וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם גג בנתיבות: 13 אלף דירות חדשות במערב העיר

25.12.2017 / 12:29

שר האוצר חתם על ההסכם, במסגרתו יפורסם מכרז ראשון לשיווק 2,045 יחידות דיור - מחציתן במסגרת מחיר למשתכן. יעד האכלוס צפוי להגדיל את העיר הדרומית ב-50 אלף תושבים תוך עשור

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: טקס חתימת הסכם הגג במגדל העמק)

שר האוצר, משה כחלון, חתם הבוקר (שני) על הסכם גג לבניית 13,103 יחידות דיור בשכונות המערביות בעיר נתיבות. הסכם הגג מציב יעד אכלוס שצפוי להגדיל את אוכלוסיית העיר ב-50 אלף תושבים בתוך עשור, כך שנתיבות תוכל להפוך לעיר מחוז מרכזית בנגב הצפוני. כעת ניתן יהיה לפרסם את המכרז הראשון לשיווק של 2,045 יחידות דיור במסגרת ההסכם, מחצית מהן יוצעו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

הבנייה תתבצע ב-7 שכונות, חלקן חדשות: רמות יורם, בה ייבנו 5,166 דירות על פני 1,740 דונם; מעלות הנחל, שתאוכלס ב-3,288 דירות על פני 2,195 דונם; נווה שרון א' וב', בהן ייבנו 2,696 דירות על פני 1,280 דונם; נתיבות מערב ב' עם 734 דירות חדשות על פני 135 דונם; רמות מאיר, שתאכלס 1,244 דירות חדשות על פני 470 דונם; וכן מתחם נתיב המעלה המתחדש בו ייבנו 177 דירות.

במסגרת ההסכם הוחלט על יצירת אפיקי תעסוקה חדשים באמצעות פיתוח אזורי תעשייה בהיקף של 2,700 דונם. ההסכם שם דגש על פיתוח תשתיות על עירוניות, הקמת מוסדות ציבור וחינוך, שיקום והתחדשות של תשתיות בשכונות ותיקות, וכן יישום תוכנית אב מקיפה בתחום התחבורה, לרבות הקמת גשרים והסדרת הכניסות לעיר.

נתיבות. מרכז להבה נתיבות, Sky - Pic צילום אווירי, מתוך אתר פיקיויקי, מערכת וואלה! NEWS
נתיבות/מערכת וואלה! NEWS, מרכז להבה נתיבות, Sky - Pic צילום אווירי, מתוך אתר פיקיויקי

עוד כולל ההסכם שיקום השכונות הוותיקות בעיר וביצוע פרויקטים סביבתיים ייחודיים לפיתוח אגם נתיבות, חידוש השוק העירוני, הקמת אמפיתיאטרון, שדרוג ופיתוח הגינון הציבורי, הקמת מתקני ספורט ומשחקים, הקמת פארק ארכיאולוגי, שדרוג מערכות ניקוז ואנרגיה נקייה, הטמנת קווי חשמל, פיתוח תשתיות עיר חכמה, שדרוג אזור התעשייה ועוד. כמו כן, יוקמו מוסדות ציבור וחינוך: 549 כיתות לימוד, 126 גנים, 100 מעונות יום, קריית חינוך ומתנ"סים.

מודל הסכם הגג מספק לרשות המקומית את האמצעים והגיבוי הממשלתי להקמת שכונות בהיקף של אלפי יחידות דיור. החתימה על ההסכם נעשתה בהשתתפות ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי; מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון; וראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר. שר האוצר, משה כחלון, ציין כי "ההסכם הזה הוא פרי עבודה קשה שנמשכה חודשים ארוכים. אנחנו מכבדים אנשים שרוצים שתהיה להם עיר חזקה, יציבה ומודרנית. חשוב לנו שהעיר תתחזק, תמשיך להוביל ותהווה דוגמא לישובים אחרים בדרום. המדיניות שלנו היא לחזק את הפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully