וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם ראשון לחברת ענק סינית לביצוע פרויקט מגורים בישראל

13.11.2017 / 10:50

שנה לאחר בחירת 6 חברות ביצוע על ידי משרדי האוצר והשיכון, במסגרת קול קורא שפרסמו להבאת חברות זרות לארץ, חתמה חברת קרסו נדל"ן הסכם עם ענקית הבנייה הסינית BCEG, לביצוע פרויקט מגורים בקריית אונו. בשלב הראשון יגיעו 100 פועלים מסין בלבד

צילום: יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: העורכת הכלכלית של וואלה! NEWS, הילה ציאון, מדווחת למהדורה המרכזית על חתימת הסכם ראשון עם חברת בנייה סינית בישראל)

חברת קרסו נדל"ן חתמה היום (שני) על הסכם ראשון עם חברת ביצוע סינית להקמת פרויקט מגורים בישראל. זאת כשנה לאחר שמשרדי האוצר והשיכון בחרו 6 חברות ביצוע זרות שיוכלו לפעול בארץ, במסגרת קול קורא שפרסמו בנושא. החברה הישראלית בחרה בענקית הבנייה הסינית BCEG להקים פרויקט מגורים חדש בקריית אונו, שצפוי לכלול 742 דירות ב-6 מגדלי מגורים בני 30 קומות.

בשלב הראשון כולל ההסכם, בהיקף של כ-130 מיליון שקל, את בניית המגדל הראשון בפרויקט, שיכלול 129 דירות וכן חניון תת קרקעי בשטח של כ-20 אלף מ"ר. החברה מתכננת לבצע את הבנייה תוך 30 חודשים, כאשר הזמן הממוצע של בניית מגדלים בני 30 קומות בישראל עומד על 36 חודשים. לצדדים אופציה להארכת ההתקשרות להמשך הפרויקט, אולם לדברי מנכ"ל קרסו נדל"ן, דן פרנס, מכיוון שמדובר בפרויקט גדול שיתפרש על פני מספר שנים, עדיין לא בטוח שההתקשרות תימשך.

החברה תחל את פעילותה בארץ, כאמור, לאחר שנבחרה במכרז על ידי משרדי האוצר והבינוי והשיכון במטרה לעצור את עליית מחירי הדיור בארץ. זאת באמצעות הרחבת מאגר חברות הביצוע הגדולות והבאת כוח אדם מקצועי מחו"ל, על מנת לצמצם את מצוקת כוח האדם בענף הבנייה.

החברה הסינית תביא עמה לישראל כ-1,000 עובדים - מנהלים, מהנדסים ועובדים מקצועיים, אולם בשלב זה יגיעו רק כ-100 פועלי בנייה. נזכיר כי במטה הדיור באוצר מנסים מזה תקופה לקדם את הגעתם של כ-6,000 פועלי בנייה סינים לישראל.

דן פרנס מנכ"ל קרסו נדל"ן וצ?נג יונגצ?ון (Chang Yongchun), סגן נשיא BCEG. פרודקטיבי - פתרונות מדיה,
מנכ"ל קרסו נדל"ן וסגן נשיא החברה הסינית חותמים על ההסכם/פרודקטיבי - פתרונות מדיה

"מוכנים לקחת על עצמנו תפקיד של קבלן ראשי בפרויקטים ישראליים"

צ'אנג יונגצ'ון, סגן נשיא BCEG: "אחרי בחינה של יותר מחצי שנה, אנחנו מרגישים מוכנים לקחת על עצמנו תפקיד של קבלן ראשי בפרויקטים ישראליים, וההסכם עם קרסו מהווה את ההתחלה בישראל"

חברת BCEG (Beijing Construction Engineering Group) היא אחת מחברות הביצוע הגדולות בעולם ודורגה ב-2016 במקום ה-43 ברשימת חברות הבנייה הגדולות בעולם. היקף ההכנסות הכולל שלה עומד על מעל 15 מיליארד דולר, מתוכם כ-2 מיליארד דולר ממגזר הבניה למגורים.

החברה בבעלות ממשלתית סינית ועוסקת בתחום הבנייה משנת 1953 עבור מגוון רחב של מגזרים, כדוגמת מבני ציבור, משרדים ותעסוקה, מגורים, שדות תעופה, תשתיות ועוד. החברה מעסיקה כיום כ-20 אלף עובדים באופן ישיר ועוד עשרות אלפי עובדים, הפועלים באתרי הבנייה השונים בסין ובכ-30 מדינות נוספות ברחבי העולם, כדוגמת בריטניה, ארה"ב, אוסטרליה, תאילנד ועוד.

בין הפרויקטים המרכזיים אותם ביצעה החברה ניתן למנות את כיכר טיאן-אן-מן המפורסמת בבייג'ינג. בימים אלו מבצעת החברה פרויקטים כגון בניין חדש עבור עיריית בייג'ינג, שדה התעופה הגדול בעולם בבייג'ינג בעלות של כ-12 מיליארד דולר, מגדל מגורים בן 72 קומות ובגובה של מעל 300 מטרים בבנגקוק בירת תאילנד ועוד.

צ'אנג יונגצ'ון (Chang Yongchun), סגן נשיא BCEG, אמר במסיבת העיתונאים כי "קרסו בחרה בנו כקבלן הביצוע הראשי של הפרויקט בנאות אריאל שרון בקריית אונו, מה שיהיה הבסיס להמשך שיתוף הפעולה הארוך בין הצדדים. מאז הקמת BCEG בשנת 1953, היינו במעמד מוביל בענף הבנייה בסין, וביססנו את פעילותנו ברחבי העולם. אנחנו פועלים במגוון תעשיות אזורים ומדינות. מאז הקמתה, הקימה החברה מבנים בשטח של יותר מ-200 מיליון מ"ר. אחרי בחינה של יותר מחצי שנה, אנחנו מרגישים מוכנים לקחת על עצמנו תפקיד של קבלן ראשי בפרויקטים ישראליים, וההסכם עם קרסו מהווה את ההתחלה בישראל".

פועלים סינים. התאחדות בוני הארץ,
החברה הסינית יכולה להביא לישראל כ-1,000 עובדים, אולם בשלב זה יגיעו רק כ-100 פועלי בנייה/התאחדות בוני הארץ

"החברה הסינית הרשימה אותנו ביכולות המקצועיות"

לדברי פרנס, "בחרנו בחברת BCEG לביצוע פרויקט הדגל שלנו בקריית אונו, לאחר שהחברה הרשימה אותנו ביכולות המקצועיות, באיכות הבנייה, בהקפדה על נהלי בטיחות מחמירים ובזמינות של כוח אדם מקצועי. אנו מאמינים כי זמינות והיקף כוח האדם המקצועי אותו תביא איתה החברה לארץ, יסייעו לקיצור לוחות הזמנים בבניית הפרויקט, ולא יושפעו מהבעיות הקיימות בענף כדוגמת מחסור בכוח אדם, סגר בשטחי יהודה ושומרון, מעבר פועלים בין אתרים וקבלנים וכיו"ב".

בקרסו נדל"ן מבהירים כי המגדלים יבנו על פי כל הסטנדרטים, שיטות הבנייה והתקנים הנהוגים בישראל. לדברי פרנס, "כל קבלני המשנה והספקים של חומרי הגמר, לרבות מטבחים, דלתות, ריצוף, כלים סניטריים ועוד, יהיו חברות ישראליות כמקובל בענף ובפרויקטים אחרים שלנו. נוסף על כך, BCEG תקים בישראל סניף שיטפל בין היתר בכל הקשור לתיאום אדריכלי ושינויי דיירים". הפרויקט ייבנה במתחם רובע אריאל שרון, שעתיד לכלול כ-1,700 יחידות דיור, שטחי מסחר, תעסוקה ופארקים. הוא ממוקם מדרום לאוניברסיטת בר אילן ומצפון מערב לשכונת קריניצי החדשה וכפר אז"ר.

את המו"מ מטעם קרסו הוביל סמנכ"ל ההנדסה רונן לבן, אשר לפני חתימת ההסכם ערך סיור במספר פרויקטים של החברה, ובהם בפרויקט המגורים בבנגקוק אותו בונה החברה בהתאם לשיטות הבנייה המקובלות בישראל. החברה שסייעה בהקמת ותפעול הסניף הישראלי של BCEG, לרבות קישור לכל הגורמים הרגולטוריים והעסקיים בארץ, היא חברת Initiative Israel שבעליה אלירן דובז'ינסקי, משמש גם כמנכ"ל החברה. עו"ד רונן אשר ייצג את החברה הסינית בחתימת ההסכם, קרסו נדל"ן יוצגה על ידי עו"ד נעמה שיף ועו"ד אורלי סמולארז ממשרד עו"ד שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully