וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכיכר המדינה לנווה שאנן: "עוברת לגור בשכירות בחצי מחיר"

8.1.2018 / 14:30

היזמית יפית סגל לא האמינה שתזכה בהגרלה שערכה עיריית ת"א לדיור בר השגה, אבל הצליחה להתברג לרשימת 50 המועמדים שיוכלו לגור בשכירות מוזלת בדרום העיר. "זה לא האזור הראשון שהייתי בוחרת בו, אבל במקום 6,000 שקל אשלם 3,000 שקל ל-3 חדרים"

דורון סהר

(בווידאו: הגרלת דיור בר השגה בתל אביב)

עיריית תל אביב-יפו ערכה היום (שני) את ההגרלה הרביעית ל- 50 דירות המיועדות לדיור בר השגה, המצטרפות ל-106 יחידות בנות השגה שכבר אוכלסו בעיקר בדרום העיר. להגרלה נרשמו יותר מ-300 זכאים אבל ניגשו כ-250 מועמדים, כאשר על פי נתוני חברת עזרא וביצרון, שמנהלת את הפרויקט, הגיל הממוצע של הנרשמים עומד על 34.

עוד עולה מהנתונים כי 38% מהנרשמים מתגוררים בדרום העיר, 44% מהנרשמים מתגוררים במרכז העיר, 62% מהנרשמים הורים לילדים, 17% משפחות חד הוריות ו- 27% רווקים. היזמית יפית סגל (39), שמתגוררת בתל אביב כבר 7 שנים, היא אחת הזוכות בהגרלה. "חיפשתי דירה הרבה זמן, שמעתי על הפרויקט, והאמת שמצאתי דירה ליד כיכר המדינה ב-6,000 שקל ל-3 חדרים - אבל עכשיו בזכות הזכייה אני אשלם חצי מחיר - 3,000 שקל - בפרויקט בנווה שאנן".

"אני חייבת לגור בתל אביב", ממשיכה סגל בעלת חברת "לוקיט" לשמירת חפצים וטעינת ניידים, "מהסיבה הפשוטה שרוב הלוקרים של החברה כאן בתל אביב - בדיזנגוף סנטר, בקניון עזריאלי ובכל תחנות הרכבת וגם בתחנה המרכזית החדשה שדי קרובה לפרויקט החדש. לכן אני חייבת לגור כאן".

סגל מספרת שמעולם לא זכתה בדבר, "וממש לא חשבתי שאזכה ולא האמנתי, זה לא היה נראה לי הגיוני. למרות שאני עוברת מהצפון הישן לדרום העיר אני מאוד מרוצה. הפרויקט מצוין וזאת התחלה. נכון, זה לא האזור הראשון שהייתי בוחרת בו, אבל יחד עם זאת השכירות באמת נמוכה וזה יאפשר לי קצת 'לנשום' מבחינה כלכלית".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ויפית סגל זוכה בהגרלת דיור בר השגה. דורון סהר,
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ויפית סגל שזכתה בהגרלת דיור בר השגה בעיר/דורון סהר

עיקר הביקושים לדירות בשכירות מוזלת - בפרויקט מידטאון החדש

הקריטריונים לקביעת הזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר השגה של העירייה וכוללים 8 תנאי סף, בהם תושבות בתל אביב יפו במשך 5 שנים ברציפות לפחות; גיל שאינו עולה על 45; והיעדר בעלות על דירה

הזוכים בהגרלה יתגוררו בשכירות מוזלת למשך 5 שנים באחד מ-3 פרויקטים: פרויקט "מידטאון תל אביב" בקרבת מגדלי עזריאלי, פרויקט גני שפירא בשכונת שפירא בדרום העיר ובפרויקט יסוד המעלה בשכונת נווה שאנן. אכלוס הדירות צפוי ברבעון הראשון של 2018, בכפוף לחתימת הזוכים מול היזמים ובהתאם לעמידתם בקריטריונים שקבעה מועצת העירייה.

עיקר הביקושים היה עבור מגורים בפרויקט "מידטאון", עם 145 נרשמים (על 34 דירות - 23.5% סיכויי זכייה); אחריו מסלול המגורים בשכונת גני שפירא עם 93 נרשמים (על 5 דירות - 5.4% סיכויי זכייה); ולבסוף מסלולי המגורים ביסוד המעלה, מסלול עבור יחידים עם 69 נרשמים (על 9 דירות - 13% סיכויי זכייה) ומסלול עבור זוגות עם 66 נרשמים (על 2 דירות - 3% סיכויי זכייה).

פרויקט גני שפירא הוקם ב-2013 באמצעות עזרה ובצרון ובמימון עיריית תל אביב באופן ייעודי לדיור בר השגה, ובהגרלה הקרובה יכלול כאמור 5 יחידות דיור נוספות. השכירות החודשית תעמוד על 3,500 שקל לדירת 3 חדרים, 3,700 שקל לדירת גן עם 3 חדרים וכ-4,200 שקל לדירת פנטהאוז עם 3 חדרים.

פרויקט מידטאון תל אביב סמוך למתחם שרונה ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 144), וכולל 34 יחידות דיור בנות 3 חדרים. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על 4,900-5,300 שקל בחודש. פרויקט יסוד המעלה ממוקם בלב שכונת נווה שאנן (רחוב יסוד המעלה 33-35) וכולל 11 יחידות דיור בנות 2-3 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,100 שקל לדירת 2 חדרים ו-3,500 שקל לדירת 3 חדרים.

נזכיר כי הקריטריונים לקביעת הזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר השגה של העירייה וכוללים 8 תנאי סף: תושבות בתל אביב יפו במשך 5 שנים ברציפות לפחות; גיל שאינו עולה על 45; והיעדר בעלות על דירה. כמו כן, על המועמדים להיות בעלי הכנסה המדורגת בעשירונים ראשון עד שביעי. קריטריונים נוספים הם הצגת הצהרת הון ונכסים, מיצוי כושר השתכרות וכן קריטריון לפיו במשק בית שבו ילד רשום בתעודת הזהות, גילו במועד ההגרלה לא יעלה על 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully