וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערת נטיפים במרתפי מחיר למשתכן בראש העין מאיימת לעכב את הפרויקט

27.11.2017 / 9:59

הבעיות של תוכנית הדיור המוזל לא מפסיקות: פרויקט מחיר למשתכן שמקימה חברת גינדי החזקות בשכונת פסגות אפק עלול לספוג עיכובים משמעותיים בעקבות גילוי של מערת נטיפים במרתפי הבניינים. הזוכים: "יש חשש שחלק מהפרויקט יתבטל". גינדי תישא בעלויות הבדיקות

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: הצצה מבפנים למערת הנטיפים במרתפי פרויקט מחיר למשתכן בראש העין)

פרויקט מחיר למשתכן שמקימה חברת גינדי החזקות בראש העין, במסגרתו בונה החברה 320 דירות ב-9 בנייני מגורים, עלול לספוג עיכובים משמעותיים - ורוכשי הדירות חוששים כי לאחר שכבר רכשו את דירותיהם, חלק מהפרויקט יספוג שינויים. הסיבה: במהלך עבודות לחפירת יסודות הבניינים, המוקמים בשכונת פסגות אפק, התגלתה בימים האחרונים מערת נטיפים הממוקמת במרתפי החניה של בניינים 1 ו-2 בפרויקט. בעקבות הגילוי הורו אנשי רשות הטבע והגנים על עצירת העבודות במקום באופן מוחלט. מי שנושא בעלויות הבדיקות היא חברת גינדי החזקות, כמתבקש בחוק.

על פי הודעת רשות הטבע והגנים, שאנשיה הוזעקו למקום יחד עם גורמים מהמרכז לחקר מערות, המערה מצויה כעת בשלבי סקר ראשוני. "בשלב זה הנושא נמצא בבדיקה של רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות והמרכז לחקר מערות. בסיום הבדיקה ייבחנו ממצאי הסקר ויוחלט על הפעולות הנדרשות. המערה חסומה, אסור ומסוכן להיכנס אליה", נמסר.

עם זאת, בעוד גורמי השמירה על הטבע שמחים על גילוי הממצא הטבעי, הרי שרוכשי הדירות בפרויקט חוששים כעת כי גילוי המערה ישבש את הפרויקט כולו. בשיחה עם וואלה! נדל"ן ציין אחד הזוכים כי הגילוי בימים האחרונים הובא לידיעתם באמצעות מידע שעבר בין קבוצת הרוכשים, אך הדגיש כי בשלב זה טרם התקבלה כל הודעה רשמית מצד חברת גינדי החזקות בנוגע למשמעות המעשית של הגילוי - על המשך העבודות בפרויקט.

מערת הנטיפים בראש העין. אורי סולימני פקח מגדל צדק רשות הטבע והגנים,
מערת הנטיפים במרתפי פרויקט מחיר למשתכן בראש העין/אורי סולימני פקח מגדל צדק רשות הטבע והגנים

"ממתינים לעדכון מצד החברה, אך טרם יצרו איתנו קשר"

אחד הזוכים בפרויקט: "הדבר היחיד ששמענו ממנה היא שיחה מוקלטת, שבה נציגת המכירות של החברה מאשרת עם אחד הרוכשים את הפרטים, אבל לא ידוע לנו מהי המשמעות המעשית בכל הנוגע לתאריך האכלוס - והאם ישנו חשש שחלק מהפרויקט יבוטל כעת"

"זכינו בהגרלת מחיר למשתכן בחודש ינואר האחרון, ורק לפני כחודשיים הגענו לבחור דירה לרכישה. בחרנו דירת 4 חדרים במחיר של כ-1.3 מיליון שקל, ותאריך האכלוס שעליו דובר הוא פברואר 2021", מספר אחד הזוכים לוואלה! נדל"ן. לדבריו, "חברת גינדי החזקות חופרת במקום כבר מספר חודשים, וכעת, על פי מה שאנחנו מבינים, העבודות נעצרו כליל בבניינים 1-2".

עוד הוא מוסיף כי "אנחנו ממתינים לעדכון מצד החברה, אבל טרם יצרו איתנו קשר. הדבר היחיד ששמענו ממנה היא שיחה מוקלטת, שבה נציגת המכירות של החברה מאשרת עם אחד הרוכשים את הפרטים, אבל לא ידוע לנו מהי המשמעות המעשית בכל הנוגע לתאריך האכלוס - והאם ישנו חשש שחלק מהפרויקט יבוטל כעת".

הפרויקט שמקימה החברה, המכונה "גינדי בייסיק", כולל 9 בניינים בני 8-10 קומות עם 320 יחידות דיור: דירות גן, דירות 3 חדרים, דירות 4 חדרים ודופלקסים. הוא ממוקם בפסגות אפק, שכונת מגורים חדשה במזרח ראש העין, המשתרעת על פני כ-3,000 דונם ומתוכננת לכלול כ-15 אלף בתי אב.

מחברת גינדי החזקות טרם נמסרה תגובה.

מרשות העתיקות נמסר כי "השטח שבו נמצאה מערת הנטיפים מצוי בתחומי אתר עתיקות מוכרז. בימים הקרובים יבוצעו במערה בדיקות של רשות הטבע והגנים, המרכז לחקר מערות ורשות העתיקות על מנת לבדוק את המערה וכן לקבוע האם קיימים בה שרידים ארכיאולוגיים.על רקע זה, הופסקה לעת עתה פעילות היזם. הערכת מצב תיעשה בתום הבדיקה המדעית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully