וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם במנהטן: מגדל טראמפ היוקרתי מתרוקן מדיירים

21 דירות עומדות ריקות במגדל טראמפ היוקרתי במנהטן. מתחילת מסע הבחירות של הנשיא הנבחר ב-2015 ערך הדירות ירד - וכיום מגיע לשפל המזכיר את המשבר הכלכלי הגדול

מגדל טראמפ, ניו יורק. AP
מגדל טראמפ המוקף באבטחה כבדה/AP

מגדל טראמפ הנחשב לאחד הסמלים המזוהים ביותר עם איש העסקים בדימוס ונשיא ארצות הברית המכהן נקלע לקשיים בימים אלה. במדורי הנדל"ן המקומיים מדווחים על ירידה חדה ברכישות ובשכירות של דירות במגדל המפורסם, כזאת שמזכירה את הנפילה שאירעה במשבר הכלכלי הגדול שהכה בעולם ב-2008.

נכון לימים אלו ישנן 21 דירות (מתוך 58 דירות) המיועדות למכירה ולהשכרה במגדל טראמפ שעומדות ריקות. רק 5 דירות נמכרו מאז טראמפ נכנס לתפקידו וגם הן נמכרו במחירים נמוכים מהשוק שכן, המחיר הממוצע לרגל רבוע (0.09 מ"ר) במגדל טראמפ, שעמד על כ-2,100 דולר, ירד ב-13% משנה שעברה וב-23% מ-2015 (עת טראמפ החל את מסע הבחירות), על פי נתוני המכירות שנאספו על ידי אתר הנדל"ן CityRealty.com.

מחיר המכירה החציוני העומד כיום על 2.2 מיליון דולר - היה הנמוך ביותר מאז 2007. מחירי הנדל"ן במגדל של טראמפ אינם עומדים בקנה אחד עם שאר הנכסים המוצעים למכירה בניו יורק. לשם השוואה, מחיר המכירה החציוני ליחידות דיור בכל מרכז מנהטן גדל ב -5.6% מאז 2015, על פי נתוני סוכנות הנדל"ן בראון האריס סטיבנס, בנוסף, המחירים למטר רבוע עלו גם הם ב -3%.

לקריאה נוספת:
300 אלף דירות מוזלות: תוכנית ענק לדיור בר השגה בניו יורק
בכמה תושכר השגרירות הדימיונית של ג'ון לנון בניו יורק?
אולם כדורסל ונוף פנורמי לנהר: הדופלקס החדש של הזוג אובמה

קרטון בדמות המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ מול מגדלי טראמפ, ניו יורק, 7 בנובמבר 2016. רויטרס
מפגינים שמרבים לפקוד את כניסת המבנה/רויטרס

דוברת ארגון טראמפ, שמנהלת את הקונפיגור במגדל טראמפ, מסרה בשבוע שעבר ל"וול סטריט ג'ורנל "כי ניתן לייחס את התמורות במחירים לירידות שערים של השנה ב"שוק היוקרה כולו".

דיירי הבניין ואורחיהם המגיעים למגדל המתנשא לגובה של 202 מ' במרכז מנהטן נדרשים לעבור מערך אבטחה מוקפד בסגנון שדה התעופה על ידי השירות החשאי. גם אלו שרק מעוניינים לרכוש קפה בסניף הסטארבקס השוכן בקומה השנייה של המגדל נאלץ להעביר את התיק האישי במכונת רנטגן. מחוץ לכניסת התושבים, ברחוב 56 בין החמישית לשדרות מדיסון, נוכחים באופן קבוע רכבי השטח השחורים שאחראים למערך האבטחה 24/7.

הבלוק שברחוב סגור כולו לתנועת כלי רכב, והולכי רגל שאינם מבקרים במגדל נאלצים לרדת אל הצד הדרומי של הרחוב. הברוקרים המקומיים אינם בטוחים אם מצבו המתדרדר של המגדל נובע מהמצב הייחודי לו, כגון הידוק האבטחה, הפגנות ואנטיפתיה כלפי טראמפ או לשוק האיטי של דירות יוקרה בכל רחבי מנהטן.

עוד באותו נושא

מכירת חיסול: תמו ימי הזוהר בקזינו של דונלד טראמפ

לכתבה המלאה
הפגנה מחוץ למגדל טראמפ, מנהטן, 4 במאי 2017. רויטרס
דיירים ואורחי המגדל נאלצים לעבור את מערך האבטחה באופן קבוע/רויטרס
מגדל טראמפ בניו יורק. שאטר, ShutterStock
בהשוואה למגדלים האחרים במרכז מנהטן, המגדל של טראמפ עומד מאחור בהיקף המכירות/ShutterStock, שאטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully