וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת מנהל התכנון: "בתוך 6 שנים יגמרו השטחים לבנייה בת"א"

30.11.2017 / 14:36

בוועידת עיר הנדל"ן באילת אמרה דלית זילבר כי הדרך להתמודדות עם היעדר קרקעות פנויות היא תמ"א 38 ופינוי בינוי: "ב-2040 היעד הוא הקמה של 2.6 מיליון יחידות דיור בישראל, מתוכן 900 אלף יחידות דיור בהתחדשות עירונית"

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: העורכת הכלכלית, הילה ציאון, בדיווח נדל"ן למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

"בתוך 6 שנים יגמרו השטחים הפתוחים לבנייה חדשה בתל אביב, ונישאר רק עם התחדשות עירונית - נצטרך לדעת כיצד להתמודד עם זה. מחוז תל אביב צפוי להגיע ב-2040 ל-60% התחדשות עירונית". כך אמרה היום (חמישי) דלית זילבר, מנהלת מנהל התכנון, בוועידת עיר הנדל"ן של מרכז הבנייה הישראלי באילת.

זילבר הציגה את התוכנית האסטרטגית לתכנון ובנייה בישראל לעוד כ-20 שנים, אז לדבריה צפויה הכפלה של אוכלוסיית המדינה. "ב-2040 היעד הוא הקמה של 2.6 מיליון יחידות דיור בישראל, מתוכן 900 אלף יחידות דיור בהתחדשות עירונית ו-450 אלף יחידות דיור במגזר הערבי", ציינה.

לדבריה, "צרכי הדיור הוגדרו על ידי הממשלה, וכיום אנחנו עוסקים במיפוי הנושא. כולם עובדים בשולחן אחד - מנהל התכנון, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון יחד, וכולנו נהיה מחויבים לתוכנית משותפת. מדובר באתגרים לא פשוטים, בין השאר גם בנושא התשתיות - מים, ביוב ניקוז".

זילבר הוסיפה כי "כדי לעמוד ביעד שהוצב כולם יצטרכו להתיישר, ויש אתגרים גדולים בתחום התשתיות, מים, ביוב ניקוז וכדומה. בסופו של דבר צריך לדבר גם על איכות התשתיות, לבצע תכנון איכותי, שכן אנחנו מדברים על מהלך מאד דרמטי של תכנון, והתשתיות חיבות להיות מצוינות".

עוד באותו נושא

במקום בריכות המלח: רובע מגורים חדש עם אלפי דירות באילת

לכתבה המלאה
דלית זילבר מנהלת מנהל התכנון ועידת עיר הנדל"ן אילת מינהל התכנון. אורן דולב,
דלית זילבר, מנהלת מנהל התכנון, בוועידת עיר הנדל"ן, היום/אורן דולב

"הותמ"ל הוא גוף דורסני ומיותר"

במסגרת הוועידה, שנפתחה ביום שלישי, לקחו חלק אנשי נדל"ן נוספים וגם פוליטיקאים שהתייחסו למשבר הדיור. בפאנל בנושא מהפיכה בשינוי ייעוד קרקעות תקף אופיר פינס, שר הפנים לשעבר וכיום ראש המכון לשלטון המקומי, את הותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, שתפקידה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז.

"אני הייתי שר פנים ואחראי על התכנון. בזמני לא הייתי מעלה על דעתי שיאפשרו להקים גוף כזה דורסני בישראל. זה גוף לא מקצועי. איפה אנחנו נמצאים? הותמ"ל הוא מכשיר מיותר", טען פינס.

פינס התייחס לנושא בעקבות דבריו של עו"ד זיו כספי, שאמר כי "מהפכת יזום הקרקעות משחררת את הסטגנציה בקרקעות המדינה. חוק הותמ"ל, יחד עם החלטות רשות מקרקעי ישראל, מהוות הזדמנות של ממש ליצירת ערך כלכלי בהשבת הקרקעות למדינה, בחיבור בין החוכרים ליזמים פרטיים באמצעות זכות היזום".

הוא הוסיף כי "התהליך אינו נקי מקשיים, אך מעסקאות שכבר היו ניתן לזהות הזדמנות ליצירת ערך כלכלי גבוה ושחרור קרקעות לאלפי יחידות דיור". על כך השיב פינס כי "ההחלטה הזו מאפשרת לחקלאים לעשות אקזיט - וזה טרנדי עכשיו. השאלה אם זה נכון למדינה? חקלאות לא תהיה אם יישמו את התכניות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully