וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה נמכרה דירה אחרי תמ"א 38 בשכונה מבוקשת בחיפה?

16.11.2017 / 9:00

דירת 118 מ"ר מיד שנייה בשכונת אחוזה עם מרפסת, מעלית וחניה מקורה נמכרה במחיר נמוך מזה שביקש בעל הבית. האם העסקה משתלמת? בדיקת אתר מדלן עבור וואלה! נדל"ן

מבט לחיפה מחוף קריית חיים, אפריל 2015. ראובן קסטרו
חיפה/ראובן קסטרו

לפני מספר חודשים נמכרה ברחוב ד'ישראלי 23 בשכונת אחוזה בחיפה דירת 5 חדרים ב-2.46 מיליון שקל, כאשר המחיר המבוקש עמד על 2.6 מיליון שקל. מדובר בדירה בשטח של 118 מ"ר עם מרפסת בשטח של 14 מ"ר, מעלית וחניה מקורה. הדירה ממוקמת בקומה 3 מתוך 6 קומות בבניין שעבר לאחרונה תמ"א 38/1 (מסלול חיזוק ותוספות).

מחיר העסקה במונחים של מ"ר הוא 20,847 קלים. מחיר זה נמוך במעט מהמחיר הממוצע לדירת 5 חדרים חדשה בשכונה, שעמד בשנה האחרונה על 21,100 שקלים למ"ר. את הסיבה לפער הקל ניתן לייחס לעובדה שלא מדובר בדירה חדשה אלא בדירה קיימת - שהורחבה ושופרה במסגרת התמ"א. לשם השוואה, מחיר ממוצע לדירת 5 חדרים מיד שנייה בשכונה עמד בשנה האחרונה על כ-17 אלף שקל למ"ר. כלומר, תהליך התמ"א שהדירה עברה ממקם אותה בטווח המחירים של דירות חדשות בשכונה.

לדברי מירי סלילת ממשרד סנצ'ורי 21 גולד חיפה/נשר, שסגרה את העסקה, "מדובר באזור מבוקש שעובר התחדשות עירונית במסגרת פינוי בינוי ותמ"א 38. לדירה הגיעו לא מעט לקוחות עקב הקרבה לבתי ספר, למרכז חורב ולרחוב שדרות מוריה המהווה ציר ראשי. הקונים, כמו רבים באזור זה, הם מצמצמי דיור מאזורים סמוכים, שרוצים ליהנות מהקרבה לציר הראשי - ויחד עם זאת, לחיות באזור שקט וחדש. מטרת הקנייה היא למגורים, ואילו המוכרים הם יורשים שירשו דירה בבניין ישן, ובמסגרת הסכם התמ"א קיבלו דירה גדולה ב-25 מ"ר, מרפסת, מעלית, חניה מקורה ובניין עם תשתיות חדשות וחזות חדשה".

סלילת מוסיפה כי "אני מוצאת עניין רב בעבודה באזור זה של שכונת אחוזה והרחובות המסתעפים ממנה. הביקוש הגבוה מצד אוכלוסיית הגיל השלישי לדירות גדולות ושטוחות עם גישה נוחה וחניה מקורה, הרחוב שעובר שיפוץ כללי, הנגישות לתחבורה ציבורית ומיקום שהוא במרחק הליכה ברחוב מישורי מציר ראשי עם בתי קפה, חנויות בוטיק ומרכז קניות - כל אלו מעלים את הביקוש לדירות באזור זה. כמו כן הרחוב צופה ברובו לנוף צפון מזרח".

עוד באותו נושא

מבצע מע"מ ארצי בענף המקרקעין: העלמות מס של עשרות מיליוני שקלים

לכתבה המלאה

על הסביבה

לדברי רם גפן, חוקר שכונות באתר מדלן, "שכונת אחוזה נחשבת לאחת השכונות האיכותיות בחיפה, עם מדדים חברתיים גבוהים, מגוון מוסדות חינוך ברמה גבוהה, אפשרויות מסחר מגוונים וקרבה לצירי תחבורה מרכזיים. בעקבות זאת, השכונה הפכה למוקד התחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38, אשר נותנת מענה מהיר יחסית לביקוש הגדל בה".

עם זאת, הוא מדגיש כי "כדאי לקחת בחשבון שריבוי פרויקטים של תמ"א 38 עלול ליצור עומסים על התשתיות הקיימות, כדוגמת עומסי תנועה וצפיפות, עובדה שעלולה להפוך אותה משכונה בעלת אופי שקט לשכונה סואנת ורועשת".

לדבריו, "גם מבחינת אפשרויות בילוי ופנאי, נהנים תושבי השכונה מקרבה לשדרות מוריה החוצות את השכונה, בהן ניתן למצוא מספר בתי קפה ומסעדות. עם זאת, סצנת הבילויים בשדרה דועכת בשנים האחרונות, בין היתר עקב ההשקעה של עיריית חיפה בפיתוח העיר התחתית כאזור בילוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכמה נמכרו דירות יד שנייה ודירות חדשות בשכונה?

בלוח מדלן מוצעת למכירה ברחוב הים התיכון דירת 3 חדרים מיד שנייה בשטח של 80 מ"ר תמורת 970 אלף שקל. הדירה עברה שיפוץ כללי לפני כ-3 שנים וממוקמת בקומה 3 מתוך 3 קומות.

ברחוב אסף הרופא 43 מוצעת למכירה דירת 4 חדרים מיד שנייה בשטח של 100 מ"ר תמורת 1.5 מיליון שקל. הדירה במצב שמור, עם חניה, ממוקמת בקומה 1 מתוך 3 קומות בבניין עם מקלט.

ברחוב יוסף שכטר 37 מוצעת למכירה דירת דופלקס-גן חדשה בשטח של 160 מ"ר תמורת 3.4 מיליון שקל. הדירה ממוקמת בבניין בבנייה ברחוב שקט ללא מוצא, ויש לה גינה בשטח של 155 מ"ר, 2 חניות ומחסן.

אשר לעסקאות אחרונות בשכונה, לפי לוח מדלן, לפני כ-3 חודשים נמכרה בשדרות סיני 20 דירת 3 חדרים מיד שנייה בשטח של 45 מ"ר תמורת 1.5 מיליון שקל. הדירה בקומת קרקע מתוך 3 קומות בבניין שנבנה בשנות ה-50 של המאה הקודמת.

לפני כחודשיים נמכרה ברחוב הרופא 62 דירת 5 חדרים מיד שנייה בשטח של 114 מ"ר תמורת 1.82 מיליון שקל. הדירה בקומה העליונה בבניין בן 8 קומות שנבנה בשנות ה-90 של המאה הקודמת.

בחודש אוגוסט נמכרה ברחוב שוהם 7 דירת 5 חדרים חדשה בשטח של 117 מ"ר תמורת 2.3 מיליון שקל. הדירה בקומה 2 מתוך 7 קומות בבניין חדש שקיבל היתר בנייה לפני כחצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully