וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "ב-2018 נכפיל את הבנייה; יש בלימה במחירי הנדל"ן"

22.11.2017 / 13:00

שר הבינוי והשיכון אמר בכנס נדל"ן בתל אביב כי בשנה הקרובה יהיו פי 2 התחלות בנייה לעומת 2014. מנכ"ל משרד השיכון: "יש מקום להתחדשות עירונית גם בפריפריה"

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: הריסת מבנה במסגרת פרויקט תמ"א 38 ברמת גן)

"מי שרוצה להוסיף לגור בבית מזהב שיוציא כסף - אבל דירה בישראל ללא רכיב הקרקע צריכה לעלות 700 אלף שקל לא יותר. כל השאר זה רווח לקבלן או למדינה. במשך שנים העלו את מחירי הקרקע והאזרח שילם. את זה אנחנו בולמים. ב-2018 יהיו, להערכתי, פי 2 התחלות בנייה ממה שהיו ב-2014". כך אמר היום (רביעי) שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בכנס השנתי להתחדשות עירונית שערך עו"ד משה טרספולסקי, שותף בכיר במשרד משה נסים רינקוב, סנדרוביץ, בתל אביב.

גלנט התייחס למשבר הדיור ואמר כי "כולם מבינים שבחצי השנה האחרונה יש בלימה במחירי הדיור. יש עליות וירידות של 0.5% - אבל בסופו של דבר, תוכנית מחיר למשתכן, שנוח לאנשים רבים לתקוף אותה, מכניסה לשוק עשרות אלפי יחידות בשנה במחיר שמוזל ב-20%-30%. התוצאה של התהליך הזה היא שבשבוע הבא נכניס עשרות משפחות לדירות בעפולה שעלו 700 אלף שקל. חלק 660 אלף שקל חלק 750 אלף שקל – וזאת לעומת דירות ליד שעלו מיליון שקל".

יואב גלנט בכנס השנתי להתחדשות עירונית, 22.11.2017. ששון תירם,
שר השיכון יואב גלנט/ששון תירם
"אנחנו רוצים להגיע למצב שבו כשליש מהבנייה במדינה תהיה בהתחדשות עירונית בשנת 2048"

שר השיכון התייחס לסוגיית ההתחדשות העירונית וציין כי "יש לנו סדר גודל של 155 אלף יחידות דיור הנמצאות בתוכניות מאושרות; ועוד כ-50 אלף יחידות דיור בתכנון בהתחדשות עירונית. יש לנו היתרי בנייה ב-40 מתחמים וכ-10,000 יחידות דיור בתכנון. אנחנו רוצים להגיע למצב שבו כשליש מהבנייה במדינה תהיה בהתחדשות עירונית בשנת 2048".

גם חגי רזניק, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, התייחס להתחדשות עירונית והדגיש כי יש מקום לקידומה גם באזור הפריפריה. לדבריו, "התחדשות עירונית היא בשורה חברתית. ביוזמת השר וסגנו אנו מקדמים מחדש את נושא שיקום שכונות. קיימת חפיפה בין האזורים המשוועים לתהליכי התחדשות עירונית - תהליך האצה של התחדשות עירונית לא יבוא רק מהרגולטור".

"מה הפוטנציאל?", המשיך רזניק, "מספיק שתראו מה קורה באזור השרון, בטבעת השנייה של גוש דן. היום פוטנציאל ההתחדשות העירונית שם תומך בתהליך היוממות בגוש דן. ההאצה של התחדשות עירונית ברמה הארצית תבוא מהמשולש: ממשלה, רשויות מקומיות ותושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully