וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "סוף לעידן שבו קבלנים מנהלים את הביקושים"

6.11.2017 / 12:59

משרדי האוצר והבינוי ורשות מקרקעי ישראל חתמו על הסכם גג עם עיריית מגדל העמק, במסגרתו יוקמו כ-5,700 דירות בעלות של כמיליארד שקל. בטקס ניצל שר האוצר את ההזדמנות כדי לתקוף את הקבלנים: "הקרקע של המדינה היא משאב הציבור"

הסכם גג מגדל העמק ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הבינוי והשיכון יואב גלנט שר האוצר משה כחלון מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון סגן שר הבינוי והשיכון ז'קי לוי ראש עיריית מגדל העמק אלי ברדה מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון חגי רזניק. צילום: דוברות מגדל העמק,
מימין לשמאל: מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק; שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט; ראש הממשלה, בנימין נתניהו; ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה; שר האוצר, משה כחלון; סגן שר הבינוי והשיכון, ז'קי לוי; ומנהל רשות מקרקע ישראל, עדיאל שמרון. נוכחות יותר ממלאה בהסכם הגג במגדל העמק/צילום: דוברות מגדל העמק

משרדי האוצר והבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל חתמו היום (שני) על הסכם גג במגדל העמק שבצפון הארץ להקמה של יותר מ-6,000 יחידות דיור חדשות. על פי ההסכם, עד סוף שנת 2019 ישווקו בעיר כ-5,674 דירות בתוספת שטחי מסחר ותעסוקה ב-4 מתחמי בנייה על אדמות מדינה. לאלה עשויים להתווסף באישור הוועדה המקומית עוד כ-1,509 יחידות דיור במסגרת הקלות "שבס כחלון" - כך שהיקף הדירות הצפוי לשיווק יעמוד על כ-7,183 דירות. לדברי שר האוצר, משה כחלון, מחירי הדירות ינועו בין 700-640 אלף שקל.

ההסכם צפוי להכפיל את שטחה של מגדל העמק ואת מספר התושבים והוא מסתכם בהיקף של כמיליארד שקל, מתוכם עבודות פיתוח מוערכות ב-750 מיליון שקל; הקמת מוסדות ציבור מעורכת ב-150 מיליון שקל; ועבודות שדרוג פני העיר מוערכות ב-75 מיליון שקל. מוסדות הציבור יכללו, בין היתר, בתי כנסת, בתי ספר, גנים, מתנ"סים ואולמות ספורט.

בטקס החתימה לקחו חלק ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתייחס למצב הביטחוני; שר האוצר, משה כחלון; שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט; מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון; וראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה. שר האוצר ניצל את ההזדמנות כדי למתוח ביקורת על הקבלנים שיוצאים נגד תוכנית מחיר למשתכן.

"אנחנו נתכנן, נשווק ונבנה עד שהמשבר ייפתר"

"כוחות ואינטרסים אדירים פועלים כדי שהממשלה הזאת לא תצליח לפתור את משבר הדיור. לא יעזור להם כלום - אנחנו נתכנן, נשווק ונבנה עד שהמשבר ייפתר", אמר כחלון והוסיף: "תוכנית מחיר למשתכן שמה סוף לעידן שבו יזמים וקבלנים ניהלו את הביקושים וההיצעים של מדינת ישראל. אף שר לא יעז להפסיק את התוכנית. קרקעות המדינה הן לא קולה - הן משאב של הציבור".

השר גלנט ציין כי "פיתוח וחיזוק הפריפריה עומד לנגד עיניי כל הזמן. מדובר בהסכם גג משמעותי בעל חשיבות רבה לפיתוחה של העיר מגדל העמק. אנו פועלים במלוא המרץ לחתימה על הסכמי גג, וזאת מתוך ראייה של החשיבות האסטרטגית בהעברת אוכלוסייה חזקה מהמרכז לערי הנגב והגליל".

עוד אמר שר הבינוי והשיכון כי "נושא מרכזי נוסף שמוביל משרד הבינוי והשיכון הוא פרויקט שיקום שכונות, שהוקם מתוך ראייה חברתית אמיתית ושואף לצמצום פערים בחברה הישראלית. בשנים האחרונות, מאז השקתו, אנו רואים שינוי אמיתי בשטח - באדם ובסביבתו. נמשיך לפעול למען הציבור בישראל".

ראש העיר סיכם: "זהו רגע היסטורי למגדל העמק, הנמצאת בתנופה גדולה וממריאה למימוש הסכם גג לבניית אלפי יחידות דיור לאחר הרחבת גבולות העיר והכנת תוכנית מתאר כוללנית, לצד שתי תוכניות גדולות לבניית 6000 יחידות דיור ברחבי העיר. המשימה הבאה שלנו היא לקדם תוכנית להתחדשות עירונית כוללת למרקם הישן במרכז העיר ובשכונות הוותיקות כדי לעשות צדק חברתי עם התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully