וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,000 דירות בבקעת אונו: אושר הסכם לפינוי ביה"ח שיבא

31.10.2017 / 15:40

כ-1,100 דירות מכלל יחידות הדיור שייבנו יושכרו לטווח ארוך - כאשר הסגל הרפואי יוכל להתגורר ב-600 מהן בשכר דירה הנמוך ב-30% ממחיר השוק. בנוסף אושר הסכם עם קרן קיסריה, שיאפשר הקמת 2,000 דירות במסלול מחיר למשתכן בשכונת אור ים באור עקיבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית החולים שיבא תל השומר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדינה ממשיכה לקדם במרץ תוכניות להקמת אלפי יחידות דיור: אמש אישרה מועצת מקרקעי ישראל, בראשות שר האוצר משה כחלון, הסכם לפינוי שטחים ותשתיות בבית החולים שיבא תל השומר בבקעת אונו, שיאפשר הקמה של כ-3,000 דירות חדשות.

מתוך כלל הדירות שייבנו, כ-1,100 יחידות דיור יהיו מיועדות להשכרה ארוכת טווח, כאשר הסגל הרפואי יקבל עדיפות בפרויקט ההשכרה בהיקף של 600 דירות ובהנחה של כ-30% ממחיר השוק. רשות מקרקעי ישראל תממן את עלויות העתקת מבני בית החולים המתפנים, הכוללים בין היתר כ-590 דירות ישנות במבנים מיושנים, בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל.

ההסכם מגיע כ-4.5 שנים לאחר שאושרה תוכנית שיכון הרופאים בראשית 2013, במסגרתה הוחלט לבנות כ-1,680 יחידות דיור, מהן 1,100 להשכרה; ויותר מעשור לאחר אישור תוכנית "תמ"ל 1002" ב-2005, הכוללת בנייה של 2,200 יחידות דיור - מהן 1,200 יחידות דיור על שטחי בית החולים, והיתרה על שטח המחנה הצבאי תל השומר.

מימוש שתי תוכניות אלה מותנה בהסכם עם בית החולים על תנאי פינויו. המו"מ, שנמשך מספר שנים בין בית החולים, רשות מקרקעי ישראל ומשרדי האוצר והבריאות, נסוב על הגעה להסכמות על פינוי 240 דונם משטח בית החולים הנכלל בתוכניות אלו. מכרזים ראשונים מכוח ההסכם יחלו כבר בשנים 2017-2018.

הדמיה אור ים. Viewpoint,
שכונת המגורים המתוכננת "אור ים" באור עקיבא/Viewpoint

2,000 דירות מחיר למשתכן באור עקיבא

בישיבתה אישרה המועצה הסכם נוסף, הפעם עם קרן קיסריה, שיאפשר שיווק של ע-2,000 יחידות דיור במסגרת תוכנית מחיר למשתכן בפרויקט אור ים באור עקיבא. בהחלטה נקבעו הסדרים להשבת המתחם לידי המדינה, בזמן שקרן קיסריה תהיה אחראית על ביצוע והשלמת עבודות הפיתוח בתור קבלן מבצע של העירייה.

נזכיר כי ב-1962 נחתם הסכם חכירה בין ממשלת ישראל לחברה להתיישבות היהודים בארץ ישראל (מיסודו של אדמונד דה רוטשילד) - פיק"א לצורך פיתוח קרקעות קיסריה. במסגרת ההסכם, החכירה המדינה לפיק"א את אדמות קיסריה שהן בבעלות המדינה. לימים הזכויות הועברו מפיק"א לקרן קיסריה בהיקף של 30 אלף דונם.

במקביל אישרה המועצה את ההחלטה לפינוי מחנה בח"א 21 במפרץ חיפה (בית הספר הטכני של חיל האוויר, בית הספר לשוחרים ותכולות נוספות של חיל האוויר) ואת פינוי מתחם מוזיאון "בתי האוסף" של צה"ל, הסמוך לשכונת נווה צדק בתל אביב, בתמורה לכ-1.1 מיליארד שקל.

כפי שפורסם בוואלה! נדל"ן, בח"א 21 חולש על כ-640 דונם, הגובלים בנמל חיפה המזרחי, והוא נחשב לאחת מעתודות הקרקע האחרונות במפרץ, שבו יפותח עורף נמל ויוקמו בו מרכזים לוגיסטיים מודרניים, פארקי תעשייה ומוקדי תעסוקה למטרופולין חיפה. ההסכם בתל אביב יאפשר פינוי של כ-22 דונם באחד מאזורי הביקוש היקרים בעיר והקמת 650 דירות, לצד עשרות אלפי מטרים של שטחי מסחר ותעסוקה ומלונאות.

קירוי דרך בגין בירושלים. דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים,
הדמיית התוכנית בירושלים/דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים

2,000 דירות בבינוי עילי בירושלים

בירושלים, הודיעה הבוקר העירייה על שלב נוסף בקידום התוכנית לקירוי דרך שדרות בגין בעיר יחד עם רשות מקרקעי ישראל והרשות לפיתוח ירושלים. זאת, כחלק מתוכנית "שער הבירה", המייעדת את רובע הכניסה לעיר כמתחם העסקים העתידי של ירושלים אשר ישלש את שטחי משרדי הממשלה הקיימים ומהווה עתודה להעתקת כלל משרדי הממשלה לירושלים.

התוכנית, שמתוכננת על ידי משרד קולקר-קולקר-אפשטיין, תובא לאישור הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ולאחר אישורה תועבר לדיון בוועדה המחוזית. כפי שפורסם בוואלה! נדל"ן, היא מבקשת לבצע קירוי של הקטע בכביש בגין בין מחלף גבעת מרדכי למחלף גבעת שאול. מעל קטע הכביש שייקורה בצמוד לאוניברסיטה בגבעת רם מתוכנן לקום "כפר היי טק וביו טק" בבינוי עילי בשטח של כ-70 אלף מ"ר.

קירוי דרך בגין בירושלים. דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים,
מתחם העסקים העתידי של ירושלים/דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים

במסגרת התוכנית השאפתנית, מתוכננות 1,830 דירות חדשות, מהן 50% יחידות דיור קטנות, 250 יחידות דיור מוגן ו-13,390 מ"ר לשטחי מסחר ושטחים ציבוריים פתוחים. בנוסף מתוכנן פארק בשטח של כ-70 דונם, שיהפוך למוקד של פנאי ובילוי הכולל מסלולי אופניים והליכה, שטחים ירוקים ובתי קפה, ויחבר בין שכונת בית הכרם לקריית הממשלה והאוניברסיטה העברית ובין הפארק עמק רפאים בדרום לפארק עמק הארזים בצפון.

קירוי דרך בגין בירושלים. דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים,
הדמיית התוכנית בירושלים/דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים
קירוי דרך בגין בירושלים. דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים,
הדמיית התוכנית בירושלים/דגן פתרונות ויזואליים מתקדמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully