וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של 13 מיליון שקל לגיא מונסונגו בגין עבירות על חוק המכר

26.11.2017 / 19:03

לאחר שביצע שורה של עבירות על חוק המכר השית משרד השיכון קנס מינהלי חסר תקדים על איש הנדל"ן גיא מונסונגו. גלנט: "חשוב שהציבור ידע - עברייני חוק המכר מטופלים"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: עוד פרשת נדל"ן שהסעירה את המדינה)

קנס חסר תקדים על סך 13 מיליון שקל הושת על איש הנדל"ן גיא מונסונגו בגין שורת עבירות על חוק המכר, אותן ביצע החל משנת 2016 באמצעות ארבע חברות אשר עמד בראשן. מדובר בקנס הגבוה ביותר הניתן על ידי משרד הבינוי והשיכון בתחום חוק המכר.

התיקון לחוק המכר דירות – הבטחת השקעות של רוכשי דירות, שנכנס לתוקף ב-2008, מגדיר תנאים עבור מוכרי דירות חדשות, ומחייב אותם במספר צעדים במעמד מכירת הדירה, במטרה להגן על רוכשי הדירות. על פי החוק, המוכר מחויב לדווח לממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון על ביצוע עסקת מכירת הדירה. בנוסף, החוק קובע כי אסור לגבות מעל 7% משווי הדירה מבלי להעניק ערבויות לרוכש הדירה, לרבות ערבות בנקאית או מתן הערת אזהרה על הנכס, וזאת על מנת להבטיח את כספו של הרוכש. כמו כן, על המוכר ליידע את הרוכש בקיומו של חוק המכר, ובכך, למעשה, רוכש הדירה יהיה מודע לזכויותיו.

מונסונגו לא דיווח על מכירת הדירות, גבה כספים מרוכשי הדירות מבלי לספק ערבויות על הכספים וכן לא יידע את הקונים על קיומו של חוק המכר. הקנס המצטבר, על סך 13 מיליון שקל, כבר נשלח לארבע החברות שניהל מונסונגו, נגדו גם הוגש כתב אישום לאחרונה.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט אמר כי "מדובר בקפיצת מדרגה בכל הנוגע לטיפול במקרים של עבירות מסוג זה. אנו נחושים למגר את תופעת עבריינות הנדל"ן ולייצר הרתעה. חשוב שהציבור ידע - עברייני חוק המכר מטופלים, לא רק ברמה הפלילית אלא גם בפן המינהלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully