וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מטה הדיור: "אין בעיית תשתיות בארץ - חוץ מתחבורה ציבורית"

22.11.2017 / 15:17

בכנס נדל"ן בתל אביב טען אביגדור יצחקי כי ניתן להמשיך לבנות דירות חדשות: "אם נוסעים עוד קילומטר במשך שנה אחת, זה גם בסדר ולא קרה כלום". יו"ר הרשות להתחדשות עירונית, חיים אביטן, דיבר לראשונה מאז נבחר לתפקיד: "הדייר זה הדבר הכי חשוב"

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: מפגינים בפתח תקווה מתעמתים עם אביגדור יצחקי סביב תוכנית הבנייה בסירקין)

"בניגוד למה שאומרים, אין בעיה בתשתיות במדינה - חוץ מתחבורה ציבורית. יש תשתיות, ואם לא - אז עושים תשתיות, ואת החשמל והמים והביוב והתקשורת וגני הילדים יש בסוף. אם נוסעים עוד קילומטר במשך שנה אחת, זה גם בסדר ולא קרה כלום. הבעיה העיקרית שלנו היא תחבורה, כי מה לעשות - קל לקנות היום מכונית במדינת ישראל, ונשפכות כל שנה בין 250-300 אלף מכוניות. כולם צריכים לצאת מהמדינה כדי שיהיה להם איפה לנסוע ואיפה לחנות".

דברים אלה אמר היום (רביעי) ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, שהשתתף בכנס התחדשות עירונית בתל אביב, שערך עו"ד משה טרספולסקי, שותף בכיר ואחראי על תחום התחדשות עירונית במשרד משה נסים, רינקוב, סנדרוביץ'. יצחקי התייחס לביקורת שהופנתה נגדו בחודשים האחרונים לגבי תוכניות בנייה רחבות היקף שקיבלו אישורים בהליך מזורז. "כבישים ומחלפים לא באמת פותרים, וגם הביצוע לקוי - ובסוף מה עשית? העברת את הפקק לצומת הבאה. לכן הפתרון הנכון הוא תחבורה ציבורית", טען.

אביגדור יצחקי ראש מטה הדיור בכנס התחדשות עירונית. יח"צ,
ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי/יח"צ

לטענתו, "מדינת ישראל לא השכילה לעשות תחבורה ציבורית כמו שצריך, על מנת לבטל את הצורך של 3 ו-4 מכוניות לכל משפחה במקרה הטוב. אנחנו בפיגור בעניין הזה, ונעשה מאמץ אדיר להשיג את הפיגור. אבל בגלל זה לא לבנות דירות ולאנשים לא יהיה איפה לגור? זה לא נראה לי רציני".

"איפה עוד יש לנו עבודה?", המשיך יצחקי, "נושא אחד זה היתרי הבנייה - שעוד לא הצלחנו להשתלט עליהם. ניסינו למחשב את התחום, והמחשב רק עשה ההיפך והאט תהליכים, אבל לאט לאט יתרגלו אליו. הדבר השני זה ההתחדשות העירונית - ועל זה אנחנו עובדים. בסופו של דבר זה קשור בראש העירייה ובראש המועצה. קשה לא להתמודד עם בעיות ויותר קל להגיד 'הממשלה הממשלה'. ברמת גן לא צריך ממשלה, בחולון לא צריך בממשלה כמו שברעננה לא צריך".

ראש הרשות להתחדשות עירונית חיים אביטן בכנס. אבי בהרי,
יו"ר הרשות להתחדשות עירונית, חיים אביטן/אבי בהרי

"בשלב מסוים יאזלו הקרקעות הפנויות"

גם חיים אביטן, יו"ר הרשות להתחדשות עירונית, התייחס לנושא ודיבר לראשונה מאז נבחר לתפקיד. "אמנם אני רק חודש בתפקיד, אך מרגיש שאני פה כבר שנה-שנתיים", אמר בפתח דבריו והדגיש כי "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית היא לא סתם סיסמא - זאת אמירה ביצועית. תכנון ובנייה לא מתחילים היום ומסתיימים מחר - זה תהליך. הבעיה היא שכיום יש חוסר ודאות בתחום, גם אצל היזמים, ובלי ודאות אי אפשר להרים בניין אחד".

לדבריו, "אחד הדברים החשובים בתחום הזה, ואני מכיר אותו גם כראש רשות מקומית לשעבר (לשעבר ראש עיריית חדרה - ה.צ) הוא הדייר". הוא הכריז כי בחודשים הקרובים יוקם אגף נוסף ברשות שיהיה מיועד לדיירים. "הנושא של ההתחדשות העירונית הוא הדבר הבא של מדינת ישראל. אנחנו מדינה קטנה ובשלב מסוים יאזלו לנו קרקעות פנויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully