וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהבוקר: כ-2,000 מפקחי בנייה פותחים בעיצומים

6.12.2017 / 9:50

המפקחים מוחים נגד משרד האוצר בטענה כי תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה מטיל עליהם סמכויות רבות - אך לא מגדיל את תקני כוח האדם והשכר בתחום

צילום: מד"א, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: שלושה פועלי בניין נהרגו בתאונות שונות בנהריה, ראש העין ומחלף חוף השרון בחודש אוגוסט)

תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, שנכנס לתוקף בחודש אוקטובר האחרון, נועד לבצע שינוי משמעותי בתחום האכיפה, על עבירות תכנון ובנייה בישראל, אלא שהחל מהבוקר פותחים כ-2,000 מפקחי בנייה בוועדות המקומיות והמרחביות בעיצומים. המפקחים טוענים כי התיקון מטיל עליהם עומס וסמכויות אך בוצע מבלי שנבחן הצורך בהוספת כוח אדם או שדרוג השכר של העוסקים במלאכה.

מנהל הפיקוח על הבנייה בעיריית חולון, אריאל קמרט, מציין בשיחה עם וואלה! נדל"ן כי "תיקון 116 הוא צעד מבורך. הוא מאפשר לנו סמכויות חשובות, בין השאר בתחום של הטלת קנסות או החרמת מסמכים ללא צו בית משפט, אלא שהמהלך הזה בוצע על ידי היחידה לאכיפת דיני התכנון והבנייה במשרד האוצר ללא שיתוף ויידוע מנהלי יחידות הפיקוח על הבנייה בארץ וללא ביצוע סקר מקדים לבחינת המצב הקיים בוועדות המקומיות לעניין כח אדם ושכר. נכון להיום אין לנו את הכלים, או את כוח האדם לעמוד במשימה".

קמרט מדגיש כי "בניגוד לאופן שבו יושם תיקון 101 לחוק (הרפורמה בתכנון ובנייה ובתחום הרישוי - י"ד) הרי שבכל הנוגע לתיקון 116 - רק לאחר כניסת התיקון לחוק לתוקף, החלו ההדרכות בנושא, ועד כה רק חלק קטן מהמנהלים וממפקחי יחידות הפיקוח על הבנייה בארץ השתתפו בהן. בשעה שנושאי הליבה של התיקון לחוק נלמדים, צפות ועולות בעיות ושאלות רבות הנוגעות אליו, שלא ניתנה להן התייחסות. כמו כן, התיקון מעמיס עבודה נוספת על מפקחי הבנייה, העמוסים גם כך".

עוד באותו נושא

הושג הסכם להעלאת שכר מפקחי הבטיחות בענף הבנייה

לכתבה המלאה

חוששים מאיומים ואלימות

בהודעה רשמית מטעם המפקחים נטען עוד כי בעוד שהיחידה הארצית מתגברת עצמה בכח אדם ובתקציבים לצורך ביצוע מדידות, בדיקות ובקרות על הוועדות המקומיות, הרי שבוועדות המקומיות תקינת כח האדם הנה ברמה נמוכה ביותר, וישנן ועדות מרחביות ומקומיות שבהן מפקח בנייה אחד, שאמון על המרחב כולו בכל הקשור בבנייה ובמתן אישורים.

לטענת המנהלים ומפקחי הבנייה, התיקון לחוק חושף אותם גם לסכנות שאיש לא נתן עליהן את הדעת. כך למשל, בעתיד הקרוב, מנהלי יחידות הפיקוח על הבנייה יוכלו לתת קנסות מנהליים על עבירות בנייה בשווי של עשרות ואף מאות אלפי שקלים, מה שיחשוף אותם להערכתם לאיומים ואלימות.

במסגרת העיצומים הנוכחיים, מפקחי ומנהלי הבנייה צפויים לבצע עבודה משרדית בלבד ללא קבלת קהל עד להודעה חדשה. "פעולה זו נעשית בשיתוף עם ההסתדרות וכל עבודות הפיקוח על הבנייה בשטח ייעצרו בשלב זה, לרבות: בדיקות להתאמה למציאות, בדיקות התאמה להיתר בנייה, בדיקות לאכלוס מבנים ולטפסי גמר, בדיקת תלונות, טיפול בבנייה אסורה ושימושים אסורים ובדיקת בקשות לרשיונות עסק", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully