וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה והאוצר סיכמו: שכר מפקחי הבנייה יעלה

19.11.2017 / 16:51

על פי הסיכום אליו הגיעו השר חיים כץ והממונה על השכר באוצר, יעלה שכר המפקחים בכ-3,500 שקל ויאוישו 22 תקנים נוספים שלא אוישו עד כה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר הרווחה חיים כץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר העבודה והרווחה, חיים כץ, הודיע היום (ראשון) כי סיכם עם הממונה על השכר במשרד האוצר, ערן יעקב, ונציבות שירות המדינה כי שכר מפקחי הבטיחות בענף הבנייה יעלה ב-3,500 שקל ובסיס השכר של מפקח ינוע בין 17,985-10,347 שקל בחודש. השר הודיע על הסיכום בפגישה שקיים עם מפקחי מנהל הבטיחות במשרדו.

עדכון השכר יכנס לתוקף החל מ-1 בדצמבר. במקביל, משרד העבודה והרווחה יחל בהליך איוש 22 תקנים פתוחים העומדים לרשותו, שלא אוישו עד היום בשל תנאי השכר הנמוכים, וזאת במטרה לחזק את מערך אכיפת תקנות הבטיחות באתרי הבנייה.

כץ אמר כי "אני מודה לממונה על השכר ולנציבות שירות המדינה שנענו לבקשתי. הסרנו מכשול משמעותי בדרך ליצירת מערך הרתעה אפקטיבי בקרב קבלנים, וקביעת סטנדרט בטיחות גבוה בענף הבנייה. עדכון רמות השכר יביא לתגמול ראוי של המפקחים, שהם חוד החנית במאבק נגד תאונות העבודה ויסייע לנו בגיוס כוח אדם איכותי".

"לא מעוניינים לעבוד בשביל 5,000 שקל"

בינואר 2018 ייכנסו לתוקפן תקנות חדשות במסגרתן יוטלו לראשונה עיצומים אישיים על קבלנים בגובה של עד 35,740 שקל בגין כל עבירת בטיחות וקנס כספי ינתן למנכ"ל שלא יפעל לתיקון הליקויים. במקביל פנה כץ בבקשה נוספת לאוצר להצמדת כלי רכב לכל מפקח או לממן את הוצאות הרכב למפקחים.

ההסכמות על העלאת השכר מגיעות לאחר שבחודש האחרון התנגד משרד האוצר להעלאת שכר המפקחים באתרי הבנייה. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, שר הרווחה כינס את ראשי מינהל הבטיחות ומפקחי הבנייה לפגישת עבודה והיערכות לקראת כניסתם לתוקף של עיצומים אישיים. בתיאום עם יו"ר הוועד, הורה השר כץ למפקחים להכריז על סכסוך עבודה, עד אשר משרד האוצר יסכים להיטיב את תנאי עבודתם.

עד כה נהרגו 30 בני אדם בתאונות עבודה. זהו צעד חשוב של שר העבודה והרווחה, חיים כץ, להעלאת שכרם של מפקחי העבודה, שכן עד כה היו 22 תקנים לא מאוישים של מפקחים באתרי בנייה, אך איש לא הגיש את מועמדותו מאחר שתנאי העסקה נחשבים לירודים. על פי בכירים במשרד הרווחה, "אף מהנדס לא מעוניין להגיע ולעבוד תמורת שכר של 5,000 שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully