וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהגרלת מחיר למשתכן הקרובה יהיו 1,000 דירות שקבלנים החזירו לנו"

28.11.2017 / 12:00

ראש מטה הדיור באוצר, אביגדור יצחקי, אמר בכנס לשכת שמאי המקרקעין באילת כי ב-3 בדצמבר תיפתח הגרלה ראשונה עבור 1,000 יחידות דיור במגזר הערבי

צילום:אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: שר האוצר משה כחלון מכריז על מועד פתיחת ההגרלה השלישית הגדולה של תוכנית מחיר למשתכן)

"בהגרלה הקרובה יהיו דירות שקבלנים החזירו לנו, כ-1,000 יחידות דיור, בחיפה, קריית ביאליק, חריש - כמעט בכל הארץ. דירות שקבלנים מחזירים מהשוק החופשי לזכאי מחיר למשתכן. אז זה לא וירטואלי, זה קורה באמת". כך אמר היום (שלישי) אביגדור יצחקי, ראש מטה הדיור במשרד האוצר, בכנס לשכת שמאי המקרקעין שהתקיים באילת. יצחקי התייחס למהלך שבמסגרתו מטה הדיור מאפשר כעת לקבלנים למכור דירות שאותם הם בנו במסגרת פרויקטים בשוק החופשי, במסגרת הגרלת מחיר למשתכן.

יצחקי ציין כי 1,000 יחידות דיור בהגרלה ראשונה במגזר הערבי תתקיים ב-3 בדצמבר בסכנין וכפר מנדא, לזכאי מחיר למשתכן. במהלך דבריו העריך כי יסיים את תפקידו בסוף חודש מרץ וכי ב-1 במאי ייכנס לתפקידו כיו"ר מפעל הפיס.

אביגדור יצחקי ראש מטה הדיור בכנס התחדשות עירונית. יח"צ,
ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי/יח"צ

"כולם רוצים לקחת את הזכות לדירה ביד"

ראש מטה הדיור באוצר התייחס בכנס להגרלות מחיר למשתכן ולהערכות כי ייקח שנים רבות עד לקבלת הדירות במקומות רבים. "שאלנו את הזוגות הצעירים, מה אתם מעדיפים, לחכות חצי שנה עם הזכות ביד או להגריל את הדירה רק כשיש היתר בנייה? הם לא מוכנים לחכות. גם אלו בהרצליה שעתרו לבג"ץ לא מוותרים. כולם רוצים לקחת את הזכות ביד. ואני אומר לכם, אף זוכה במחיר למשתכן לא יחכה חמש שנים לדירה שלו. זה לא נכון. מי שיחכה יותר משנה אנחנו ניקח את הקרקע בחזרה ובסוף כולם יזכו בדירה", אמר.

הוא הוסיף כי "החטא הכלכלי הכי גדול של ישראל זה ריבוי הרשויות, גני תקווה, יהוד, אור יהודה, כל מיני רשויות קטנות שאין להן מקורות הכנסות משלהן. גני יהודה זה מושב? איזה מן מושב זה? ואם אתה לוקח להם קצת קרקע, אז הם מזדעקים - מה יהיה עם החקלאות שלנו? ישבנו שעות עם ניר צבי, עם כפר ביאליק, כדי ליצור קרקעות (פנויות לבנייה למגורים - י.ד), אבל זו בעיה גדולה, גם מבחינה תכנונית וגם מבחינת היכולת של היישובים האלה לשרוד. יש לנו פה מערכת ביטחונית, ואם מסתכלים על שטחי האש - רואים שאין מקום בתמ"א 35 בכלל", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully