וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נפלו פגמים בהליך התכנון של שדה התעופה החדש? הכנסת תדון

16.11.2017 / 8:22

ביום ראשון צפויה ועדת הפנים והגנת הסביבה לדון בתוכנית להקמת שדה תעופה חדש במקום זה שבהרצליה, המצויה בשלבי תכנון מתקדמים: "התכנון מתקדם למרות אזהרות החמורות של רשות הטבע והגנים". בסוף השבוע יפגינו תושבים בעמק חפר נגד התוכנית

אגמון עמק חפר, אחד האתרים בו נבחנת אפשרות לבניית שדה תעופה חדש. מטה המאבק נגד תוכנית שדה התעופה, מערכת וואלה! NEWS
אגמון עמק חפר - אחד האתרים בהם נבחנת הקמת שדה התעופה החדש/מערכת וואלה! NEWS, מטה המאבק נגד תוכנית שדה התעופה

התוכנית להקמת שדה תעופה חדש שיחליף את שדה התעופה בהרצליה, שעליה שוקדת הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל), מצויה כבר בשלבי תכנון מתקדמים; אלא שביום ראשון הקרוב תתכנס ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת לדון בתוכנית - במטרה לבחון האם נפלו פגמים בהליך התכנוני של פרויקט התעופה.

מי שיזמה את הדיון הנוכחי בכנסת היא ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני), שביקשה לקיים אותו בעיקר על רקע החשש כי החלופות שנבחנות צפויות, על פי ההערכות, לגרום לנזק סביבתי.

"לאחרונה פורסם כי הוות"ל מקדמת תכנון להקמת שדה תעופה במקום אלה הפועלים בהרצליה ובשדה דב בתל אביב. כל שלוש החלופות שנבחנות כעת (חדרה, חרוצים ובית הלוי), הן בסמוך לאתרי קינון של ציפורים, בליבן של ריאות ירוקות, ובצמוד לשמורות טבע. תכנון שדה התעופה מתקדם, למרות אזהרותיה החמורות של רשות הטבע והגנים. אזהרותיה של הרשות מתייחסות הן לפגיעה בסביבה ובערכי טבע, והן לאור החשש מתאונות אוויריות שייגרמו - ברמת סבירות גבוהה - כתוצאה מהסמיכות לאזורי הקינון", ציינה בפנייתה ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין.

"עוד פורסם כי מתכננת מחוז מרכז במנהל התכנון מתריעה באופן פומבי על פגמים חמורים בהליך התכנוני של שדה התעופה. לאור חשיבות הנושא והסכנות הבלתי הפיכות של התהליך, אבקש לדון בנושא בדחיפות", כתבה.

40 חלופות לשדה התעופה נבחנו בשנה וחצי האחרונות

מאבקן של הרשויות המקומיות שבשטחן עשוי להיבנות שדה התעופה החדש אינו שוקט. במועצה האזורית עמק חפר צפויים לקיים בסוף השבוע אירוע משותף עם מטה המאבק נגד הקמת שדה התעופה, תחת הכותרת "בעמק חפר רק ציפורים ממריאות"

כפי שפורסם לפני כשבועיים בוואלה! נדל"ן, מי שיזם את התוכנית להקמתו של שדה התעופה החדש היא רשות שדות התעופה. תוכנית זו מקודמת באמצעות הוות"ל, ובמסגרתה נבחנו בשנה וחצי האחרונות למעלה מ-40 חלופות. נכון להיום, החלופות המובילות להקמתו של השדה החדש הן אתר עין ורד, אתר שני בסמוך למושב בית הלוי בעמק חפר, וחלופה שלישית במזרח חדרה.

עם זאת, תוכנית זו מקודמת במקביל לעדכונה של תמ"א 15 - תוכנית המתאר הארצית לשדות תעופה - ואם לשפוט על פי הדיונים האחרונים שהתקיימו בנושא, הרי שנכון להיום למדינת ישראל חסרים נתונים מעודכנים אודות צרכי התעופה הלאומיים. זאת ועוד, אף לא אחת מהחלופות, שנבחנות כרגע במסלול הוות"לי של שדה התעופה החדש, נמצאת במסגרת האפשרויות הקיימות בתוכנית הארצית - שאמורה להסדיר את כל אתרי התעופה בישראל.

שדה התעופה החדש צפוי, כאמור, להחליף את שדה התעופה בהרצליה - שפועל נכון להיום באופן בלתי חוקי (ללא תוכניות מאושרות וללא היתר בנייה), ועל פי התכנון ייסגר בשנת 2018. שדה התעופה בהרצליה משמש כיום לצרכים אזרחיים (בית ספר לטיסה ומנחת לבעלי מטוסים פרטיים) וכן לצרכי ביטחון וחירום - ועם פינויו אמור השטח לשמש להקמתן של אלפי דירות חדשות.

בתוך כך, מאבקן של הרשויות המקומיות שבשטחן עשוי להיבנות שדה התעופה החדש אינו שוקט. במועצה האזורית עמק חפר צפויים לקיים בסוף השבוע אירוע משותף עם מטה המאבק נגד הקמת שדה התעופה, תחת הכותרת "בעמק חפר רק ציפורים ממריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully