וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית רובע 3 בת"א-יפו: 8,000 דירות חדשות

אורי חודי

1.1.2018 / 16:07

התוכנית תאפשר 8,000 דירות חדשות במסגרת תמ"א 38. לאחר האישור ושחרור ה"פקק" התכנוני, ייתכן כי העירייה תחל לגבות היטלי השבחה ממוכרי דירות ברובע

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
תל אביב/דרור עינב

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב במינהל התכנון אישרה היום (ב') סופית את תוכנית רובע 3 בתל-אביב-יפו, כאשר דניאלה פוסק, יו"ר הוועדה חתמה על אישור התוכנית לתוקף. מדובר בתוכנית הראשונה שנחתמה בשנת 2018, תוכנית שהן היזמים, הן בעלי הדירות והן העירייה המתינו לה תקופה ארוכה. משמעות אישור התוכנית כעת היא שחרור ה"פקק" שנוצר בכל הקשור למתן היתרים ברובע זה וקידום לא מעט פרויקטים במסגרת תמ"א 38. התוכנית הוכנה במסגרת סעיף 23 לתמ"א 38.

הדרך לאישור הסופי של התוכנית הייתה ארוכה. נזכיר כי תוכנית רובע 3 אושרה הופקדה לראשונה לעיון הציבור עוד באוקטובר 2012 ובאפריל 2014 התקבלה החלטת הוועדה המחוזית לתת תוקף לתוכנית. על החלטה זו הוגש מספר רב של עררים, אשר נדונו בפני וועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית בתחילת שנת 2015. החלטת ועדת המשנה לעררים ניתנה בנובמבר 2015, ובפברואר 2017 ניתנה החלטה נוספת של וועדת המשנה בעניין אחד שהוחזר לעיון הוועדה בהוראת בית המשפט.

ממינהל התכנון נמסר היום כי "לאחר עבודה מאומצת של לשכת התכנון המחוזית במינהל התכנן בשיתוף מינהל ההנדסה בעיריית תל-אביב-יפו, גובש הנוסח הסופי של הוראות התוכנית והוא מפורסם כעת". עוד נמסר כי התוכנית ה"תאומה", לרובע 4 בתל-אביב-יפו, תפורסם בתוך מספר חודשים מצומצם. התוכנית צפויה לאפשר הקמה של כ-8,000 יחידות דיור חדשות בתחומי רובע 3. כעת, לאחר אישור התוכנית, סוגיית היטלי ההשבחה צפויה לעלות על הפרק, וייתכן שהעירייה תחל לגבות היטלי השבחה ממוכרי דירות ברובע זה לאור ההשבחה שמגלמת התוכנית שאושרה.

התוכנית חלה על בנייני מגורים במרכז העיר כאשר גבולות התוכנית הם רחוב הירקון במערב, הרחובות בוגרשוב, בן ציון ומרמורק בדרום, אבן גבירול במזרח ונחל הירקון ושפך הירקון בצפון. נציין כי התוכנית מחריגה את רחוב אבן גבירול, את מתחם הבימה היכל התרבות ואת החלקות הסמוכות ממערב ומדרום לכיכר רבין. התוכנית חלה על כל המבנים המיועדים למגורים שלא הוגדרו לשימור בתוכניות אחרות. שטח התוכנית הכולל עומד על 2,431 דונם סך הכל.

נציין כי בזמן שחלף מאז הפקדת התוכנית ועד היום טיפלה הוועדה המחוזית בבקשות רבות להיתרי בנייה, בהן התבקש בינוי החורג מהתוכנית המופקדת אך תואם להחלטות המאשרות את התוכנית (של הוועדה המחוזית ושל וועדת המשנה לעררים), ובכך איפשרה הוצאת היתרי בנייה ברובע (זאת על פי סעיף 97(ב) לחוק התכנון והבנייה).

התוכנית מעודדת התחדשות עירונית וחיזוק מבנים בהתאם לעקרונות שנקבעו בתמ"א 38, תוך התאמתם למאפייני המרקם הקיים, וקובעת זכויות והוראות בנייה לבניינים חדשים או לתוספות בנייה לבניינים קיימים בהתאם לגודלו ומיקומו של המגרש, כמפורט במסמכי התוכנית; על מבנים הנמצאים בתחום אזור ההכרזה של אונסק"ו חלות הוראות נוספות. עוד נציין כי התוכנית מחליפה תוכניות נושאיות קודמות לתוספות בנייה, שחלו על הרובע, ובכך צפויה לפשט את הליכי המידע והרישוי.

מכיוון שחלק ניכר מרובע 3 כולל אזורים המיועדים לשימור וכוללים את העיר הלבנה ואתר מורשת עולמי שהוכרז על ידי אונסק"ו, רוב הבינוי בתחום הרובע צפוי להיות נמוך. ובמקביל, בכל הנוגע לתמ"א 38, קיימת העדפה ברובע זה לפרויקטים במסלול חיזוק ותוספת בנייה על פני מסלול הריסה ובנייה מחדש.

  • עוד באותו נושא:
  • תמ"א 38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully