקי, והיא תוכננה בהתאם למדיניות התכנונית שבאה לידי ביטוי בתוכנית המתאר המחוזית. תוכנית המתאר מעודדת ריכוז שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף נרחב לאורך ציר התנועה הראשי בעיר, בו עתיד לעבור הקו האדום של הרכבת הקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully