וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכר המינימום בענף הבנייה עולה ל-5,600 שקל בחודש

1.1.2018 / 16:04

במקביל לעלייה של שכר המינימום בכל המשק, נכנסת לתוקפה הפעימה האחרונה של ההסכם הקיבוצי שנחתם בענף ב-2015 - כך ששכר המינימום בבנייה ייהיה גבוה ב-300 שקל מבשאר המשק

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: העורכת הכלכלית של וואלה! NEWS, הילה ציאון, מדווחת למהדורה המרכזית על כניסתה של חברת הבנייה BCEG לישראל)

שכר המינימום במשק עלה בחודש דצמבר ל-5,300 שקל בחודש וכעת צפויה העלאה נוספת בשכרם של עובדים ומנהלי העבודה בענף הבנייה. בימים אלה מקבלים העובדים בענף את משכורות חודש דצמבר שיעמדו מעתה על לכל הפחות על 5,600 שקל בחודש - 300 שקל מעל לשכר המינימום המעודכן במשק.

עדכון טבלאות השכר התעריפי של עובדי הבנייה מתבצע בעקבות כניסתה לתוקף של הפעימה השלישית המעוגנת בהסכם הקיבוצי הענפי, כפי שנחתם בין הסתדרות עובדי הבניין והעץ לבין התאחדות בוני הארץ. ההסכם נחתם בנובמבר 2015, בסיועו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, וזכה בהמשך לצו הרחבה לכל ענף הבנייה, התשתיות, צמ"ה, עבודות ציבוריות ושיפוצים.

כעת, בעקבות כניסת הפעימה האחרונה המוגדרת בהסכם לתוקף ב-1 בדצמבר 2017 והחל ממשכורת חודש דצמבר, המועברת לעובדים בימים אלו, התעריף השעתי המינימלי של עובדי ענף הבנייה עומד על 30.77 שקל לשעה בדרגה הראשונה, כלומר 5,600 שקל לחודש לעובד במשרה מלאה (בגין 182 שעות עבודה בחודש). העלאת שכר המינימום בענף הבנייה תשפיע גם על התגמול בשעות הנוספות ותשפר את ההפרשות הסוציאליות, כמו גם את ערך היום לעניין דמי חופשה ומחלה, שיגדלו בשיעור זהה לעליית השכר.

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
"ההסתדרות מחויבת להמשיך בפועלה לחיזוק מעמד עובדי הבנייה, תוך דאגה לתנאי העסקה הוגנים, סטנדרטים מקדמי בטיחות בענף והבטחת ביטחונם הכלכלי של העוסקים בתחום"/ShutterStock, שאטרסטוק

העלאת השכר אינה נוגעת רק לעובדים בדרגה הראשונה, והיא תורגש בשכרם של עובדים בכל הדרגות בענף הבנייה. כך למשל, על פי טבלאות השכר החדשות, שכר המינימום של עובדי השיפוצים בדרגה 6 יעלה ל-7,210 שקל לחודש ושכרם המינימלי של יתר העובדים, בדרגה השמינית המקסימלית, יעמוד מעתה על 7,500. שכר המינימום ההתחלתי של מנהלי העבודה בענף הבנייה יעמוד מעתה על 10,000 שקל לחודש.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ברך על הבשורה והדגיש כי "ההסתדרות מחויבת להמשיך בפועלה לחיזוק מעמד עובדי הבנייה, תוך דאגה לתנאי העסקה הוגנים, סטנדרטים מקדמי בטיחות בענף והבטחת ביטחונם הכלכלי של העוסקים בתחום".

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף כי "העלאת שכר המינימום היא בשורה חברתית ראשונה בחשיבותה ואני שמח שבמקביל למועד העלאת שכר המינימום במשק, הצלחנו להביא לעדכון נוסף בשכר העובדים בענף הבנייה. ההסכם שהובלנו, וההעלאה הנוספת בשכר עובדי הענף, עוזרים להגביר את האטרקטיביות של התחום ומעודדים יותר ישראלים להצטרף לעבודה בענף הבניין. בנוסף לכך, חשוב להזכיר כי לצד תנאי העסקה מיטיבים, ההסכם נשען על ערכי השוויון, ומציב רף חדש ואחיד לטיפוח ההון האנושי בענף".

הפחתות בעיצומים לקבלניםנשמתקנים הפרות בטיחות

הממונה יהיה רשאי לאשר הפחתה של 40% במידה והקבלן לא הפר הוראות בטיחות בחמש השנים האחרונות, או הפסיק על דעת עצמו את העבירה לפני שפנה אליו המפקח

במקביל, אישרה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ברוב של 8 תומכים מול מתנגד אחד, תקנות שהוגשו על ידי משרד העבודה והרווחה, לפיהן ממונה מטעם המשרד יוכל להפחית חלק מהעיצומים הכספיים, בסך 20 עד 35 אלף שקלים, אשר מפקח בנייה יכול להטיל על קבלן באתר בנייה בו נמצאו ליקויים בטיחותיים. הפחתה תתבצע רק בתנאי שהקבלן הפסיק את ההפרה ותיקן אותה. התקנות אושרו לתקופה של חצי שנה בלבד, אז תתכנס שוב הוועדה לבחון את יעילותן, על סמך נתונים שיגיש לה משרד העבודה והרווחה.

הממונה יהיה רשאי לאשר הפחתה של 40% במידה והקבלן לא הפר הוראות בטיחות בחמש השנים האחרונות, או הפסיק על דעת עצמו את העבירה לפני שפנה אליו המפקח, 30% אם הסתמך על בדיקות תקופתיות של בודק שכר, 25% אם הוא מעסיק פחות מ-10 עובדים ויש לו נסיבות אישיות קשות ו-20% אם נקט פעולות למניעת הישנות ההפרה והקטנת הנזק שנגרם ממנה.

בנוסף, סכומי העיצומים לא יעלו על 2.5% ממחזור העסקאות למעסיק שמחזור העסקאות שלו אינו עולה על 10 מיליון שקל ו-4.5% ממחזור העסקאות למעסיק שמחזור העסקאות שלו עולה על 10 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully