וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנות היהודית גייסה 600 מיליון שקל ל-2,650 יחידות דיור ציבורי

19.11.2017 / 13:03

מדובר בגיוס חוב מקבוצת הראל שיאפשר להשלים את המימון הנדרש לבניית פרויקט דיור ציבורי שבו שותפים גם משרדי השיכון והאוצר וחברת עמיגור. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! נדל"ן, תוכניות במסגרת המיזם כבר יצאו לדרך באשקלון, אשדוד ובת ים

דיור ציבורי. שי מכלוף, עומר מירון, שי מכלוף
מתחם דיור ציבורי/שי מכלוף, שי מכלוף, עומר מירון

הסוכנות היהודית הודיעה היום (ראשון) על גיוס חוב בהיקף של כ-600 מיליון שקל מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, להשלמת המימון הנדרש לבניית פרויקט דיור ציבורי שבו שותפים גם משרדי השיכון והאוצר וחברת הדיור הציבורי עמיגור (חברה-בת של הסוכנות).

במסגרת הפרויקט צפויות להיבנות כ-2,650 יחידות דיור חדשות בהיקף כולל של כ-1.5 מילארד שקל, במימון משותף של משרד הבינוי והשיכון ושל הסוכנות היהודית ושותפיה בקהילות היהודיות ברחבי עולם. יצוין כי משרד יגאל ארנון ושות', ייצג את הסוכנות היהודית ומשרד מ. פירון ושות', ייצג את חברת הראל.

במסגרת התוכנית, הדירות יושכרו בשכירות ארוכת טווח לקשישים, זכאי סיוע משרד הבינוי והשיכון ומשרד הקליטה, תמורת דמי שכירות שלא יעלו על כ-300 שקל בחודש. עמיגור תנהל את הקמת המבנים ואת הפעלתם לתקופה של 40 שנה לפחות.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! נדל"ן, תוכניות בנייה ראשונות במסגרת המיזם כבר יצאו לדרך, לאחר שתוכנית של מינהל התכנון לבניית 417 דירות באשקלון הופקדה ביוזמת הסוכנות היהודית, ותוכניות דומות מקודמות באשדוד ובבת ים.

לדברי נתן שרנסקי, יו"ר הסוכנות היהודית, "מדובר בצעד חשוב לפתרון מצוקת הדיור הציבורי בקרב אוכלוסיות עולים וקשישים. הקהילות היהודית בחו"ל זיהו שמדובר בסוגיה חברתית מרכזית והן נרתמו, מתוך תחושה של ערבות הדדית, לסייע למדינת ישראל לקדם פתרונות משמעותיים בהיקף שטרם נראה כמותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully