וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ים: אושרה תוכנית פינוי בינוי לבניית 1,100 דירות חדשות

4.1.2018 / 12:53

הוועדה המחוזית בתל אביב אישרה באופן סופי את התוכנית של חברת מצלאוי, במסגרתה יהרסו 240 יחידות דיור ישנות לטובת 6 בניינים שיכללו מגורים, משרדים ומסחר

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

בווידאו: שר האוצר משה כחלון מסכם את 2017 בענף הנדל"ן

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז תל-אביב אישרה היום (חמישי) למתן תוקף תוכנית פינוי בינוי שהוגשה על ידי חברת מצלאוי בבת ים, זאת לאחר שקיימה דיון בהתנגדויות לתוכנית. כעת, משאושרה התוכנית באופן סופי, תוכל החברה לפנות 240 יחידות דיור קיימות לטובת בנייה של 1,078 יחידות דיור חדשות בציר יוספטל שבשכונת רמת יוסף בעיר.

בסך הכול לאחר ההריסה של 6 מבני רכבת ישנים, תוכל חברת מצלאוי להקים במקום 6 מגדלים בני 32-40 קומות שישמשו למגורים, כאשר קומת הקרקע תשמש למסחר ומעליה יוקמו קומות משרדים לשימושים ציבוריים אחרים. על פי התוכנית, אושרו 19 אלף מ"ר עיקרי למשרדים, 4,850 מ"ר עיקרי למסחר ועוד 7,128 מ"ר עיקרי למבנים ומוסדות ציבור, ובכללם בית כנסת.

סמי מצלאוי, מנכ"ל חברת מצלאוי ובעלי החברה, ציין כי "אני שמח על החלטתה האמיצה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, שדחתה את ההתנגדויות לתוכנית וראתה את טובת התושבים והצורך בפינוי בינוי בעיר. אישור התוכנית מהווה פריצת דרך לאישורן של תוכניות גדולות נוספות שמתוכננות. התחדשות עירונית הכרחית לשם קידום העיר בת ים, ממש כפי שהיא תרמה לערים אחרות בהן הקמנו בהצלחה פרויקטים מסוג זה כמו למשל בקרית אונו וביהוד, שם סללנו את הדרך עם הפרויקט הראשון לפרויקטים נוספים שנבנו בהצלחה".

הדמיית פרויקט פינוי בינוי של מצלאוי בבת ים. מצלאוי,
הדמיית הפרויקט/מצלאוי

מצלאוי הוסיף כי אישור התוכנית מהווה גם סנונית ראשונה לתוכניות פינוי בינוי גדולות שלאישורן ממתינה החברה. "סוף סוף הגיע הרגע לו חיכינו. מדובר ביריית פתיחה משמעותית עבור החברה. כמו שתוכנית זו אושרה, אנו מצפים לאישורן של תוכניות נוספות, המתייחסות לפרויקטים גדולים ומשמעותיים שישנו ויפתחו ערים בארץ באופן נרחב".

התוכנית שאושרה מצטרפת לתוכנית נוספת שהוגשה על ידי חברת מצלאוי בעיר בת ים. אחת התוכניות מיועדת לפינוי בינוי וכבר אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בתל אביב יפו. במסגרתה ייבנו 660 יחידות דיור חדשות במתחם הרחובות רוטשילד-הרצל-ליבסקינד. כמו כן, הוועדה אישרה תוכנית לעיבוי ובינוי במסגרת תמ"א 38 בבניינים סמוכים. על פי התכנון, יתווספו 445 יחידות דיור חדשות ל-508 דירות קיימות ובסך הכול המתחם יכלול 953 יחידות דיור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully