וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד מגדלים בכיכר אתרים: "תוכנית לעשירי הארץ והעולם"

11.1.2018 / 14:26

עמותת "לא למגדלים בכיכר אתרים" הגישה עתירה מנהלית בגין אישורה של תוכנית המתאר הכוללנית לעיר ללא הפסקה, שבין היתר מאפשרת הקמת מגדלים בסמוך לחוף הים

צילום: עיריית תל אביב

(בווידאו: הריסת הפטריות בכיכר אתרים בתל אביב)

עמותת "לא למגדלים בכיכר אתרים" וקבוצה של כ-400 מתושבי תל אביב, הגישו עתירה מנהלית נגד הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב, בגין אישורה של התוכנית הכוללת של העיר (תא/5000). במסגרת העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אלי וילצ'יק ורוית צימנט ממשרד כהן וילצ'יק ושות', הם מבקשים מבית המשפט לבטל את פרסום התוכנית למתן תוקף, בכל הנוגע לקביעותיה ביחס למתחם כיכר אתרים.

התוכנית הכוללנית חלה על העיר תל אביב כולה ונקבעו בה הוראות והנחיות להכנתן של תוכניות מתאר מקומיות ומפורטות שיוכנו מכוחה. במסגרת התוכנית, נקבעה המסגרת המקסימלית של זכויות והיקפי בנייה. לטענת העותרים, התברר להם שבעוד התוכנית הכוללת הופקדה להתנגדויות במתכונת שמתירה במתחם כיכר אתרים הקמת 3 מגדלים בבינוי בגובה של עד 25 קומות, תוך איסור מפורש לבנייה למגורים אלא רק למלונאות, הרי שהתוכנית אושרה כשהיא מאפשרת בנייה של עד 40 קומות. לדבריהם, המשמעות היא תוספת של 20% בזכויות - תוך התרת שימושי מגורים.

כיכר אתרים תל אביב. ראובן קסטרו
כיכר אתרים/ראובן קסטרו
לפי העתירה, הקמת מגדלים בני 40 קומות על הקו הראשון לים תגרום לחסימת הים והאוויר, תיצור הצללה כבדה, טורבינת רוחות וחסימת השמיים הפתוחים והנוף לים מכל מקום בעיר

העותרים מוסיפים כי שינויים אלה שבוצעו בתוכנית לא קיבלו את אישור הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הולחו"ף); וכן לא ניתנה בעניינם זכות טיעון למי שעלול להיפגע מהם. זאת, בניגוד לחוק התכנון והבנייה וחוק שמירת הסביבה החופית.

במסגרת העתירה נטען עוד כי משמעות התרת שימושי מגורים בכיכר אתרים, על הקו הראשון לים, מהווה, למעשה, "הפקעת הסביבה החופית לטובת גורמים פרטיים. כך, במקום שהבנייה בחוף הים תהיה לשימוש מלונאי-ציבורי, כפי שתוכנן בתוכנית המופקדת, הרי שכעת רק קומץ של אנשים פרטיים, שיתגורר במגדלים המתכוננים, יהנה מחוף הים". העותרים הוסיפו כי מכיוון שכיכר אתרים מצויה בקו חוף הים, במרכזה של העיר תל אביב, "מטבע הדברים שאותן דירות יהיו יקרות מאין כמותן, והן יירכשו על ידי עשירי הארץ והעולם - מה שיהפוך את אותן דירות לדירות נופש לשימוש של מספר חודשים בשנה".

עוד נטען בעתירה, כי הקמת מגדלים בני 40 קומות על הקו הראשון לים תגרום לחסימת הים והאוויר, תיצור הצללה כבדה, טורבינת רוחות וחסימת השמיים הפתוחים והנוף לים מכל מקום בעיר. כל זאת, מבלי לגרוע מההשלכות שיש לכך, בהיבטי תנועה, תחבורה, חניה, זיהום אויר, מטרדי רעש, היעדר שטחי ומוסדות ציבור ועוד. לפיכך דורשים העותרים לבטל את התוכנית בחלקים הנוגעים למתחם כיכר אתרים, באופן שהליכי אישורה ייעשו לפי חוק: השינויים יועברו לקבלת אישור הולחו"ף ותינתן זכות טיעון ביחס לאותם שינויים למי שעלול להיפגע מהם.

מהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "נכון למועד זה, העתירה טרם נתקבלה בוועדה המחוזית. עם קבלתה ולימוד הטענות המועלות בה, תובא עמדת הוועדה בפני בית המשפט".

כיכר אתרים תל אביב. ראובן קסטרו
"רק קומץ של אנשים פרטיים, שיתגורר במגדלים המתכוננים, יהנה מחוף הים". כיכר אתרים/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully