וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום בריכות המלח: רובע מגורים חדש עם אלפי דירות באילת

30.11.2017 / 14:00

תוכנית המתאר העירונית והסכם הגג הובילו להפקדה של תוכנית חדשה להקמה של כ-4,000 יחידות דיור ועוד 1,150 חדרי מלון בכניסה המזרחית לעיר הנופש הדרומית. צפו בכתבה

מערכת וואלה!

(בווידאו: העורכת הכלכלית, הילה ציאון, מדווחת למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על תנופת הבנייה בעיר אילת)

עיר הנופש הדרומית של ישראל מתרחבת, ועשויה אף להכפיל את האוכלוסייה: לאחר שבשלוש השנים האחרונות נבנו באילת רק 400 יחידות דיור, כעת עומדים לצאת לפועל פרויקטים שישנו את פניה. תוכנית חדשה להקמת רובע מגורים ומלונאות במקום בריכות המלח בכניסה המזרחית לעיר הופקדה להתנגדויות הציבור, וזאת במסגרת תוכנית המתאר העירונית שאושרה לפני מספר חודשים; ובהמשך להסכם הגג שנחתם באחרונה.

הסכם הגג כולל 18,372 יחידות דיור, 6,930 חדרי מלון ופיתוח אזורי תעסוקה, אטרקציות ותיירות בשטח כולל של 146,268 מ"ר. רובע המגורים, שייבנה בסמוך לקריית הספורט הבינלאומית הנבנית בימים אלה, יכלול 3,592 יחידות דיור ועוד 1,150 חדרי מלון.

על פי ההערכות, עבודות הבנייה צפויות ב-2021, לאחר מציאת פתרון להעתקת הפעילות של חברת המלח ומפעל ייצור האצות של חברת NBT, לצד ייצוב התנאים ההכרחיים להמשך פעילותו של פארק הצפרות ובתום פינויו המלא של שדה התעופה לפארק תמנע - מהלך שצפוי להסיר חסמים של בנייה לגובה.

התוכנית החלה את דרכה כיוזמה של חברת המלח, בהובלת רשות מקרקעי ישראל ובליווי מנהל ההנדסה בעיריית אילת וחברת WAWA העוסקת בייעוץ לקיימות ובנייה ירוקה. לדברי אינג' אסף אריכא, מהנדס העיר, "צדה המזרחי של העיר אילת נמצא על סף פריצת דרך עם פינוי שדה התעופה, סיום התכנון לביצוע של מתחם הלגונה המזרחית ולקראת שיווק הקרקעות בו למלונאות, ביצוע מערך הניקוז המזרחי וכעת הפקדת תכנית בריכות המלח".

עוד בנדל"ן

עדיאל שמרון: "האטה בשיווקי קרקעות - בגלל התארגנויות התושבים נגד הבנייה"

לכתבה המלאה
בריכות המלח אילת. יח"צ,
רובע המגורים החדש במקום בריכות המלח/יח"צ

מלון ראשון באילת אחרי 15 שנה

בתוך כך, לוואלה! נדל"ן נודע כי היזם האילתי אבי כראל רכש לאחרונה 15 דונם בסמוך לשדה התעופה במרכז העיר מבעלי קרקע פרטיים תמורת כ-40 מיליון שקל לצורך הקמת בית מלון ראשון אחרי 15 שנים. על פי התכנון, כראל ישקיע כ-200 מיליון שקל בהקמת מתחם הכולל מלונאות ומגורים.

המתחם ממוקם בצמוד לשדה התעופה, שכאמור צפוי להתפנות בחודשים הקרובים, בין מסעדת קאזה דו ברזיל הנמצאת בבעלותו, תחנת המשטרה וכביש הערבה. מדובר בקרקע המאפשרת בנייה למגורים בשטח של 17,550 מ"ר בצפיפות של 20 יחידות דיור לדונם. כמו כן, שטחי מלונאות בהיקף של 12,425 מ"ר ו-2,190 מ"ר שטחי מסחר.

לדברי כראל, "בשנים הקרובות אילת צפויה לעבור מהפכה בכל הקשור למגורים, מסחר ומלונאות. פינוי שדה התעופה, אישור תוכנית המתאר והחתימה על הסכם הגג צפויים להוסיף לעיר אלפי דירות חדשות ומתחמי תעסוקה. נוסף על כך, פתיחת שדה התעופה החדש מצפון לאילת ועידוד חברות לואו קוסט לנחות בעיר מביא איתו קהל יעד חדש לישראל בכלל ולאילת בפרט, וזה מצריך לבנות חדרי מלון חדשים בעיר".

אשר לחלק המגורים במתחם המתוכנן, הוא הוסיף כי "בשנתיים האחרונות אנו עדים ליותר ישראלים שרוכשים דירות באילת למטרות השקעה ונופש. הצרכן הישראלי הבין שתמורת הון עצמי נמוך יחסית הוא יכול לרכוש דירה באילת, להשכיר אותה רוב השנה ולהשתמש בה לצרכי הנופש של משפחתו". ככל הנראה, הן כראל והן העירייה מסתמכים על העובדה שבאילת לא משלמים מע"מ בעת רכישת דירה - הטבה משמעותית שיכולה למשוך קונים.

שיקום שכונות בהיקף 20 מיליון שקל

בתוך כך, התוכניות באילת כוללות לא רק בנייה עתידית: משרד הבינוי והשיכון והעירייה חנכו את פרויקט שיקום שכונות חוזר בשכונת אופיר בעיר, הכולל חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. תקציב הפרויקט, שמבוצע על ידי חברת עמידר, עומד על למעלה מ-20 מיליון שקל - סכום של כ-100 אלף שקל לכל דירה.

בפעימה הראשונה שביצועה כבר החל, יחוזקו 3 בנייני מגורים עם 92 יחידות דיור. בהמשך צפויות שתי פעימות נוספות, במסגרתן ישופצו 3 בניינים נוספים בכל פעימה, עם מעל 120 יחידות דיור.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, ציין כי "עבודות אלה ישדרגו את איכות החיים של התושבים, ישביחו את נכסיהם ויטפחו את פני האזור כולו". שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, הוסיף כי "אנו מחויבים לדאוג לרווחת תושבי השכונות ולסייע בדיור ובשיכון לכלל שכבות האוכלוסייה. כל שקל אשר מושקע בילד, שווה ערך ל-10 שקלים המושקעים במבוגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully