וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק לקידום דיור בהישג יד חוזר לשולחן הדיונים

2.11.2017 / 14:24

ועדת הרפורמות של הכנסת תדון בנוסח חדש של התיקון לחוק התכנון והבנייה, שיאפשר הענקת תוספות זכויות בנייה ליזמים בתנאי שהדירות שייבנו יושכרו במחיר מוזל - למשך 20 שנה

שכונה ד באר שבע. ראובן קסטרו
בניינים/ראובן קסטרו

ביום שלישי הקרוב תתכנס ועדת הרפורמות בכנסת, בראשותה של חברת הכנסת רחל עזריה, לדון בהצעת החוק לקידום דיור בהישג יד. ההצעה, המהווה למעשה תיקון לחוק התכנון והבנייה, מבקשת לאפשר לוועדות תכנון מחוזיות להעניק תוספת שטח בפרויקטי בנייה, בתנאי שהדירות שיתווספו לפרויקט יוקצו לטובת שכירות ארוכת טווח למשך 20 שנה. על פי ההצעה, 25% מתוך הדירות שנוספו - יושכרו במחיר מופחת הנמוך ב-20% ממחיר השוק באזור.

השוכרים בדירות שכר הדירה המפוקח יצטרכו לעמוד בקריטריונים של זכאות וגם להשתתף בהגרלה. על פי הצעת החוק החדשה, אותה יזם חבר הכנסת רועי פולקמן (כולנו) כל דירה תושכר לזכאים לתקופה של עד חמש שנים, במטרה להבטיח חלוקה של ההטבה בין מספר משקי בית ובתום 20 שנה יוכל היזם למכור את הדירות בשוק החופשי.

"הרציונל של החוק הוא להיות חוק מאפשר. לתת כלים בידי הרשות המקומית ולא לכפות"

על פי ההצעה המקורית, מתן ההיתר לתוספת בנייה על ידי הוועדה המחוזית מותנה בקבלת חוות דעת מקצועיות. חוות הדעת יבחנו ראשית את ישימות התכנית ויעילותה בהיבטים כלכליים ואחרים, וכן ידונו בבקשות להפחתת השיעורים של יחידות הדיור שיושכרו במחיר מופחת.

בדיונים האחרונים בהצעה הוצגו מספר שינויים שהוכנסו להצעת החוק. אחד מהם, שמטרתו לאפשר גמישות מרבית לרשויות המקומיות, קובע כי תוספת שטח הבנייה שתינתן ליזם, תהיה עד 25% משטח הבנייה המקורי ולא 25% באופן קבוע כפי שקבעה ההצעה במקור – באופן שיאפשר לוועדות לאשר גם תוספת קטנה יותר מ-25%. כמו כן, נקבע כי המועדים להגשת חוות הדעת יוקצבו בזמן על מנת שלא לעכב את קידום התוכניות וכי חוות הדעת המקצועיות לא יינתנו בהכרח על ידי החברה הממשלתית "דירה להשכיר" (כפי שנקבע בתחילה), אלא על ידי גורם שהשר הסמיך מקרב עובדי משרדו או מחברה ממשלתית שעוסקת בנושא.

בדיון שהתקיים השבוע בנושא ציינה יו"ר הוועדה, רחל עזריה, כי "מטרת הדיון היום היא לתת לרשויות המקומיות גמישות, לחזק ולזרז את היכולת לבנות דיור בר השגה". יוזם הצעת החוק, ח"כ רועי פולקמן הוסיף כי "הרציונל של החוק הוא להיות חוק מאפשר. לתת כלים בידי הרשות המקומית ולא לכפות. הוועדה המחוזית היא בסוף מי שצריכה לתכנן בפועל ובזה אנחנו לא רוצים להתערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully