וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה בנדבה? בדקנו כמה עולה לגור ברחוב מונטיפיורי - בכל הארץ

28.12.2017 / 12:50

מחירי הדיור ממשיכים לטפס, אבל השוני במחירי הדירות ברחבי הארץ הוא גדול. מדד של וואלה! נדל"ן ואתר יד2 בדק את מחירי הדירות מיד שנייה ברחוב אחד חוצה ערים - מונטיפיורי. כמה עולה נכס ברחוב על שם הנדבן?

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: העורכת הכלכלית של וואלה! NEWS, הילה ציאון, מסבירה על מחירי השכירות בארץ)

דוח מרכז טאוב לחקר החברה הישראלית שפורסם השבוע הראה כי למרות מאמצי הממשלה מחירי הדיור ממשיכים לטפס, וכתוצאה מכך גם הציבור הישראלי ממשיך לצפות שהדירות יתייקרו. אבל השוני במחירי הדירות ברחבי הארץ הוא גדול, וברגע שיוצאים מאזורי הביקוש אפשר למצוא דירות מיד שנייה במחירים נמוכים משמעותית מאשר במרכז הארץ.

במסגרת המדד של וואלה! נדל"ן ואתר יד2 החלטנו לבדוק את מחירי הדירות מיד שנייה ברחוב אחד חוצה ערים - מונטיפיורי. המטרה היא לבחון את השוני במחירים ברחוב שהוקדש לזכרו של סר משה חיים מונטיפיורי, אותו נדבן יהודי מאנגליה שהקדיש את חייו לסיוע ליהודים בארצות שונות - ובמיוחד בישראל.

רחוב מונטיפיורי תל אביב, ישן מול חדש. מאי 2015. ראובן קסטרו
80% רווקים. רחוב מונטיפיורי בתל אביב/ראובן קסטרו

בין חיפה לתל אביב: הבדל של כמעט 80% במחיר

רחוב מונטיפיורי בתל אביב ממקום בשכונת לב העיר בחלק הדרום-מערבי שלה, בקרבת שדרות רוטשילד. מחיר ממוצע של דירות יד שנייה המוצעות למכירה באזור עומד על כ-2.8 מיליון שקל ל-2 חדרים, ועל כ-3.16 מיליון שקל ל-3 חדרים. אגב, דירה חדשה ברחוב מונטיפיורי עולה 3.8 מיליון שקל ל-3 חדרים.

גם שכר הדירה ברחוב מונטיפיורי בתל אביב לא נמוך: דירת 2 חדרים עולה מדי חודש החל מ-5,500 שקל. על פי נתוני מדד הנדל"ן של אתר יד2, כ-91% מהתושבים באזור מתגוררים בשכירות לעומת 1% בלבד שמחזיקים דירה בבעלותם.

בחיפה, רחוב מונטיפיורי ממקום בשכונת הדר הכרמל, אחת מהשכונות הוותיקות בעיר. שיעור מתגוררים בשכירות או בבעלות כמעט זהה - שיעור 42.5% מתגורר בשכירות ו-48% גרים בדירות בבעלותם.

רחוב מונטיפיורי באר שבע. Google Street View, צילום מסך
62% מהתושבים - בדירה בבעלותם. רחוב מונטיפיורי בבאר שבע/צילום מסך, Google Street View

בבאר שבע, רחוב מונטיפיורי ממוקם בשכונה א' במרכז העיר. השכונה קרובה לקניון הנגב ולמשרדי הממשלה. דווקא בבירת הנגב, הסיכוי שתוכלו לשכור דירה נמוך, שכן כ-62% מהתושבים ברחוב מונטיפיורי והסביבה גרים בדירה בבעלותם, ורק 27% שוכרים דירה.

על פי נתוני רשות המסים, דירת 3 חדרים ברחוב מונטיפיורי בחיפה נמכרת בממוצע במחיר של כ-692 אלף שקל; ודירת 4 חדרים במחיר ממוצע של 1.11 מיליון שקל. אם משווים את המחירים לדירות ברחוב מונטיפיורי בתל אביב, אפשר לראות שמחיר 3 חדרים בחיפה נמוך ב-78% מאלו שבעיר ללא הפסקה.

גם דירות להשכרה ברחוב מונטיפיורי בחיפה עולות פחות מאשר בתל אביב. כך למשל, מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים ברחוב מונטיפיורי בחיפה עומד על 3,600 שקל בחודש - מחיר נמוך ב-35% משכר דירה עבור 2 חדרים במונטיפיורי תל אביב.

רחוב מונטיפיורי - תל אביב וחיפה. יד 2,
רחוב מונטיפיורי - תל אביב וחיפה/יד 2

הנאים השכנים בעיניכם?

בחולון, רחוב מונטיפיורי ממוקם בשכונת גרין בצפון-מערב העיר בלוח יד2 ניתן למצוא דירה למכירה החל מ-1.1 מיליון שקל עבור 2.5 חדרים; ודירות להשכרה החל מ-3,800 שקל בחודש ל-3 חדרים. רוב הדירות באזור הן דירות בנות 3 ו-4 חדרים. כ-64% גרים בבעלות ורק 31% מהתושבים ברחוב מונטיפיורי והאזור בחולון גרים בשכירות.

בפתח תקווה, רחוב מונטיפיורי ממוקם בחלקו הצפוני של מרכז העיר. שם ניתן למצוא דירה למכירה החל מ-1.86 מיליון שקל ל-5 חדרים; או דירות להשכרה החל מ-2,600 שקל בחודש. רוב הדירות בשכונה הן דירות בנות 3 חדרים. כ-63% מהדיירים הם בעלי הנכסים וכ-37% חיים בשכירות.

רחוב מונטיפיורי חיפה. Google Street View, צילום מסך
דירות 3 חדרים זולות ב-78% מבתל אביב רחוב מונטיפיורי בחיפה/צילום מסך, Google Street View

על פי נתוני אתר יד2, האוכלוסייה המתגוררת ברחוב מונטיפיורי בתל אביב בעיקר בוגרת, כאשר כ-45% מהתושבים הם בגילאי 30-64. ל-70% מהמשפחות המתגוררות ברחוב והסביבה יש ילד אחד. ברחוב מונטיפיורי בפתח תקווה, ל-52% מהמשפחות יש ילד אחד ול-41% מהמשפחות יש 2 ילדים.

ומה לגבי רווקים ורווקות? ברחוב מונטיפיורי בתל אביב, 80% מכלל תושבי האזור רווקים; ברחוב מונטיפיורי בבאר שבע יותר מ-50% מהתושבים באזור רווקים, ונתון דומה נמצא ברחוב זה בחיפה. בחולון, לעומת זאת, פילוח של נתוני יד2 מצביע על כך ש-53.5% מתושבי הרחוב נשואים.

רחוב מונטיפיורי - באר שבע, פתח תקווה. יד 2,
רחוב מונטיפיורי - באר שבע, פתח תקווה/יד 2
רחוב מונטיפיורי חולון. Google Street View, צילום מסך
רק 31% מהתושבים גרים בשכירות. רחוב מונטיפיורי בחולון/צילום מסך, Google Street View

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully