וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשות עירונית בגבעת אולגה: 274 דירות חדשות

ועדות התכנון יפקידו תוכנית פינוי בינוי בחדרה, לאחר שחיל האוויר הסכים להעתיק מסלולי טיסה שעברו מעל הפרויקט כדי לאפשר בנייה של 2 מגדלים חדשים במקום 3 מבנים ישנים

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: העורכת הכלכלית של וואלה! NEWS, הילה ציאון, מדוות במהדורה המרכזית על סיכום שנת 2017 בנדל"ן של שר האוצר משה כחלון)

תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת גבעת אולגה שבמערב חדרה תופקד בימים הקרובים בוועדה המחוזית חיפה, לאחר שהתקבלה החלטה על שינוי נתיבי טיסה של חיל האויר שעברו מעל הפרויקט. במסגרת התוכנית ייבנו 274 יחידות דיור ב-2 מגדלי מגורים בני 33 ו-23 קומות, במקום 36 דירות ב-3 מבנים ישנים בני 3 קומות אשר צפויים להיהרס.

הפקדת התוכנית התאפשרה לאחר שבחיל האוויר הסכימו להעתיק מעלה ב-300 רגל את נתיב הטיסה העובר מעל חדרה. גובה נתיבי הטיסה גרם להגבלת גובה הבנייה בפרויקט, דבר שהפך אותו לחסר כדאיות כלכלית. בעקבות ההחלטה יונמך הפרויקט במטר וחצי בלבד - הנמכה שלא צפויה לפגוע בכמות יחידות הדיור המתוכננת.

מדובר צה"ל נמסר כי "לאור הפניה שהועברה לצה"ל בדבר הגבלת גובה הבנייה בהתחדשות העירונית בגבעת אולגה, בוצעה בחינה מחודשת ומעמיקה בחיל האוויר של המרחב האווירי וניתוח סיכונים. בסיום הבחינה חיל האוויר נענה בחיוב לבקשה והחליט על הגבהת גובה נתיב הטיסה הנמוך של המסוקים באיזור, דבר אשר אפשר את הסרת ההגבלה האווירית בתכנית האמורה".

את מרבית הדירות במתחם תבנה חברת ארזים (ג.י.א) מקבוצת אורון השקעות ואחזקות. לדברי סימה מאור, מנהלת התחדשות עירונית בחברה, "הפרויקט בגבעת אולגה ידע ימים מורכבים ובירוקרטיות מתישות, אבל כעת אנו יוצאים לדרך".

פרויקט התחדשות עירונית גבעת אולגה הדמיה. יח"צ,
פרויקט ההתחדשות העירונית בגבעת אולגה/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully