וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוספת של מיליארד שקל לרכישת דירות במערך הדיור הציבורי

14.12.2017 / 11:51

ועדת הכספים אישרה את ההעברה התקציבית הדרושה לצורך גיוס הכספים, לרכישה מיידית של כ-1,000 דירות נוספות לדיירי הדיור הציבורי ועולים חדשים. לצורך כך תגייס עמידר את הסכום באגרות חוב למשך 10 שנים, שיאפשרו את ביצוע המהלך

עריכה: נועה לוי צילום סטילס: ראובן קסטרו

(בווידאו: שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בראיון עם יעקב אלון בתוכנית "וואלה! TALK")

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (חמישי) את ההעברה התקציבית הדרושה לצורך גיוס של כמיליארד שקלים לצורך רכישה מיידית של כ-1,000 דירות נוספות לטובת מערך הדיור הציבורי ולעולים חדשים.

מדובר במהלך נרחב של שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ושר האוצר, משה כחלון, של רכישת דירות נוספות למלאי הממתינים לדיור ציבורי ולזכאים. מדובר על רכישה של כ-1,000 דירות נוספות מעבר לרכש הקבוע שנעשה כל שנה.

בעקבות החלטה זו, חברת השיכון הציבורי עמידר תגייס מיליארד שקלים באגרות חוב למשך 10 שנים, שיאפשרו את ביצוע המהלך. עד כה בשנתיים האחרונות שופצו כ-20 אלף דירות דיור ציבורי בעלות תקציבית של כ-400 מיליון שקל. כמו כן, כ-1,300 דירות נרכשו לטובת הגדלת המאגר בעלות כוללת של 1.5 מיליארד שקל.

במשרד השיכון מזכירים כי לראשונה שופצו ואוכלסו למעלה מ-600 דירות שעמדו ריקות במהלך עשרות שנים, והוקצה תקציב נפרד בסך 100 מיליון שקל לרכישת דירות עבור נכים הרתוקים לכיסאות גלגלים.

השר גלנט התייחס לאישור הוועדה ואמר כי "זהו צעד שלא נראה כמותו בעשורים האחרונים לטובת הדיור הציבורי. מדובר בבשורה חשובה לממתינים הרבים. אני מברך על שיתוף הפעולה של כלל גורמי הממשלה, ובראשם משרד האוצר ומשרד העלייה והקליטה, שאפשרו להוציא מהלך זה לפועל".

ראיון של יואב גלנט לוואלה טוק 31 באוקטובר 2017. ראובן קסטרו
"צעד שלא נראה כמותו בעשורים האחרונים לטובת הדיור הציבורי". יואב גלנט/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully