וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמר החוזה עם השוכרים? כך תדאגו שהדירה לא תעמוד ריקה

מיקי גליה

29.11.2017 / 8:25

כאשר מתחלפים דיירים בנכס שהשכרתם כדאי לדאוג למעבר כמה שיותר חלק בין השוכרים העוזבים לשוכרים החדשים - כי דירה שעומדת ריקה גורמת להפסד כספי רב. למה צריך לדאוג? מדריך

מערכת וואלה!

(בווידאו: יעל דראל מסכמת את השנה החולפת בשוק השכירות באולפן וואלה! NEWS)

הסתיים חוזה השכירות בדירה שהשכרתם והשוכרים הודיעו כי הם לא מעוניינים להאריך את החוזה. עכשיו צריך למצוא שוכרים חדשים ולבצע את ההחלפה בין הדיירים. איך עושים זאת ועל מה יש לשים דגש? לפני שמתחילים בהליך מציאת דייר חדש והכנת הדירה, הנה מספר טיפים כיצד תמקסמו את התשואה לנכס שברשותכם.

עשו סקר שוק

כשמוציאים נכס להשכרה מומלץ לעשות סקר שוק קצר כדי לדעת מה מצב היצע הנכסים הדומים לנכס שלכם בעיר בכלל, ובשכונה שלכם בפרט. לכמות הנכסים המוצעים להשכרה ישנה השפעה מיידית על המחיר וחשוב שתהיו מעודכנים במחיר הריאלי נכון למועד ההשכרה. הדבר יכול לעזור לכך שהנכס שלכם יושכר בזמן (ולא יעמוד ריק) ובמחיר הטוב ביותר לאותה תקופה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

דאגו שהנכס יושכר תמיד

נכס שאינו מושכר גורם לבעליו הפסד כפול. ראשית הוא אינו מכניס את שכר הדירה (כסף) ושנית, הבעלים צריך לשלם את ההוצאות השוטפות הקיימות (ארנונה וועד). נכס לא מושכר מוריד את התשואה.

היו חכמים ולא צודקים

קורה שהיצע הדירות באזורכם משתנה עקב מסת בנייה והתחרות בין בעלי הדירות גורמת לירידת מחירים. היו חכמים ואל תתעקשו על המחיר ההיסטורי שקבלתם, השכירו את הדירה במחיר נמוך יותר. זה עדיף על המצב שהנכס לא יושכר כלל.

דאגו לכך שהדירה תוצג לשוכר הפוטנציאלי כשהיא נקייה, מסודרת, צבועה, נעימה ומזמינה. כזאת שהשוכר הראשון שיגיע ירצה בה ויסכים למחיר שבקשתם. שמרו על הנכס במצב תקין אל תדחו תיקונים נדרשים, כיוון שהם לא נעלמים. נהפוך הוא, הם רק יחמירו ויעלו בסופו של דבר הרבה יותר.

פרסום הנכס

פרסמו באתרי האינטרנט המובילים וכן ברשתות החברתיות, ולא רק בעמוד הפייסבוק שלכם. ישנן הרבה קבוצות בפייסבוק של דירות להשכרה – פרסמו שם. תלו שלט על הנכס, או שתסכמו עם משרד תיווך שיעשה את כל האמור לעיל עבורכם.

הכנת הנכס לפני הצגתו

כשאתם צריכים להציג את הדירה כשעדיין גרים בה הדיירים הוותיקים, כדאי לשוחח איתם כדי שישתפו פעולה ויסדרו אותה לפני הגעתכם

באופן כללי רצוי להראות את הדירה כשעדיין גרים בה אנשים. למרות שלבעל הנכס אין שליטה על מצב הדירה מבחינת ניקיון, סדר ואסתטיקה, אבל המצב הזה עדיף מאשר להראות דירה ריקה. דירה ריקה נותנת תחושה של קרירות ונראית פחות טוב. זו הסיבה שקבלן מכין דירה לדוגמא.

כשאתם צריכים להציג את הדירה כשעדיין גרים בה הדיירים הוותיקים, כדאי לשוחח איתם כדי שישתפו פעולה ויסדרו אותה לפני הגעתכם. כמו כן, בקשו מהם שהתריסים וחלונות בדירה יהיו פתוחים כשאתם מגיעים עם הדיירים החדשים, כדי שהדירה תהיה מוארת ומאווררת. בימי הקיץ החמים בקשו שיפעילו את המזגן כדי שיהיה נעים בדירה. במידה והדירה ריקה, הגיעו מספר דקות לפני הדיירים הפוטנציאליים ועשו זאת בעצמכם.

מתווכים תיוון השכרת דירה. ShutterStock
חשוב להראות דירה נקייה ומזמינה/ShutterStock

תיעוד מצב הנכס ורישום מונים

אלו עניינים טכניים פשוטים והכרחיים. כאשר מצאתם שוכרים חדשים לדירה, הדבר הראשון שיש לעשות הוא סריקה ותיעוד של מצב הדירה.

ביום מסירת הדירה, מומלץ לעבור עם הדיירים היוצאים/נכנסים כשהדירה ריקה, מאחר והכי נוח לראות פגמים בדירה כשהיא ריקה ולהכין רשימת ליקויים. מומלץ גם לצלם את הדירה. במידה וישנם ליקויים, הקפידו לתקן ולא להזניח, כדי לשמור על הדירה במצב טוב ותקין. במידה ומצאתם ליקויים (שלא יתוקנו) רישמו אותם, כדי למנוע ויכוחים במסירה העתידית וכדי שביום השבת הדירה לא יהיו חילוקי דעות לגבי מה שהיה ומה צריך להיות בה.

כדי להיות יעילים בקשו מהדיירים שעוזבים להביא את החשבונות של הרשויות השונות (חשמל, גז, מים וארנונה), כיוון ששם רשומים כל הפרטים שידרשו מכם. קיראו ורישמו את מוני השעונים השונים. התקשרו לרשויות השונות, כדי לוודא שהדייר הישן משלם את חובו לרשות עד קריאת המונה והדייר החדש נרשם במקומו, תוך העברת פרטיו האישיים ואמצעי תשלום להמשך. ברוב הרשויות ניתן לבצע את פעולת רישום הדייר החדש בטלפון.

הכותב הוא מנכ"ל האוסמנג'ר ניהול נכסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully